شماره کارت : ۶۰۳۷۹۹۱۷۱۲۳۸۳۸۸۸ مهدی دلاوری/حامدرحمانی
علف زن

دستگاه علف زن یکی از پرکاربردترین ابزارهای باغبانی است که ...

دستگاه علف زن یکی از پرکاربردترین ابزارهای باغبانی است که در انواع و اندازه های گوناگونی طراحی شده است. وظیفه اصلی دستگاه علف زن، همانطور که از نامش پیداست، تراشیدن و درو نمودن علف های هرز باغ، یونجه، علوفه و امثال این موارد می باشد. 

حتما این سوال برای شما هم پیش آمده است که تفاوت بین دستگاه چمن زن و علف زن در چیست؟ برای کار شما کدام دستگاه مناسب تر است؟ شاید هم تا پیش از این تصور می کرده اید که این دو دستگاه یکی هستند. اما باید بگوییم که دستگاه چمن زن و علف زن دارای تفاوت های اساسی به لحاظ ظاهر، ساختار و عملکرد می باشند.

حتما شما تاکنون در سطح شهر ها مشاهده کرده اید که برای کوتاه کردن و مرتب کردن چمن ها و علف ها در فضای سبز از دستگاه هایی برای این کار استفاده می کنند. با استفاده از این دستگاه می توان فضای سبز پارک ها و مکان های تفریحی را هر چند وقت یکبار مرتب کرد تا ظاهری بهتر و منظم تر به خود بگیرند. در گذشته از ابزار های دستی استفاده می شده است که کاری طاقت فرسا و زمان بر بود. اما به لطف تکنولوژی نمونه های برقی این ابزار اختراع شده است.در واقع چمن زن چهار تا چرخ داره و روی زمین مانند کالسکه هل داده میشه .ولی علف زن ها روی یک میله واسط سواره که با توجه به انواع اون بر روی دوش و پشت کمر آدم قرار می گیره.

ماشین چمن زن دستگاهی مشتکل از یک یا چند تیغه چرخشی بوده که برای برش سطح چمن با ارتفاع یکنواخت و یکسان به کار می رود. رایج ترین منبع تغذیه ای که در این دسته از دستگاه ها استفاده می شود موتور احتراقی است، البته انواع الکتریکی که موتور آن ها با برق یا باتری کار می کند نیز موجود می باشند. این دستگاه انواع بسیار متنوعی دارد، شاید اگر بگوییم صدها مدل از علف زن در دنیا موجود است اغراق نباشد، انواع علف زن شامل علف زن برقی، علف زن شارژی، علف زن پشتی، علف زن بنزینی و علف زن دوشی بنزینی است.

علف  زن برقی

در این دسته از دستگاه ها، یک موتور الکتریکی وظیفه تامین نیروی محرک را بر عهده دارد، از مزیت های این دستگاه می توان نیاز به تعمیر و نگهداری کمتر نسبت به نوع بنزینی را نام برد و  از معایب آن می توان نیاز دائمی به برق و محدودیت به دلیل طول سیم برق و دردسرهای ناشی از پیچیدگی و تاب خوردن سیم دستگاه در حین کار با دستگاه را نام برد.

علف زن دستی

برای کوتاه کردن چمن زمین هایی که مساخت آن ها کمتر از ۱۵۰ متر مربع می باشد، این دسته از دستگاه ها کاربرد دارند. در به کارگیری این دستگاه اپراتور باید مقداری سریع تر راه رود تا تیغه های چمن زن عملکرد مناسبی داشته باشند.

علف زن کوله پشتی

علف تراش کوله پشتی نیز برای انجام علف تراشی و حاشیه زنی و درو یونجه به کار می رود. با استفاده از علف تراش های کوله پشتی راحت تر است و خستگی کمتری را ایجاد می کند، ولی عیب آن کاهش کنترل دستی خرطومی آن است  و فرسایش فنر کابل خرطومی آن به مراتب بیشتر از خوردگی شفت علف تراش دوشی است.

علف زن موتوری

برای چمن زنی در حجم های بالا و بیشتر از ۲۰۰ مترمربع از چمن زن های ماشینی استفاده می گردد، این دستگاه ها در مدل های معمولی و سرنشین دار در بازار موجود بوده که مدل معمولی در حجم های کاری متوسط و کم کاربرد داشته و نوع سرنشین دار در حجم های کاری بسیار بالا استفاده می گردد و دارای قیمت و توان بالاتری می باشد.

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر