شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
نوع مناسب پمپ را انتخاب کنید

در بیشتر موارد، شما باید پمپ مناسب را بر اساس نوع کاری که باید انجام دهید...

انواع پمپ و نحوه انتخاب پمپ برای کار

در بیشتر موارد، شما باید پمپ مناسب را بر اساس نوع کاری که باید انجام دهید، از جمله اینکه چقدر آب باید جابجا کنید و چقدر باید آن را جابجا کنید، انتخاب کنید. در زیر مروری بر برخی از رایج ترین انواع پمپ های مورد استفاده برای مشاغل اطراف خانه آورده شده است.

پمپ های سامپ

پمپ سامپ بخش مهمی از یک راه حل کلی برای مقابله با سیل زیرزمین یا فونداسیون است. این پمپ ها نام خود را به این دلیل گرفته اند که برای برداشتن آب از چاهک یا حوضچه ای که آب را از اطراف پایه خانه جمع می کند استفاده می شود. آنها همچنین می توانند برای کمک به خشک کردن زیرزمین آبگرفته استفاده شوند. سه نوع اصلی از پمپ های سامپ وجود دارد:

  • یک پمپ شناور در پایین حوضچه نصب شده است . آنها اغلب نسبت به پمپ های دیگر سر و صدای کمتری دارند زیرا در زیر آب کار می کنند.
  • پمپ پایه دار دارای طراحی است که در آن موتور در بالای حوضچه قرار دارد که می تواند از آسیب آب به پمپ جلوگیری کند. این نوع پمپ می تواند انتخاب خوبی برای چاله ای باشد که به اندازه کافی بزرگ نیست تا یک پمپ شناور را نگه دارد.
  • پمپ پمپ با باتری می تواند به عنوان یک راه حل اضطراری برای جلوگیری از آبگرفتگی زیرزمین شما در هنگام قطع برق عمل کند. پمپ های پشتیبان که با آب تغذیه می شوند نیز موجود هستند.

پمپ های فاضلاب

پمپ های فاضلاب که گاهی اوقات به آنها پمپ های اجکتوری فاضلاب نیز گفته می شود، برای انتقال آب و مواد زائد جامد به داخل سیستم فاضلاب یا مخزن سپتیک طراحی شده اند. پمپ فاضلاب زمانی ضروری است که یک اتاق رختشویی، حمام یا سایر وسایل لوله کشی در منطقه ای قرار دارد که پایین تر از خط اصلی فاضلاب است. از آنجایی که آب فقط از طریق گرانش از نقطه ای با ارتفاع بالاتر به یکی از ارتفاعات پایین تر جریان می یابد، گاهی اوقات برای حفظ جریان مناسب آب به پمپ فاضلاب نیاز است. یک پمپ آسیاب فاضلاب، پسماندهای جامد را قبل از انتقال به سیستم فاضلاب، پودر می کند تا از گرفتگی جلوگیری کند.

پمپ های زباله

پمپ زباله برای حذف آبی که حاوی زباله های جامد مانند سنگ های کوچک، شاخه ها و برگ ها نیز می باشد، استفاده می شود.

پمپ های تقویت کننده

یک پمپ تقویت کننده یا بوستر پمپ، فشار آب را در یک سیستم لوله کشی تا حد مطلوبی که برای کارهایی مانند شستن قایق، ماشین یا کمپر یا برای راه اندازی یک آب پاش چمن نیاز است، افزایش می دهد.

پمپ های میعانات گازی

پمپ میعانات گازی یا پمپ کولر تبخیری، برای پمپاژ آب اضافی استفاده می شود که زمانی که یک سیستم تبرید یا گرمایش و سرمایش مایعی از تراکم تولید می کند، ایجاد می شود. این سیستم ها حوضچه های قطره ای دارند که گاهی اوقات بدون پمپ متصل می توانند سرریز شوند.

پمپ های شهری

پمپ های مفید که گاهی اوقات به آنها پمپ انتقال نیز می گویند، در اندازه های مختلفی وجود دارند و برای بسیاری از کارهای کوچک در اطراف خانه مانند پر کردن آکواریوم، جکوزی یا حوضچه های ماهی کوچک مفید هستند. برخی از پمپ های برقی در اندازه هایی هستند که با یک شلنگ استاندارد باغ سازگار هستند.

 پمپ های چاه

خانه هایی که به منبع اصلی آب شهری متصل نیستند، برای تامین آب به پمپ چاه نیاز دارند . چند نوع اولیه پمپ چاه وجود دارد:

  • پمپ های جت چاه کم عمق در گذشته بیشتر مورد استفاده قرار می گرفتند. این دستگاه‌های زمینی برای چاه‌های کم‌عمق - با عمق 25 فوت یا کمتر - در نظر گرفته شده‌اند و از طراحی ساده‌ای استفاده می‌کنند که آب را از طریق لوله‌ها به یک سیستم لوله‌کشی جداگانه مکش می‌کند، جایی که می‌توان آن را ذخیره کرد.
  • پمپ های جت چاه عمیق برای انتقال آب از چاه هایی به عمق 200 فوت طراحی شده اند. به طور کلی، پمپ های جت چاه عمیق در جابجایی مقادیر زیادی آب کارآمدتر هستند.
  • پمپ های چاه جت قابل تبدیل بالای سطح زمین قرار می گیرند و برای آب در عمق 25 فوت تا حدود 100 فوت عمق طراحی شده اند. تفاوت اصلی طراحی قابل مشاهده بین پمپ چاه جت قابل تبدیل و سایر انواع پمپ ها این است که طراحی قابل تبدیل دارای دو درگاه مکش است که به شیلنگ ها متصل می شود، در حالی که پمپ های دیگر فقط یک پورت دارند. 
  • پمپ های چاه شناور برای چاه های عمیق تر هستند. برخی حتی برای چاه هایی تا عمق 400 فوت کار می کنند. برخلاف پمپ های جت، پمپ های شناور کاملاً زیر آب قرار دارند. این پمپ ها به جای انتقال آب از طریق لوله ها با استفاده از مکش، از فشار استفاده می کنند تا آب چاه را به سمت سطح و داخل یک مخزن تحت فشار چاه واقع در بالای زمین وادار کنند. از آنجا، آب می تواند وارد سیستم لوله کشی خانه شود. اگرچه ممکن است به کاربرد بستگی داشته باشد، پمپ های چاه غوطه ور می توانند طولانی تر از سایر پمپ هایی که آب را با استفاده از مکش به سمت سطح می کشند، دوام بیاورند.

پمپ های آبیاری و پمپ های چمن

پمپ‌های آبیاری و پمپ‌های چمن‌زنی برای استفاده همراه با سیستم‌های آبپاش چمن ، لوله‌های آبیاری و سایر منابع آبیاری در چمن‌ها و باغ‌ها یا برای پر کردن و خالی کردن مخازن یا مخازن در صورت نیاز برای کارهای کشاورزی طراحی شده‌اند.

پمپ های استخر

پمپ های استخر آب را در استخرهای شنا به گردش در می آورند و فیلتر می کنند تا آن را به طور مناسب کلر، عاری از جلبک و زباله و در دمای مطلوب برای سیستم های دارای بخاری نگه دارند.

پمپ چرخش آب گرم

یک پمپ چرخشی آب گرم، آب هدر رفته را کاهش می دهد و اطمینان حاصل می کند که آب گرم همیشه در دسترس است.

 

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر