شماره کارت : ۶۰۳۷۹۹۱۷۱۲۳۸۳۸۸۸ مهدی دلاوری/حامدرحمانی
شیار زن چیست؟

یکی از اعضای خانواده ی ابزار برقی شیارزن یا مرمربر است که قدرت ایجاد برش و شیار در دیوار را دارد.

این ابزار عالوه بر این کار در صنعت لوله کشی برای کندن مسیر عبور لوله در کف یا دیوار کاربرد زیادی دارد.همچنین برای دراوردن جای قوطی برق در دیوار از این دستگاه استفاده می کنند.شیار زن عمل برش و إیجاد شیار را با سرعت وقدرت زیاد انجام می دهد.

انواع شیارزن برقی

دو نوع شیارزن در بازار وجود دارد نوع اول دو تیغ ونوع دوم یک تیغ است که هر کدام از آنها در کار مخصوصی کاربرد دارد. مثال از کاربردهای شیار زن دو تیغ امکان تنظیم اندازه بر ش آن است. این ابزار برقی توانایی جمع آوری گرد و غبار حاصل از ایجاد شیار را نیز دارد. برخی از شیار زن ها برای مشخص کردن خط برش از نشانگر لیزری برخوردارند.

ویژگی های دستگاه شیارزن برقی

ویژگی دستگاه قسمت های تشکیل دهنده شیارزن شامل صفحه گرانیت بر، گیر بکس، بلبرینگ٬ موتور و کلید ضد غبار است. شیار زن اصل دارای گارد محافظتی است که از جنس آلومینیوم می باشد و در حین عملیات برش ذرات گرد و غبار را بیرون می دهد. موتور قدرتمند این ابزار برقی از آرمیچر و بالشتک استاندارد تشکیل شده است که توسط دستگاه های تمام اتوماتیک ساخته شدهاند. برای باال بردن طول عمر دستگاه شیارزن باید قطعات آن حتما ضد غبار باشد. دستگاه در حین کار گرد و خاک ایجاد می کند بنابراین جذب این مواد توسط دستگاه باعث از کار افتادن دستگاه می شود. بدنه ی دستگاه شیارزن جوری طراحی شده است که کاربر با گرفتن دسته ی آن به شکل دی است هم قدرت کنترل وسیله را دارد و هم اینکه در اثر کار کردن طوالنی مدت خسته نمیشود. دستگاه شیارزن بوش اصل عالوه بر استحکام و مقاومت باال در برابر ضربه از دو عدد صفحه گرانیت بر برخوردار است. از ویژگیهای منحصربه فرد شیارزن استارت دستگاه به صورت نرم با دقت فراوان در حین کار است. عالوه بر این محافظت از استارت مجدد و تعویض آسان دیسک از دیگر ویژگی های این ابزار برقی است. برای کارکردن با دستگاه شیارزن نیازی به اعمال نیروی کاربر نیست بلکه فقط با وارد آوردن نیروی کمی دستگاه می تواند کار برش را اجرا میکند.

قابیت های شیارزن برقی دستگاه

شیارزن قابلیت این را دارد که پهنا و عمق برش را تنظیم کند بنابراین از دقت باالیی برخوردار است. هرچقدر قدرت موتور و سرعت چرخش تیغه باال برود دستگاه از قدرت باالیی برخوردار می شود. هنگام کارکردن با ابزار برقی شیارزن به عنوان یک وسیله ی برش دهنده باید حتما نکات ایمنی را رعایت کرد. در هنگام کارکردن با این ابزار برقی باید از گارد حفاظتی استفاده کرد. در صنعت ساختمان سازی برای قرارگیری لوله و کابل ها در داخل دیوار و یا کف از ابزار برقی شیارزن استفاده می شود. به وسیله ی این دستگاه لوله ها و کابل ها از جلو دید مخفی میشوند. قبل ازآنکه دستگاه شیارزن به بازار ارائه شود برای انجام کارهای مربوطه از چکش و قلم استفاده می کردند که به همین دلیل عالوه بر پایین بودن دقت و کیفیت کار باعث ایجاد صدمات فراونی میشد. برای ایجاد شیار در مواردی مانند دیوار گچی به دلیل عدم سختی بسیار کم امکان روش قدیمی تا حد کمی وجود دارد اما برای دیوار و کفهای سخت باید حتما از شیارزن استفاده کرد. دستگاه شیارزن برای جمع آوری کردن گرد و خاک به یک خروجی مکنده مجهز هستند. در این صورت در پایان عملیات با محیطی پر از خاک روبرو نخواهیم شد .

فواید استفاده از دستگاه شیارزن

این ابزار هم شبیه فرز هم اره گرد دستی می باشد یکی از ت فاوت های آن با اره این است است به جای تیغ اره،برای برش از دیسک استفاده می کند. بر خالف فرز این دستگاه به صورت دو تیغه با فاصله از هم قرار می گیرند.بدنه شیار زن دارای یک قاب کوچک است که این امکان را به وجود می آورد که بتوانیم ابزار را محکم به سطح دیوار فشار دهیم که در نتیجه فرورفتگی با برشی ایده آل و صاف ایجاد می شود.هیچ دستگاه دیگری وجود ندارد که بتواند چنین برشی ایجاد کند. از دیگر مزایای دستگاه شیارزن ،سرعت کار آن می باشد که سرعت این ماشین حداقل برابر بیشتر از دستگاه فرز است .معموال انتخاب ابزاری که سرعت عملیات را باال می برد باعث صرفه جویی در وقت و زمان می باشد .در حین کار هم می توان یک جاروبرقی صنعتی یا خانگی را ب بدنه دستگاه وصل کرد تا گرد و خاک ایجاد شده را که در زیر دیسک به وجود می آید را جذب کند در کل برای استفاده از این رو ش باید ستفاده صحیح از این عملکرد باید به دستورالعمل های مدل مورد نظر رجوع کرد.

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر