شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
بالابر برقی (وینچ) چیست

وسیله ایست که جهت بالا بردن افراد و تجهیزات و رساندن به ارتفاعی مشخص جهت کار در آن ارتفاع استفاده می شود .

به ابزاری که برای سهولت حمل و نقل عمودی هر شی یا شخصی ، در هر محیطی استفاده می شود بالابر می گویند، بالابر ساختمانی و کارگاهی دسته ای از بالابرها هستند که کار سهولت در جابجایی عمودی را در محیط های کارگاه ها ، ساختمان ها نیمه کاره ، کارگاه های ساختمان سازی و … انجام می دهند . از جمله این کاربردها می توان به جرثقیل هایی اشاره کرد که برای بالا و پایین بردن اجسام از وینچ های برقی استفاده می کنند؛ مورد دیگر کاربرد وینچ مربوط به استفاده در نیروگاه ها و پالایشگاه ها، به آب انداختن و بالا کشیدن لنگر کشتی ها، کمک به ماهیگیران در هنگام صیدهای عظیم و تجاری، استخراج و حمل و نقل مواد از درون معادن مختلف به بیرون از معدن، استفاده در کابل کشی های برق و…از هر دو نوع هوایی و زمینی، در ساخت و سازهای ساختمانی که برای بالا بردن یا جابجایی های بزرگ وسایل است. بالابرها از مکانیزم‌های مختلفی برای بالابری استفاده کرده و تفاوت‌های اساسی با بالاکشنده‌ها و جرثقیل‌ها و لیفتراک‌ها دارند. نیروی بالابری توسط انواع مکانیزم‌ها مانند آکاردئونی یا قیچی ، پانتوگراف، تلسکوپ و... در دستگاه‌های مختلف ایجاد می‌گردند که هریک با توجه به نوع کاربرد طراحی می‌گردند. درهریک از این بالابرهاعوامل تعیین کننده‌ای همچون ظرفیت، ایمنی، محیط کاری، نوع کاربرد و قیمت تمام شده دستگاه، نوع مکانیزم را مشخص می‌نماید.

انواع بالابر(وینچ)

وینچ ­ها از لحاظ قابل حمل بودن به دو دسته تقسیم می­شوند. وینچ ­های غیرقابل حمل در ابعاد بسیار بزرگی هستند و باید در جای مورد نظر نصب شود. همان­طورکه از اسم آن مشخص است این مدل از بالابرها بالابرهای ثابت هستند و امکان جابجایی و حمل و نقل آن به سادگی امکان پذیر نیست. یکی از کاربردهای وینچ­ های غیرقابل حمل برای وینچ ­هایی است که در صنایع دریایی مورد استفاده قرار می­گیرد. این وینچ­ها برای تجهیزات کشتی و در عرشه بسیار پرکاربرد است.

بالابرهای قابل حمل از مدل­های کوچک­تر و سبک­تر هستند. وینچ قابل حمل در مدل­ها و انواع مختلفی تولید می­شود از جمله وینچ­ های هیدرولیکی گازی الکتریکی و… در نوع قابل حمل تولید می­شوند و هرکدام کاربردهای متفاوتی در صنعت دارند.هرچند وینچ قابل حمل اندازه­ی کوچکی دارد اما قدرت بسیار بالایی دارد و در بالا کشیدن اجسام سنگین بسیار پرکاربرد است.

پارامتر های متعددی در تعیین ظرفیت وزنی تاثیر گذار هستند، که برای مثال می توان به کاربرد وینچ اشاره کرد. باید در نظر داشت که اضافه نمودن غیر تخصصی به این ظرفیت می تواند اثرات غیر قابل جبرانی را در بر داشته باشد و باعث خرابی واحد (وینچ) شود و یا به استفاده کننده وینچ صدمه بزند.وینچ ها بر حسب منبع تغذیه در سه دسته بزرگ دستی، وینچ برقی و هیدرولیکی دسته بندی می شود. تمامی وینچ ها می توانند به هر یک از این مدل ها به کار بسته شوند. سرعت انجام کار در آن ها بستگی به نیروی ورودی روی درام دارد، از این رو مدل های دستی در صنعت معدن کنار رفته و جای خود را به مدل های برقی و هیدرولیکی داده است. البته هنوز متد دستی برای حالات اضطراری در طراحی ها لحاظ می شود. مدل های برقی توسط موتورهای سه فازه یا متناوب تغذیه می شوند که با توجه به سرعت مد نظر کارفرما طراحی و قدرت موتور متفاوت خواهد بود. در مورد انواع هیدرولیکی موتوری که کار تغذیه را انجام می دهد، یک موتور هیدرولیکی است که بسته به توان مد نظر می تواند یک موتور چرخشی یا پیستون شعاعی باشد. شرکت تامین ابزار معدنی ایران با به کارگیری متخصصان ، توان تولید و ارائه انواع ماشین آلات را دارد.

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر