شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
دستگاه جوشکاری چیست ؟

جوشکاری عبارت است از ذوب فلز برای اتصال دو قطعه فلز مشابه به یکدیگر... 

جوشکاری عبارت است از ذوب فلز برای اتصال دو قطعه فلز مشابه به یکدیگر. جوشکارها در چندین سبک تولید می شوند و نقاط قوت متفاوتی دارند. درباره انواع جوشکارها، اصول اولیه جوشکاری و نحوه جوشکاری با استفاده از جوشکارمیگ (گاز بی اثر فلز) بیشتر بدانید.

انواع جوشکار

دستگاه های جوشکاری مختلف ویژگی ها و قابلیت های متفاوتی دارند. برای یافتن جوشکاری که برای پروژه های شما کار می کند، عواملی مانند سهولت استفاده، دقت و قابلیت های مواد را بسنجید.

  • جوشکاری با گاز بی اثر فلز(میگ)  به عنوان جوشکاری قوس فلزی گازی (GMAW) نیز شناخته می شود و یادگیری آن نسبتاً آسان است. یک جوشکار میگ می تواند یک اتصال با استحکام بالا ایجاد کند و می تواند بر روی فلزات ضخیم یا نازک استفاده شود. برخی از نکات جوشکاری میگ را با مراحل زیر بیاموزید.
  • جوشکاری چوبی که به عنوان جوشکاری قوس فلزی محافظ (SMAW) نیز شناخته می شود، همه کاره و مقرون به صرفه است. با این حال، این فرآیند باعث ایجاد پاشش های بیشتری می شود و فقط روی فلزات 18 میلی متری و ضخیم تر قابل استفاده است. جوشکاری های استیک در مدل های 120 و 240 ولتی موجود می باشد.
  • جوشکاری با گاز بی اثر تنگستن یا جوشکاری TIG به نام جوشکاری قوس تنگستن گازی (GTAW) نیز شناخته می شود. حداکثر کنترل و دقت را امکان پذیر می کند، اما یادگیری آن پیچیده تر است.  جوشکارا تیگ با طیف گسترده ای از فلزات کار می کنند.
  • دستگاه های جوشکاری چند فرآیندی به شما امکان می دهند از یک دستگاه واحد برای کار با فرآیندهای مختلف جوشکاری استفاده کنید.
  • لحیم کاری ولحیم کاری با جوش متفاوت است زیرا بر خلاف جوشکاری، لحیم کاری و لحیم کاری فلز پایه را ذوب نمی کند. در حالی که لحیم کاری و لحیم کاری به اندازه جوشکاری پیوند محکمی ایجاد نمی کنند، اما فرآیندهای ساده تری هستند. آنها اتصال بسیار خوبی ایجاد می کنند و می توانند فلزات غیر مشابه را به یکدیگر بپیوندند. در لحیم کاری، فلز اتصال دهنده در دمای بالاتر از 840 درجه فارنهایت ذوب می شود. در لحیم کاری، فلز اتصال دهنده در دمای پایین تری ذوب می شود.

اصول ایمنی جوشکاری

دستورالعمل های سازنده تجهیزات جوشکاری را برای استفاده و ایمنی دنبال کنید. در اینجا چند نکته کلیدی ایمنی آورده شده است.

  • همانطور که در تجهیزات مورد استفاده شما نشان داده شده است، از تجهیزات ایمنی استاندارد و تجهیزات ایمنی جوش استفاده کنید، از جمله عینک ایمنی یا عینک ایمنی، کلاه ایمنی جوشکاری با لنز مناسب برای کار، یک جفت دستکش جوشکاری ، و همچنین جوشکاری چرم یا پارچه طبیعی. آستین یا پیراهن جوشکاری یا ژاکت جوشکاری .
  • شلوار بلند و کفش یا چکمه استیل بپوشید .
  • جوش را در یک منطقه با تهویه مناسب انجام دهید. تجهیزات استخراج دود ممکن است لازم باشد.
  • هرگز فلز گالوانیزه را جوش ندهید. این فرآیند دودهای خطرناکی را منتشر می کند.

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر