شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
رنده و گندگی

یکی از دستگاه‌های مهم و لازم در کارگاه‌های صنایع چوب، گندگی است.

یکی از دستگاه‌های مهم و لازم در کارگاه‌های صنایع چوب، گندگی است. به عبارتی می‌توان این دستگاه را در میان اره فلکه ای و اره میزی یا سه‌کاره، دستگاهی دوست‌داشتنی دانست. شاید به این خاطر باشد که استادکار فقط با تنظیم درست دستگاه، باید منتظر یک چوب صاف و یکدست باشد. چون عمل حرکت و رندیدن چوب را خودکار انجام می‌دهد و شما فقط باید به دستگاه، خوراک دهید.به منظور تسطیح قطعات و الوار قطور و یا کاهش ضخامت یک قطعه چوب به صورت یکنواخت، استفاده از دستگاه گندگی انتخاب ایده‌آل خواهد بود.مرحله عملی استفاده از دستگاه گندگی همواره پس از فرآیند رنده کردن است که سطح یک طرف چوب، یا یک رو و یا یک نر چوب ابندا با دستگاه کف‌رنده کاملا تسطیح شده باشد، سپس برای به یک ضخامت درآوردن و به طور کلی موازی کردن سطوح چوب، آن را از دستگاه گندگی عبور می‌دهند. دستگاه‌های گندگی بر اساس فاکتورهایی مانند حداکثر عرض کارگیر، قدرت موتور، وزن و حداکثر سرعت توپی درجه بندی می‌گردند. بدنه دستگاه گندگی به طور معمول به منظور به حداقل رساندن لرزش دستگاه در حین کار و همچنین پیشگیری از حرکت کردن آن از جنس فولاد ساخته می‌شوند تا ایستایی لازم را داشته باشند.

این دستگاه هم مثل بقیه ماشین آلات نجاری به صورت تک فاز و سه فاز تولید می شود و لازم است بدانید که گندگی با موتور سه فاز بسیار قوی تر از مدل تک فاز است . پس پیشنهاد می کنیم هنگام خرید ماشین گندگی با توجه به وضعیت برق کارگاه و اندازه قطعات چوبی که قرار است رنده شود در مورد تک فاز یا سه فاز بودن دستگاه تصمیم گیری کنید .

دستگاه گندگی کارایی و مزیت‌های مختلفی دارد با استفاده از این دستگاه می‌توان الوار و چوب‌های ناهموار را دریافت کرد و طبق اندازه‌ای که می‌خواهید تنظیم کنید و آن را رنده کنید و به‌صورت صاف و یکدست درنهایت تحویل بگیرید گندگی در حین رنده کردن چوب به حرکت درمی‌آید و هیچ نیازی به ‌زور بازو و اپراتور ندارد.این دستگاه از نظر سیستم کاربری به دو نوع اتوماتیک و دستی تقسیم می شود و در کنار آن به نوعی دیگر و بر اساس عرض صفحه یا طول تیغه گندگی نیز دسته بندی می شود . برای مثال منظور از گندگی ۶۰ این است که عرض صفحه و یا طول تیغه گندگی ۶۰ سانتیمتر است . ماشین گندگی بر خلاف ماشین های کف رنده چوب را از رو رنده می کنند.

اجزای ماشین گندگی

  • صفحه اصلی : صفحه ای که قطعه کار برای حرکت و رنده شدن روی آن قرار می گیرد .
  • بدنه : بدنه یا شاسی ماشین که تمامی قطعات روی آن سوار شده و در جاری خود قرار می گیرند و معمولا از جنس چدن یا آلیازهای محکم ساخته می شود .
  • نشانگر : در همهٔ دستگاه‌ها نشانگر مندرجی وجود دارد که فاصله صفحه تا تیغه را نمایش می‌دهد. به عبارتی قبل از روشن کردن دستگاه باید اندازه صفحه گندگی را بر اساس نیاز خود، تنظیم کنید.
  • جکهای بالابر : جهت حرکت رنده به بالا و پایین برای تنظیم اندازه کار مورد استفاده قرار می گیرد .
  • غلطک ها : وظیفه غلطک ها حرکت دادن چوب بر روی صفحه دستگاه است .
  • اهرم تنظیم ارتفاع : در همهٔ دستگاه‌ها صفحه‌ای متحرک وجود دارد که با چرخاندن اهرم موجود در روبروی دستگاه، قادر خواهید بود اندازه صفحه را بر اساس نیاز خود تغییر دهید و مقدار باری که نیاز دارید از روی چوب برداشته شود را مشخص نمایید در دستگاه های اتوماتیک چند کلید و مانیتور این عملیات را بر عهده دارند.
  • توپی تیغه : یکی از مهم‌ترین قسمت‌های دستگاه گندگی است که نقش رندیدن چوب را به عهده دارد. در دو طرف توپی، کفشک‌هایی وجود دارد که پوشال را به سمت بیرون هدایت می‌کند.
  • موتور دستگاه : وظیفه چرخاندن توپی های محرک و رنده بر عهده موتور یا موتورهای دستگاه می باشد که از نوع تک یا سه فاز و با قدرت ۴ تا ۱۰ اسب بخار هستند .
  • تسمه ها و زنجیر ها : برای به گردش در آمدن غلطک ها و بقیه قطعات محرک دستگاه از زنجیر یا تسمه استفاده می شود .

 

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر