شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
شیلنگ باد فنری

شیلنگ باد فنری ابزاری  برای رساندن هوای فشرده درون کمپرسور به ابزار بادی می باشد.انتخاب شیلنگ باد باید با توجه به DB مصرف ابزار مورد استفاده قرار بگیرد. برای استفاده  صحیح از ابزار آلات بادی ضخامت و قطر شیلنگ حتما می بایست متناسب با ابزار مورد نظر قرار گیرد.

 

 

شیلنگ باد فنری ابزاری  برای رساندن هوای فشرده درون کمپرسور به ابزار بادی می باشد.انتخاب شیلنگ باد باید با توجه به DB مصرف ابزار مورد استفاده قرار بگیرد. برای استفاده  صحیح از ابزار آلات بادی ضخامت و قطر شیلنگ حتما می بایست متناسب با ابزار مورد نظر قرار گیرد.

شیلنگ های باد دارای تنوع مدل، رنگ و طرح می باشند. این شیلنگ ها در سایز ها واندازه های مختلف تولید می گردند. اندازه طولی شیلنگ باد به دلیل افت فشار باد نباید کمتر از ۱۰ متر و بیشتر از ۱۵ متر باشد. اگر غیر از این باشد ابزار مصرفی افت شدید قدرت پیدا میکند.

 یکی از لوازم رایج  و متداول در صنعت ، شیلنگ های فنری می باشند . این شیلنگ ها در اندازه های متنوع موجود است و برای ارتباط دادن دستگاه ها و ابزار های مختلف پنوماتیک ( بادی ) استفاده می شود. یکی از مشکلاتی که ممکن است برای هر یک از این شیلنگ ها به هر دلیلی به وجود آید ، پارگی یا سوراخ شدن می باشد . در این مطلب به آموزش تعمیر شیلنگ باد آسیب دیده می پردازیم.

چندین بار در کارگاه های مختلف با شیلنگ های بادی مواجه شدیم که به دلیل ایجاد سوراخی کوچک ، در گوشه ای  بدون استفاده انداخته شده بود یا در سطل زباله جا خوش کرده بود. بنابراین سایت ابزارگلد راهکاری برای حل این مشکل به وجود اورده: 

با سیم چین یا هر ابزار برشی دیگر، قسمت آسیب دیده را جدا کنید .  اهمیتی ندارد  که چه اندازه از شیلنگ در اثر برش از دست برود

در بدترین شرایط  شما می توانید نصف اندازه شیلنگ را به چرخه  کار برگردد.

این شیلنگ قبلا قسمت سوراخ شده آن با چسب نواری برق پوشش داده شده است  که در اثر فشار بالای پمپ باد ، دوباره سوراخ ان

جا باز کرد و  دچار نشتی باد شده است

با استفاده از دو آچار ، کوپلینگ را از مهره ای که فنر به آن متصل است ، جدا کنید . در این مرحله به آچار 13 و 22 احتیاج دارید.

..همانطور که در تصویر می بینید ،سر شیلنگ به این صورت به کوپلینگ متصل است. 

مهره فنر دار را از قسمت آسیب دیده جدا کنید . به شیلنگی که سالم است ، متصل کنید.

.پس از آن کوپلینگ را به شیلنگ متصل کنید و مهره فنر دار را ببندید.

.مهره را با آچار به خوبی ببندید و کامل محکم کنید.

با این کار شیلنگ آسیب دیده را دوباره مورد استفاده قرار دادید.

 نحوه اتصال و جدا کردن شلنگ فنری
اتصال و جدا کردن شلنگ فنری به کمپرسور یا ابزارآلات بادی،بسیار آسان می باشد.برای اتصال با حرکت به جلو به داخل لوله،فیت و محکم می شود.برای جدا کردن شلنگ فنری نیز بخش پلاستیکی را به سمت پایین بکشید و لوله را خارج کنید.

در طول انجام  کار با شلنگ های فنری،باید مراقب باشید که شلنگ بیش از حد کشیده نشود و در نتیجه دچار پارگی یا سوراخ شدن نشود.اما اگر به هر دلیلی دچار آسیب دیدگی شد،نگران نباشید،برای این کار بدون اینکه نیاز به تعویض آن داشته باشید راه حلی وجود دارد.البته اگر پارگی یا سوراخ در چندین ناحیه متفاوت  نباشد.می توانید برای ترمیم آن،قسمت آسیب دیده را  توسط سیم چین یا هر وسیله برش دیگرببرید.کوبلینگ را جدا کنید و بعد از سالم شدن و بریدن قسمت آسیب دیده،کوبلینگ را به شلنگ وصل کنید.مطمئن شوید که کوبلینگ را محکم بسته اید.حالا شما یک شلنگ فنری قابل استفاده دارید.

 انواع پمپ باد فنری  بی‌صدا

1- پمپ باد فنری  سنگین بی‌صدا

به دلیل استفاده از موتور قوی‌تر در کمپرسور‌های سنگین، این مدل از پمپ‌ها  دارای قدرت بسیار زیادی هستند . هرچه موتور پمپ قوی‌تر باشد، میزان باد و فشار باد بیشتر و قوی‌تر خواهد بود. از کمپرسور‌های سنگین به طور معمول در مکان‌هایی استفاده می‌شود که نیاز به هوای زیادی دارند. در کمپرسور‌های سنگین به دلیل حجم  بالاتر مخزن و همچنین نیاز به سیلندر و قطعات بیشتر نسبت به مدل سبک معمولاً از چرخ برای حمل‌ونقل آن‌ها استفاده می‌شود

2- پمپ باد فنری  سبک بی‌صدا

در مدل سبک کمپرسور باد بی‌صدا به دلیل حجم کم‌تر مخزن و همچنین قطعات کم‌تری که دارد  نیازی به چرخ نیست و کاربر  می‌تواند به راحتی این دستگاه را در محل دلخواه خود جابه جا کند. این مدل از پمپ‌ها معمولاً در محل‌هایی استفاده می‌شوند که کاربر به میزان زیادی باد  احتیاج   ندارد. به دلیل استفاده از مخزن کوچک‌تر و همچنین قدرت کم‌تر موتور این دستگاه نسبت به مدل سنگین خود قدرت خروجی باد کم‌تری دارد.

مفهوم اصلی پمپ باد بی‌صدا چیست؟

این نوع از پمپ‌ها به دلیل طراحی خاصی که دارند در زمان کارکردن صدایی ایجاد  نمی‌کنند و یا صدای تولید شده توسط این پمپ‌ها بسیار کم است، در حدی که نام بی‌صدا را بر روی این دستگاه‌ها گذاشته‌اند. نکته جالب توجه در مورد این پمپ‌ها این است که این مدل از پمپ‌ها نیازی به سرویس و تعویض روغن ندارد. در پمپ باد بی‌صدا فقط یک‌بار روغن در کارخانه وارد دستگاه می‌شود و دستگاه از این روغن به صورت دائمی استفاده می‌کند. پمپ‌های بی‌صدا به دلیل طراحی خا و منحصر به فردی  که دارند بعد از مدتی نیاز است که فیلتر آن‌ها تعویض شود.

مزیت‌ها و فواید  استفاده از پمپ‌های باد بی‌صدا

این پمپ‌ها به دلیل صدای بسیار کمی که دارند، از محبوبیت و استقبال  زیادی  برخوردار هستند. استفاده از پمپ باد بی‌صدا می‌تواند مزایای زیر را در بر داشته باشد.

1- محیط  را تمیز و پاکیزه نگه می دارد

به دلیل استفاده نکردن از روغن در این مدل از پمپ‌ها محیط کار کمتر آلوده و کثیف می‌شود. در پمپ‌های هوای معمولی به دلیل وجود  پاشیدن روغن در هوای تولید شده، محیط کار نسبتاً کثیف است.

2-  صدای کم‌تر تولید می کند

که اولین و مهم ترین خاصیت این دستگاه همین می باشد 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر