شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
نحوه انتخاب میخ مناسب برای پروژه

یک میخ سه بخش اساسی دارد: یک نقطه که به قطعات کار می‌خورد...

قطعات یک میخ

یک میخ سه بخش اساسی دارد: یک نقطه که به قطعات کار می‌خورد، یک ساق یا محوری که قطعات کار را به هم محکم می‌کند و استحکام و قدرت نگه‌داری زیادی را فراهم می‌کند، و یک سر که به شما امکان می‌دهد بست را بچرخانید و به جلوگیری از آسیب کمک می‌کند. طراحی های مختلف میخ در این المان ها به میخ ها قابلیت ها و کاربردهای متفاوتی می دهد.

نقاط میخ

  • نقاط الماسی شکل در میخ هایی که برای استفاده عمومی طراحی شده اند معمول است و باعث می شود که میخ ها راحت تر راندند. نقاط الماسی شکل بلند کمک می کند تا شکافتن موادی که در حال اتصال به آن هستید به حداقل برسد.
  • یک نقطه صاف، میخ را سخت تر می کند، اما احتمال شکافتن قطعه کار را کمتر می کند.

سر میخ

  • میخ هایی با سر گرد اغلب برای بستن و ساخت و ساز همه منظوره هستند. یک سر گرد امکان تماس خوب با چکش را فراهم می کند، اما پوشش خشن تری نسبت به انواع دیگر ایجاد می کند.
  • سرهای صاف گرد و نسبتا بزرگ هستند. آنها راندن میخ را آسان تر می کنند و خطر کشیده شدن قطعه کار از سر را کاهش می دهند.
  • سرهای شطرنجی دارای طرح برجسته ای هستند که به جلوگیری از لیز خوردن چکش از روی میخ کمک می کند. 
  • کانتر سینک و سرهای فنجانی کوچک هستند - اغلب خیلی بزرگتر از قطر ساق نیستند - و به زیر سطح قطعه کار می روند تا میخ کمتر دیده شود. سرهای حجاری شده به شما این امکان را می دهند که به راحتی سوراخ های میخ را برای یک روکش صاف پر کنید.
  • سرهای بریده، سرهای نسبتاً کوچک D شکل هستند که برای استفاده در میخکوب های نواری طراحی شده اند. آنها به میخ ها اجازه می دهند تا در یک خط به هم نزدیک شوند. 

ساق میخ

  • یک ساق صاف راندن آسان است اما مقاومت زیادی در برابر خروج از خود نشان نمی دهد.
  • یک ساقه مارپیچ یا ساقه پیچ، میخ را در حین راندگی می چرخاند، دقیقاً مانند رزوه های روی یک پیچ. نخ یا فلوت روی ساق باعث می شود که میخ راحت تر رانده شود و به نگه داشتن میخ در جای خود کمک کند. میخ های مارپیچی اغلب برای استفاده با چوب های سخت طراحی می شوند و ممکن است باعث شکافتن چوب های نرم شوند. میخ های دارای ساقه های مارپیچی به نام میخ های پیچ نیز شناخته می شوند.
  • میخ های حلقه ای یا میخ های حلقوی اغلب با چوب های نرم استفاده می شوند. مانند یک ساقه مارپیچ، حلقه‌ها با الیاف چوب قفل می‌شوند تا استحکام خوبی در نگهداری ایجاد کنند.

مواد ساخته شده میخ

مواد و روکش میخ کمک می کند تا مشخص شود می توانید روی چه پروژه هایی از میخ استفاده کنید. فولاد رایج ترین ماده است، اما در برابر خوردگی آسیب پذیر است. میخ های فولادی که با رطوبت تماس می گیرند یا در چوب های تحت فشار استفاده می شوند نیاز به پوشش یا آبکاری مقاوم در برابر خوردگی دارند.

  • فسفات سیاه یک پوشش برای کاربردهای داخلی است. برای میخ های دیوار خشک به خوبی کار می کند زیرا پوشش چسبندگی خوبی با رنگ و گل دیوار خشک ایجاد می کند. فسفات سیاه به میخ ها ظاهری خاکستری یا سیاه می دهد.
  • میخ های زینک شده تا حدی مقاومت در برابر خوردگی دارند، اما روکش روی استاندارد نازک است و برای کاربردهای داخلی بهترین است. روکش روی رنگ نقره ای یا طلایی را اضافه می کند.
  • میخ های گالوانیزه گرم برای استفاده در فضای باز به دلیل پوشش روی ضخیم تر کار می کنند. پایان یک رنگ صاف و خاکستری را اضافه می کند. میخ های گالوانیزه گرم برای الوارهای تحت فشار - که می توانند فولاد محافظت نشده را خورده کنند - مناسب هستند، اما برای برخی از گونه های چوبی مانند چوب سدر و چوب قرمز خوب کار نمی کنند. این پوشش با روغن های موجود در الوار واکنش می دهد و می تواند باعث ایجاد لکه شود. 

سایر روکش‌ها شامل رنگ و برنج تزئینی، آبکاری برنز و نیکل هستند که همگی برای کاربردهای داخلی بهترین هستند. روکش وینیل و روکش‌های روی بست‌های میخکوبی، راندگی آن‌ها را آسان‌تر می‌کند و به عنوان چسب برای افزایش استحکام نگه‌داری عمل می‌کند.

انواع میخ

همه میخ ها به منظور محکم کردن قطعات کار در کنار هم هستند، اما علاوه بر این عملکرد اصلی، میخ های مختلف برای اهداف مختلفی مانند پشتیبانی از سخت افزار ساختاری، ایستادن در برابر عناصر در فضای باز یا امکان پنهان کردن آسان طراحی شده اند. در اینجا برخی از ویژگی ها و کاربردهای برخی از رایج ترین میخ ها آورده شده است.

میخ های بنایی
میخ های بنایی چوب را به آجر، ملات، بلوک بتنی یا بتن پخته نشده محکم می کنند. آنها از فولاد سخت شده ساخته شده اند تا اجازه ورود به این مواد را بدهند. برخی به شکل صاف و زاویه ای بریده می شوند. میخ های بنایی اکسترود شده معمولاً کوتاه و ضخیم، با ساقه های گرد، فلوت یا شیاردار هستند. فلوت ها میخ را در حین کوبیدن می چرخانند و راندن آن را آسان تر می کنند.

میخ مارپیچ

مانند میخ های سینک، میخ های مارپیچ اغلب دارای سر شطرنجی برای تماس بهتر با چکش هستند. آنها ممکن است شفت های با قطر کمتری داشته باشند تا شکاف را به حداقل برسانند. ساقه ها اغلب دارای حلقه ها یا فلوت مارپیچی هستند که به نگه داشتن ناخن در جای خود کمک می کند. میخ های مارپیچ  دارای روکشی مقاوم در برابر خوردگی هستند که امکان استفاده در فضای باز و با الوارهای فرآوری شده را فراهم می کند.

میخ های سقفی یا روفینگ

میخ های سقف، زوناهای آسفالتی، نمد سقف و عرشه یا روکش سقف را محکم می کنند. از آنجایی که آنها در معرض عناصر هستند، ممکن است از آلومینیوم ساخته شده باشند یا پوششی داشته باشند که از خوردگی محافظت می کند. برخی از آنها دارای یک واشر در زیر سر برای ایجاد یک مهر و موم مقاوم در برابر آب و هوا هستند. میخ های سقف به دلیل قطر ساقه شان سرهای بزرگتر از حد معمول دارند و ساقه های حلقوی یا مارپیچ از نظر طولشان محکم تر از حد معمول هستند.

میخ سرگرد

میخ های سرگرد طرحی مانند میخ های معمولی دارند اما ساقه باریک تری دارند. این قطر کوچکتر احتمال شکافتن اجزای چوب را در هنگام میخ زدن کاهش می دهد. همچنین به این معنی است که میخ ها استحکام میخ های معمولی را ندارند، بنابراین برای کاربردهای ساختاری مناسب نیستند.

میخ های مبلمان یا گل میخ

میخ های میلمان یا میخ های اثاثه یا لوازم داخلی میخ هایی کوچک با سرهای نسبتا بزرگ و تزئینی هستند. وظیفه اصلی آنها محکم کردن پارچه اثاثه یا لوازم داخلی روی یک قاب چوبی است.

 

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر