شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
کاربرد  و موارد استفاده  دستگاه  شیارزن

در طول عملیات اجرای ساختمان، برای کارهایی مانند پنهان کردن هرگونه لوله یا سیم برق که داخل دیوار تعبیه شده است  لازم است به اصطلاح شیارهایی روی سطح دیوار ایجاد کنیم .

 

در طول عملیات اجرای ساختمان، برای کارهایی مانند پنهان کردن هرگونه لوله یا سیم برق که داخل دیوار تعبیه شده است  لازم است به اصطلاح شیارهایی روی سطح دیوار ایجاد کنیم . اغلب دیده می شود  که برای ایجاد شیارها بر روی دیوار از دریل، فرز و حتی قلم و چکش استفاده می‌ کنند، اما برای آسانی و سرعت  در این کار یک ابزار خاصی به نام شیارزن  Wall Chaser) )  وجود دارد. بنابراین، وقتی کاملا  متوجه  بشویم که استفاده از این دستگاه چقدر می‌تواند کارها را به شکلی آسان و سریع به انجام برساند، آنگاه یکی از آن را همیشه برای خود خریداری خواهیم کرد؛

مشخصات  بارز دستگاه شیارزن

دستگاه شیار زن نوعی از ابزار برقی  است که به منحصرا  برای برش شیارها جهت عبور مسیر سیم و لوله در ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجا که سیم کشی و لوله کشی برق پس از نصب دیوارها انجام می‌شود، شیارزن‌ها می‌توانند بهترین دستگاه برای ایجاد شیار بر روی دیوار یا کف باشند. اما از آنجایی که این دستگاه‌ها مقادیر زیادی گرد و غبار ایجاد می‌کنند، در صورت استنشاق می‌توانند برای سلامتی افراد بسیار خطرناک باشند؛ بنابراین باید دستگاه دارای محفظه جذب گرد و غبار باشد

سرعت: این دستگاه علاوه براینکه  مشکل گرد و غبار را کنترل می کند  در برش دیوار و کف  سرعت بالایی دارند. در سطوحی که گچی  هستند  دستگاه می‌تواند در عرض ده یا کمتر  ثانیه طول یک دیوار را برش دهد. عرض شیار تفاوتی با سرعت برش ندارد، اگرچه برش‌هایی که عمق بیشتری دارند  به زمان بیشتری نیز  احتیاج دارند. افزایش میزان سرعت آن باعث سایش بیشتر در دیسک‌ها می شود و در نتیجه خرابی زودهنگام آن‌ها می‌شود. میزان سرعت به قدرت دستگاه بستگی دارد.

اندازه: اندازه دستگاه  رابطه مستقیمی  با اندازه دیسک دارد. برای مواردی  از کارهای ساختمانی که نیاز به عمق مناسبی از برش دارند، مدل‌های 125 یا 150 میلی‌متری دیسک مبیشتر مورد استفاده قرار می گیرد . بزرگترین دستگاه‌هایی که دیسک‌های آن ها نیز 230 میلی‌متر است  برای جاگذاری لوله‌های بزرگ در دیوار استفاده می‌شوند، اما کار کردن  با آن‌ها نیاز به دقت و مهارت بیشتری دارد.

طراحی: دستگاه مخصوصا در  قسمت دسته باید  دارای طراحی ارگونومیک باشد  تا کاربر در زمان استفاده  خسته نشود و همچنین دستگاه شیار زن نباید وزن زیادی داشته بباشد، زیرا  برای کار بر روی سطوح عمودی مانند دیوار، سختی کار  برای اپراتور زیاد می شود. برای دستگاه‌های بزرگ که برای کارهای سنگین‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد، دو دسته باید داشته باشیم.

ایمنی: برای اینکه دستگاه در شرایط ایمن تری قرار بگیرد  روی شیارزن محفظه ای قرار می دهند زیرا دستگاه به دلیل انرژی چرخشی بالایی که دارد ممکن است در صورت بی دقتی و حواس پرتی به کاربر صدمه وارد کند . یک جفت دستکش ضد لرزش هم برای اینکه کاربر کمتر إحساس خستگی کند لازم است.هنگامی که به صورت طولانی قرار است از دستگاه استفاده شود زدن ماسک هم نیاز است .زیرا ممکن است ذرصد کمی از گرد و غبار به فضای بیرون تراوش کند.

محفظه جذب گرد و غبار: وجود محفظه جذب گرد و غبار برای اینکه  گرد و غبار به فضای بیرون درز پیدا نکند ضروری است. این محفظه در بسیاری از دستگاه‌های مدرن و امروزی وجود دارد ، ولی اگر دستگاه شما قدیمی بوده، باید در زمان کار از ماسک مخصوص استفاده کنید. همچنین  اصلی  ترین تفاوت  بین دستگاه‎های حرفه‌ای و دستگاه های متوسط، اندازه  مقاومت آن‌ها  می باشد. ابزارهای حرفه‌ای طوری طراحی شده‌اند که برای مدت طولانی قابل استفاده هستند و به طور مکرر و بدون سایش  غیر عمد روی دیسک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر قصد دارید متریال  بسیار سختی مانند بتن یا آجر را برش دهید، باید  ابزاری با کیفیت بالا و برند معتبر تهیه کنید.

نحوه کارکردن با دستگاه شیارزن

 در ابتدا باید بدانید که تیغه شیار زن زمانی که  روشن  می شود  دستگاه در جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخد تا حرکت رو به جلو دستگاه به شکلی روان انجام شود. بعد از اینکه این سطح مورد نظر را انتخاب کردید  (دیوار یا کف) دستگاه را به برق وصل کنید  و دکمه روشن را بزنید. تیغه شروع به حرکت می‌کند. سپس از بالا به پایین دستگاه را به آرامی و با فشار بسیار کمی حرکت دهید. بهتر است  که بدانید  که اگر بار زیادی را به دستگاه وارد کنید  فشار زیاد باعث می شود که   بار زیادی به دستگاه وارد می شود که باعث  کاهش عمکرد صحیح آن می‌شود. گردش تیغه باید  طوری باشد که مخالف حرکت کاربر باشد. اگر از پایین به بالا حرکت می‌کنید، تیغه باید در خلاف عقربه‌های ساعت حرکت کند. اگر دستگاه محفظه جذب گرد و غبار ندارد، یا روی سطحی که قرار است برش دهید را خیس کنید یا از ماسک استفاده کنید.

ابزار گلد با سابقه طولانی در فروش ابزاربرقی  آماده راهنمایی و مشاوره به شما می باشد هر سوالی در مورد دستگاه شیارزن دارید می توانید با تماس با شماره های درج شده در سایت  مستقیما از کارشناسان ما بپرسید و برای سفارش های خود  به صورت اینترنتی اقدام کنید.

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر