شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
آیا اره موتوری (اره بنزینی) همان اره برقی می باشد؟؟ خیر

گاهی مشاهده شده است  که  بیشتر کاربران از اره موتوری و اره برقی با تک عنوان اره برقی یاد می کنند.

آیا اره موتوری (اره بنزینی) همان اره برقی می باشد؟؟ خیر

گاهی مشاهده شده است  که  بیشتر کاربران از اره موتوری و اره برقی با تک عنوان اره برقی یاد می کنند. ابتدا در این مقاله به توضیح این دو واژه و سپس به بررسی جزئیات آنها پرداخته خواهد شد. امیدواریم که با مطالعه این مقاله، اشتباه جا افتاده در مورد اره های درخت بر که به عنوان اره برقی یاد می شوند رفع شده و اطلاعات بیشتری نسبت به اره موتوری یا اره برقی و نحوه استفاده از آنها دریافت شود. همراه مستر ابزار باشید

تفاوت اره موتوری و اره برقی چیست؟

همانطور که از نام آن ها پیداست، تفاوت اره موتوری و اره برقی در منبع تامین  انرژی  آنها خلاصه می شود. به این صورت که اره موتوری یا همان اره بنزینی  با سوخت بنزین  کار می کند و اره برقی از جریان الکتریکی استفاده می نماید.

اره بنزینی  دارای دو مخزن می باشد که منبع بزرگتر و اصلی آن باک بنزین بوده (باید توجه شود که در باک بنزین مخلوط روغن و بنزین ریخته شود) و مخزن کوچکتر جهت ریختن روغن و پمپاژ آن روی تیغه اره می باشد.

در اره برقی به علت منبع تغذیه برقی، تنها همین باک کوچک روغن وجود دارد.

عمده تفاوت این دو اره درخت بر در بالا ذکر شد.

آیا اره درخت بر  همان اره بنزینی می باشد؟ بله

اره موتوری (بنزینی) متشکل از موارد ذیل است:

  • دسته دارای اهرم گاز یا استارت
  • دکمه روشن خاموش
  • دکمه یا پیستونک مکش بنزین از باک
  • هندل که معمولا دارای یک متر ریسمان نازک می باشد
  • بدنه اصلی اره که داخل آن شامل کاربراتور، شمع، فیلتر، رینگ و پیستون و … می باشد
  • اهرم احتیاط قفل کن زنجیر
  • ساطوری تیغ
  • زنجیر

باید توجه کنید  که اره موتوری (بنزینی) دارای موتور دو زمانه بوده و باید حتما ترکیب بنزین و روغن داخل مخزن سوخت آن ریخته شود.

قدرت و طول اره بنزینی (اره درخت بر)

قدرت موتور اره های بنزینی  بستگی  به سایز و طول زنجیر آنها و حجم موتور دارد  و معمولا از یک اسب بخار شروع شده و پر مصرف ترین آنها دارای سه اسب بخار می باشد. این قدرت باید بر اساس طول ساطور و زنجیر اره توسط مشتری، یعنی قطر درختان مورد نظر صورت گیرد. لازم به ذکر است که می توان برای برش یا هرس درخت با قطر یک و نیم یک و نیم برابر طول زنجیر اره استفاده نمود. به این صورت که نیمی از قطر از یک طرف برش داده شده (بر اساس اصول برش کاری) و نیم دیگر از طرف دیگر برش داده شود

در اره های برقی حجم و قدرت موتور با واحد اسب بخار جای خود را به توان دستگاه یعنی وات دستگاه می دهد. ولی نیاز به اندازه تیغ اره مشابه است.

 نحوه باز و بست نمودن اره موتوری(اره بنزینی) و اره برقی آشنا شوید

ابتدا باید قاب بغل اره را که ممکن است بسته به نوع آن دارای پیچ با اهرم پلاستیکی یا مهره های متفاوت جهت اتصال قاب بغل به بدنه باشد، باز کنید . سپس ساطوری اره با توجه به سوراخ ها و شیار های تعبیه شده  در انتهای ساطوری به صورت کاملا صحیح به روی بدنه قرار داده می شود. سپس زنجیر یا همان تیغ اره باید به گونه ای  بر روی ساطوری و اسپراکت در انتهای محل اتصال ساطوری به بدنه اره که حالت و شکلی قریب به شکل پولی (فولی) دارد قرار گیرد که شیار های زیر زنجیر در شیار های ساطوری و شیار های مقطع اسپراکت جای بگیرد.

نکته ه بسیار مهم و حائز اهمیت درباره بستن زنجیر اره این است که حتما باید سمت تیز تیغ های زنجیر یا فلش حک شده به روی بدنه تیغ های زنجیر طوری به روی ساطوری قرار بگیرد که در قسمت بالای  ساطوری رو به جلو باشد و در پایین ساطوری رو به عقب باشد. پس از نصب صحیح ساطوری و زنجیر مجددا قاب بغل در جای خود قرار گرفته و باید پیچ یا مهره آن را تا حدود کمی سفت کرد. زیرا در این مرحله باید توسط پیچ تعبیه شده در روی قاب بغل سفت یا شل بودن زنجیر اره را تنظیم کنیم  نه باید به اندازه ای  سفت باشد که با دست نتوان زنجیر را چرخاند و نه باید به قدری شل باشد که زنجیر از ساطوری فاصله پیدا کرده و آویزان شود. پس از انجام این تنظیم قاب بغل را به طور کامل و محکم بسته و اره به صورت آماده جهت استفاده قرار می گیرد

نحوه پر کردن مخزن  اره موتوری و اره برقی

پس از بستن تیغه و زنجیر اره، ابتدا مخزن روغن اره  بنزینی با روغن 30 یا 40 پر شود. باید توجه نمود که این روغن به دلیل پمپاژ شدن آن بر تیغ و زنجیر با گذشت زمان و استفاده از راه مصرف می شود و دائما باید این مخزن فول شود. بدیهی است در صورت خالی بودن مخزن، زنجیر با اصطکاک زیاد بین زنجیر و چوب مورد برش، به سرعت کند شده و غیر قابل استفاده خواهد شد.

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر