شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
تفاوت علف زن دوشی و پشتی

علف زن دستگاهی است جهت بریدن ساقه ها، تراشیدن علف، درو  انواع علوفه ...

علف زن دستگاهی است جهت بریدن ساقه ها، تراشیدن علف، درو  انواع علوفه و  وجین زنی علفهای هرز درباغات ، مزراع  ، فضای سبز شهری و پارک ها  مورد استفاده قرار میگیرد.در ابتدا باید گفت تفاوت این دو مدل علف زن در نحوه قرار گرفتن آنها برای کار کردن اپراتور است. علف زن دوشی، روی دوش اپراتور قرار گرفته و وزنی معادل 8 کیلوگرم دارد. علف زن دوشی از انعطاف بالایی در دسترسی به نقاط مختلف برای از بین بردن علف های هرز برخوردار است و سرعت بالایی دارد.این علف های هرز می توانند در هر فضایی رشد کنند و به سرعت شرایط زیستی گیاهان مفید را مختل سازند.این دستگاه انواع بسیار متنوعی دارد، شاید اگر بگوییم صدها مدل از علف زن در دنیا موجود است اغراق نباشد. انواع علف زن شامل علف زن برقی، علف زن شارژی، علف زن پشتی، علف زن بنزینی و علف زن دوشی بنزینی است. از آنجا که عموماً ارتفاع آنها کم است و یا آنکه باید از ته تراشیده شوند، بهره ‌گیری از ابزار های دستی سختی های بسیار خواهد داشت. از زمانیکه انواع موتور ها سر از ساخت تجهیزات گوناگون باغبانی در آورده است، خیلی از ابزار ها را همراه خود کرده و به نوعی بسیاری از فعالیت ‌های باغبانی را آسانتر و سریعتر کرده است. انواع علف زن پشتی و یا علف زن دوشی نیز از مسیر همین ایده مفید، اختراع شده اند.

علف تراش پشتی که یک کوله پشتی داردعلف تراش دوشی دارای یک بند است که به طور اوریب روی یکی از شانه های کاربر قرار می‌گیرد تا کار با دستگاه علف تراش بسیار راحت تر شود.در این مدل، موتور دستگاه روی شاسی جدا قرار نمی گیرد بلکه موتور دستگاه به همان بند وصل شده و تیغه با یک اهرم فلزی که فنر از داخلش عبور کرده به موتور وصل شده است. به همین علت قیمت علف زن دوشی از قیمت علف زن پشتی ارزان تر می‌باشد.بند دوشی ویژگی های بسیار خوبی دارد که برای نمونه می‌توان به پهنای بسیار مناسب آن، جنس مرغوبی که دارد یعنی الیاف پلاستیکی، مقاومت بسیار بالا در برابر فشار و کشش و همچنین نرم و راحت بودن بند دستگاه علف بر پشتی اشاره کرد.علف تراش کوله پشتی نیز برای انجام علف تراشی و حاشیه زنی و درو یونجه به کار می رود. با استفاده از علف تراش های کوله پشتی راحت تر است و خستگی کمتری را ایجاد می کند، ولی عیب آن کاهش کنترل دستی خرطومی آن است  و فرسایش فنر کابل خرطومی آن به مراتب بیشتر از خوردگی شفت علف تراش دوشی است.

قدرت مانور در علف زن های دوشی بیشتر از پشتی است. اما کار با آن کمی دشوارتر بوده و به مهارت بیشتری نیاز دارد. در نتیجه برای اشخاص حرفه ای تر می تواند گزینه مناسبی باشد.

 

 

در محیط‌ هایی که فنس کشی صورت گرفته است و یا موانع برای رسیدن به علف های هرز وجود دارد و یا آنکه دسترسی به محل تجمع علف های هرز مشکل است، بهره ‌گیری از علف زن دوشی که می تواند قدرت مانور بالاتری برای اپراتور ها داشته باشد، گزینه معقول تری است.اما برای مصارف غیر حرفه ‌ای، زمانیکه هر از گاهی می ‌خواهید علف ‌های حیاط خانه ‌تان را بتراشید، خرید علف زن پشتی یقیناً معقول تر به نظر می ‌رسد. در واقع مهمترین تفاوت علف زن دوشی با پشتی در کارکرد آسان مدل پشتی به نسبت انواع دوشی است. این کارکرد آسان برای غیر حرفه ای ها مناسب تر خواهد بود. جدا از راحتی در کار، می خواهیم با رویکردی فنی تر به تفاوت علف زن دوشی با پشتی بپردازیم. به هر حال در انجام کار های حرفه ‌ای کسی به دنبال آسایش نخواهد بود.

بخش های تشکیل دهنده دستگاه علف تراش 

- موتور یا الکتروموتور و لوله واسط یا میل :بخش موتور یا الکتروموتور به عنوان قلب دستگاه و مهم ترین بخش میباشد که به صورت برقی ، دو زمانه و چهارزمانه عمل می نماید.قدرت مانور پذیری و برش داس موتوری یا علف زن ، بستگی به قدرت موتور یا الکتروموتور آن می باشد.

- دسته یا نگهدارنده :این بخش به عنوان فرمان علفتراش عمل می نماید که به چندین شکل ، تک دسته ، دسته دوچرخه ای ، دایره ای یا حلقه ای ، و ... طراحی و تولید گردیده است .

- نخ یا تیغه :با توجه به اینکه علف زن ها مدل های مختلفی می باشند. لوازم جانبی متفاوتی هم استفاده می نمایند . که تیغه فلزی و توپی نخ علفزن از جمله آنها می باشد . 

دستگاه های علفتراش بسیار پر قدرت هستند و اگر نکات ایمنی را رعایت نکنید با خطرات زیادی مواجه خواهید شد. هرگز از دستگاه فاقد بند حمایل استفاده نکنید و به یاد داشته باشید که دستگاه باید از محل فرمان یا دسته (حلقه ای یا دو چرخه ای) در دست گرفته شود. فرمان یا دسته امکان کنترل و هدایت دستگاه را برای شما فراهم میکند و نیز به عنوان مانعی که از بروز بسیاری آسیب ها پیش گیری میکند نباید از دستانتان رها شود. در حین کار همیشه از محافظ صورت و عینک ایمنی استفاده نمایید، چرا که چرخش تیغه با دور بالا میتواند اجسام مختلفی که با تیغه برخورد میکنند را به سمت شما پرتاب نماید. و همیشه مراقب افرادی که در اطرافتان هستند باشید که در فاصله ایمن از شما و دستگاه مستقر شده باشند.

 

 

 

 

 

 

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر