شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
ایمنی ماسک تنفسی

ماسک تنفسی یا ماسک ایمنی هنگام کار بر روی هر پروژه ای که...

ماسک تنفسی یا ماسک ایمنی هنگام کار بر روی هر پروژه ای که ذرات معلق در هوا را ایجاد می کند، هنگام استفاده از مواد شیمیایی که بخارات خطرناک تولید می کنند یا هنگام کار در یک منطقه گرد و غبار، ابزاری حیاتی است. از خود محافظت کنید و به راحتی با ماسک تنفسی مناسب برای پروژه خود کار کنید.

چه زمانی به ماسک تنفسی نیاز دارم؟

هنگامی که خطر تنفس در مواد خطرناک وجود دارد، ماسک تنفس ضروری است. در حالی که برخی از ماسک‌های تنفسی، مانند آنهایی که در آتش نشانی استفاده می‌شوند، هوای تمیز را از مخزن یا سایر منابع ثانویه تامین می‌کنند، ماسک‌های تصفیه‌کننده هوا - آنهایی که ذرات، گازها یا بخارات هوا را هنگام تنفس فیلتر یا تمیز می‌کنند - برای انجام این کار ضروری هستند. کارهای خودتان مانند سنباده زدن، رنگ آمیزی، سنگ زنی، برش و کار با عایق یا دیوار خشک. ماسک های تصفیه کننده هوا می توانند ماسک های یکبار مصرف یا ماسک های قابل استفاده مجدد با کارتریج یا فیلترهای یکبار مصرف باشند.
تجهیزاتی که انتخاب می کنید باید میزان حفاظت مناسبی را ارائه دهند، اما باید راحتی را نیز در نظر بگیرید. اگر دستگاه‌ها به شما اجازه می‌دهند راحت کار کنید، احتمالاً به طور مداوم از آنها استفاده خواهید کرد.
ماسک های تصفیه کننده ذرات هوا برای حذف ذرات مانند غبار یا گرد و غبار از هوا طراحی شده اند. اینها معمولا ماسک های صورت سبک وزن هستند. برخی دارای میله فلزی هستند که می توانید برای تناسب بهتر با پل بینی خود مطابقت دهید. در حالی که برخی از آنها لایه‌ای از کربن برای از بین بردن بوهای مزاحم دارند، ماسک‌های ذرات معلق کاربر را در برابر بخارات یا گازها محافظت نمی‌کنند. ماسک های ذرات معلق با یک حرف و یک عدد طبقه بندی می شوند. مثلا N95.
حرف (N، R یا P )نشان دهنده مقاومت در برابر روغن است. باید بدانید چه زمانی ممکن است روغن ها در هوا وجود داشته باشند زیرا برخی از آنها عملکرد فیلتر را کاهش می دهند.

N: ماسک تنفسی در برابر روغن مقاوم نیست.

R :ماسک تنفسی تا حدودی در برابر روغن مقاوم است.

P: ماسک تنفسی به شدت در برابر روغن ها مقاوم است.

عدد (95، 99 یا 100) نشان دهنده اثربخشی حذف ذرات در طول آزمایش است. عدد بالاتر نشان می دهد که فیلتر دارای اثربخشی بیشتری در حذف ذرات است. اطمینان حاصل کنید که ماسک تنفسی برای نوع ذرات شما طراحی شده است.

95: ماسک تنفسی حداقل 95 درصد ذرات را حذف می کند.

99: ماسک تنفسی حداقل 99 درصد ذرات را حذف می کند.

100: ماسک تنفسی حداقل 99.97 درصد از ذرات را حذف می کند.

ماسک های ذرات یکبار مصرف هستند، بنابراین شما نباید از آنها استفاده مجدد کنید. همچنین باید هر زمان که ماسک ذرات معلق آسیب دید یا تنفس از طریق آن مشکل شد، آن را تعویض کنید.
ماسک‌های تصفیه‌کننده هوای گاز/بخار معمولاً به شکل کارتریج‌هایی هستند که به یک ماسک نیمه یا تمام صورت قابل استفاده مجدد متصل می‌شوند. هر کارتریج به گونه ای طراحی شده است که برای گازها یا بخارات خاص موثر باشد. مانند ماسک‌های ذرات معلق، برای اینکه ماسک تنفسی به درستی کار کند، باید کارتریج را با خطر مطابقت دهید. یک کارتریج گاز/بخار به تنهایی از شما در برابر ذرات محافظت نمی کند، مگر اینکه به طور خاص برای فیلتر کردن ذرات طراحی شده باشد. کارتریج ها برای نشان دادن نوع خطراتی که فیلتر می کنند دارای کد رنگی هستند. کدهای رنگ رایج عبارتند از:

سیاه: بخارات آلی

سفید: گازهای اسیدی

زرد: بخار آلی و گازهای اسیدی

سبز: گاز آمونیاک

کدهای رنگ اضافی برای خطرات دیگر وجود دارد، از جمله رنگ فیلترهای ذرات که برای استفاده با ماسک‌های گاز/بخار طراحی شده‌اند.
در حالی که معمولاً می‌توانید قسمت ماسک یک ماسک تنفسی گاز/بخار را تمیز کرده و مجدداً استفاده کنید، اما برای همیشه دوام نخواهد داشت. قبل و بعد از استفاده و طبق دستورالعمل سازنده آن را از نظر سایش یا آسیب بررسی کنید. کارتریج ها را به درستی نگهداری کنید و پس از تاریخ انقضا از آنها استفاده نکنید. هنگام استفاده از کارتریج ها، باید آنها را به طور دوره ای تعویض کنید تا حفاظت را حفظ کنید. کارتریج ها پس از اتمام ظرفیت جذب، محافظتی ارائه نمی دهند، بنابراین توصیه های سازنده را دنبال کنید.

استفاده از ماسک های تنفسی و ایمنی

سطح حفاظت یک ماسک تنفسی به استفاده صحیح بستگی دارد. همیشه دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید. در اینجا برخی از ملاحظات وجود دارد:

  • ماسک‌های تنفسی برای خطرات خاص طراحی شده‌اند. قبل از خرید یا استفاده از ماسک تنفسی، مطمئن شوید که برای نوع کاری که انجام می دهید موثر است.
  • ماسک‌های تصفیه‌کننده هوا برای اثربخشی به یک مهر و موم محکم روی صورت شما نیاز دارند. آنها باید اندازه مناسبی داشته باشند و نباید هیچ چیزی - مانند موهای صورت، سوزش یا سوراخ کردن - وجود نداشته باشد که مانع از چسبیدن آنها به صورت شما شود.
  • ماسک‌های دریچه‌دار/تهویه‌ای اجازه بازدم آسان‌تر را می‌دهند و تجمع گرما را کاهش می‌دهند و باعث راحتی بیشتر ماسک تنفسی می‌شوند. آنها همچنین به جلوگیری از برخورد بخار به عینک کمک می کنند.
  • ماسک تنفسی یا ماسک ایمنی هنگام کار بر روی هر پروژه ای که ذرات معلق در هوا را ایجاد می کند، هنگام استفاده از مواد شیمیایی که بخارات خطرناک تولید می کنند یا هنگام کار در یک منطقه گرد و غبار، ابزاری حیاتی است. از خود محافظت کنید و به راحتی با ماسک تنفسی مناسب برای پروژه خود کار کنید.

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر