شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
کاغذ سنباده

یکی از راه‌های تعیین اینکه کدام کاغذ سنباده برای یک کار خاص بهتر عمل می‌کند...

یکی از راه‌های تعیین اینکه کدام کاغذ سنباده برای یک کار خاص بهتر عمل می‌کند، دانستن مواد ساینده و خواص آنها است.

برخی از کاغذها از ساینده های طبیعی استفاده می کنند:

  • گارنت برای سنباده زدن دستی مناسب است. روی چوب خام به خوبی کار می کند، خراش های سبک را از بین می برد و سطح را برای تکمیل آماده می کند. ذرات ساینده در حین استفاده می شکنند و لبه های جدیدی برای حذف مواد ایجاد می کنند، اما کاغذ سنباده گارنت به سرعت ساییده می شود.
  • Emery هم برای فلز سنباده دستی و هم برای سنباده زنی برقی کار می کند. برای از بین بردن زنگ زدگی یا رنگ از سنگ ریزه های درشت و برای جلا دادن از دانه های ریزتر استفاده کنید. سنباده پارچه ای سنباده دارای پشتی پارچه ای است.

سایر ساینده ها مصنوعی هستند:

  • اکسید آلومینیوم یک نوع کاغذ سنباده رایج است که روی چوب، پلاستیک، فلز و دیوار خشک کار می کند. ذرات در حین سمباده زدن شکسته می شوند و دائماً لبه های جدید و تیز را در معرض دید قرار می دهند. کاغذ سنباده اکسید آلومینیوم ماندگاری بالایی دارد و آن را به یک انتخاب محبوب برای سنباده زنی برقی تبدیل می کند و همچنین می توانید از آن برای سنباده زدن دستی استفاده کنید.
  • کاغذ سنباده کاربید سیلیکون مواد را سریعتر از اکسید آلومینیوم حذف می کند اما دوام زیادی ندارد. از آن بر روی چوب، پلاستیک و فلز برای کارهایی مانند سنباده زدن خشن، از بین بردن رنگ یا زنگ زدگی و سنباده زدن بین لایه ها هنگام اتمام استفاده کنید. برای صاف کردن اتصالات از آن بر روی دیوار خشک استفاده کنید. محصولات کاربید سیلیکون اغلب دارای پشتی ضد آب هستند که می توانید از آن برای سنباده مرطوب استفاده کنید، که تکنیک خوبی برای به حداقل رساندن خراش در هنگام استفاده از مایع برای روانکاری سطح کار است. سنباده مرطوب همچنین به جلوگیری از گرفتگی کاغذ سنباده با گرد و غبار، حذف ذرات سست ساینده و کاهش گرد و غبار موجود در هوا کمک می کند.
  • آلومینا زیرکونیا برای سطوح چوبی، فایبرگلاس، فلزی و رنگ شده مناسب است. شما آن را به شکل تسمه، لنت و دیسک برای سنباده زنی برقی خواهید یافت. مانند ساینده‌های گارنت و اکسید آلومینیوم، ذرات در حین استفاده می‌شکنند و لبه‌های تیز را حفظ می‌کنند که به سرعت مواد را حذف می‌کنند. آلومینا زیرکونیا بیشتر از اکسید آلومینیوم دوام می آورد.
  • آلومینا سرامیکی به صورت تسمه و دیسک برای سنباده کاری قوی موجود است و برای حذف مواد تهاجمی روی چوب مناسب است. ساینده های سرامیکی بادوام هستند و ماندگاری بیشتری نسبت به اکسید آلومینیوم دارند.

ممکن است کاغذ سنباده را با برچسب پوشش بسته یا پوشش باز ببینید. محصولات با روکش بسته دارای ساینده هایی هستند که تمام قسمت های پشتی را می پوشانند. این ساختار مواد بیشتری را حذف می کند - و آن را برای سمباده زدن دستی موثر می کند - اما می تواند سریعتر از محصولات روکش باز مسدود شود. محصولات روکش باز دارای فضای خالی در قسمت پشتی هستند که به مواد زائد فضایی برای انباشته شدن بدون کاهش عملکرد می دهد. از آنجایی که آنها به سرعت مسدود نمی شوند، برای یک سنباده برقی موثر هستند.

اعداد سنگ سنباده

عدد شن یک محصول سنباده نشان دهنده اندازه ذرات ساینده است. هرچه این عدد کمتر باشد، ذرات ساینده بزرگتر هستند. آنها مواد بیشتری را حذف می کنند اما خراش های قابل توجه تری ایجاد می کنند. عدد بالاتر نشان‌دهنده ذرات کوچک‌تر است که مواد زیادی را از بین نمی‌برند، اما ظاهری ظریف‌تر و صیقلی‌تر می‌گذارند. پروژه‌های سنباده‌زنی معمولاً از چندین اندازه سنگ‌ریزه استفاده می‌کنند، که از سنگ‌ریزه‌های کم‌تر شروع می‌شود و در مقیاس به سمت سنگ‌های ریزتر و با تعداد بالاتر حرکت می‌کنند. هر سنگ ریزه بالاتر خراش های شن قبلی را از بین می برد و سطحی به طور فزاینده ای صاف ایجاد می کند.
طیف گسترده ای از اعداد سنگ ریزه موجود است، از 24 برای حذف مواد سنگین تا 2000 و بیشتر برای کار با روکش های خودرو. اعداد گریت بین 60 تا 220 اکثر پروژه های خانگی را انجام می دهند. اعداد رنده خاصی که نیاز دارید بر اساس پروژه و ماده ای که سنباده می زنید متفاوت است، بنابراین توصیه های سازنده محصول ساینده را دنبال کنید. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد:

اعداد سنگ سنباده از 36 تا 100 برای حذف مواد مناسب هستند و با سنباده های برقی به خوبی کار می کنند.

برنامه های کاربردی عبارتند از:

  • از بین بردن سطوح، مانند رنگ یا لاک
  • از بین بردن زنگ زدگی فلزات یا عیوب چوب
  • تسطیح و شکل دادن به چوب

اعداد شن کاغذ سنباده از 100 تا 180 با سنباده زدن دستی و سنباده‌زنی قدرتی به خوبی عمل می‌کنند و سطوح لخت را برای تکمیل آماده می‌کنند. سنگ ریزه بزرگ یک کاغذ سنباده خوب برای فلز می سازد و در کاربردهایی مانند:

  • صاف کردن قطعات کار
  • از بین بردن خراش ها
  • آماده سازی نهایی برای تکمیل

اعداد گریت از 180 تا 320 برای تکمیل کار می کنند. سنباده زدن دستی برای این کاربردها خوب است:

  • حذف الیاف برآمده غلات چوبی
  • خراش بین پوشش های پایانی

سایر ساینده ها

علاوه بر کاغذ سنباده، ساینده های دیگری نیز وجود دارد که در طیف وسیعی از درشت تا ریز موجود است:

  • اسفنج های سنباده پدهای انعطاف پذیر با شن یکپارچه هستند. آنها هم روی سطوح صاف و هم روی سطوح کانتور موثر هستند و می توانید از آنها برای سنباده زدن مرطوب یا خشک استفاده کنید. دوام بیشتری نسبت به کاغذ سنباده دارند و قابل استفاده مجدد هستند. اسفنج های سنباده با کانال های تعبیه شده در سطح به جلوگیری از گرفتگی مواد ساینده با گرد و غبار کمک می کند.
  • پشم فولاد ساینده دیگری است که می تواند با سطح کار مطابقت داشته باشد و به شما امکان می دهد روی مناطقی کار کنید که کاغذ سنباده به راحتی به آن دسترسی ندارد. پشم فولاد می تواند رشته های کوچکی را پشت سر بگذارد که اگر روی قطعه کار باقی بماند، زنگ زده و باعث تغییر رنگ می شود. پشم برنزمحصول مشابهی است که زنگ نمی زند.
  • بالشتک های تمیز کننده یا جدا کننده، ورقه‌های انعطاف‌پذیر و قابل استفاده مجدد از مواد ساینده هستند که ریزش نمی‌کنند. می توانید آنها را به اندازه یا شکل خاصی برش دهید.

ابزار سنباده

ابزارهای متداول برای سنباده زدن دستی و سنباده کاری برقی عبارتند از:

  • سنباده های دستی و بلوک های سنباده: این ابزارها که از ورق های سنباده برش خورده استفاده می کنند، راحتی، کنترل و اهرم بیشتری را نسبت به سنباده زدن با ورق به تنهایی به شما می دهند و می توانند نتایج خوبی را روی سطوح صاف ایجاد کنند.
  • سنباده های قطبی: از آنها برای سنباده زدن سطوح بزرگ و صاف مانند دیوار خشک استفاده کنید.
  • سنباده‌های مداری: که به عنوان سنباده های ورقی نیز شناخته می‌شوند ، این ابزارهای برقی دستی از ورق‌های کوچک کاغذ سنباده متصل به پایه مستطیلی استفاده می‌کنند. پایه در یک الگوی پیوسته از دایره های کوچک می لرزد. این حرکت می تواند یک روکش صاف ایجاد کند اما به اندازه سایر سمباده های برقی مواد را از بین نمی برد.
  • سنباده‌های جزیی: مشابه مدل‌های مداری، دارای پایه سمباده‌ای مثلثی یا قطره‌ای برای سنباده‌های سفارشی برای رسیدن به فضاهای تنگ هستند. سنباده های دقیق برای مناطق کوچک مناسب هستند.
  • کمربند سنباده دستی: نوار چرخشی از کاغذ سنباده به شدت مواد را جدا می کند یا چوب را شکل می دهد. آنها به خوبی روی سطوح بزرگ کار می کنند و برای پروژه های تکمیلی ظریف تر مناسب نیستند. تکنیک ضعیف با این سنباده‌ها می‌تواند منجر به فرورفتگی در قطعه کار شود. آنها نسبت به سایر سنباده ها برای کنترل تلاش بیشتری می کنند و برای کار به دو دست نیاز دارند.
  • سنباده های تسمه ای و دیسکی :از این ابزارهای برقی ثابت برای سنباده زدن سطوح برای قطعات کار بزرگ استفاده کنید.
  • سایر دستگاه ها: مته ها، ابزارهای نوسانی و ابزارهای چرخشی می توانند از قطعات و لوازم جانبی طراحی شده برای انجام کارهای سنباده استفاده کنند.

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر