شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
نحوه استفاده دریل برقی

دریل برقی ابزاری همه کاره است که می تواند کارهای زیادی را انجام دهد...

دریل برقی ابزاری همه کاره است که می تواند کارهای زیادی را انجام دهد. اصول اولیه استفاده از دریل برقی بی سیم، از جمله نحوه یافتن اندازه بیت مناسب و نحوه سوراخ کردن یک سوراخ تمیز و مستقیم را بیاموزید. ما همچنین نکاتی را برای آسان‌تر کردن کار به شما می‌دهیم تا بتوانید با اطمینان پروژه‌ها و تعمیرات را انجام دهید.یک مته برقی می تواند همه چیز را از حفاری و راندن گرفته تا سنباده زدن و سفت کردن انجام دهد. یک مته شارژی تمام این مزایا را بدون دردسر سیم به شما می دهد.دریل شارژی معمولاً با باتری وشارژر همراه است. باتری‌ها و شارژرهای مختلف نیازمندی‌های شارژ متفاوتی دارند، بنابراین دفترچه راهنمای خود را برای روش‌های صحیح شارژ و ذخیره‌سازی باتری بررسی کنید تا بیشترین بهره را از مته ببرید. اگر حفاری و راندن زیادی برای انجام دادن دارید، ایده خوبی است که یک باتری یدکی در دسترس داشته باشید.
دریل شارژی دارای تنظیمات رو به جلو و معکوس است و اکثر دریل های شارژی دارای یک ماشه با سرعت متغیر هستند. هرچه فشار بیشتری به ماشه وارد کنید، بیت سریعتر می چرخد. ممکن است یک سوئیچ با سرعت بالا و پایین در بالای مته وجود داشته باشد - سرعت های بالاتر برای حفاری و سرعت های پایین تر برای راندن است. سرعت کمتر به معنای قدرت بیشتر و گشتاور مته یا نیروی چرخشی است. اکثر مته ها همچنین دارای یک کلاچ قابل تنظیم با تنظیمات شماره دار هستند که به شما امکان کنترل بیشتر بر گشتاور را می دهد و به شما در جلوگیری از رانندگی بیش از حد کمک می کند.
چاک مته قسمتی است که مته ها را در جای خود نگه می دارد. اکثر مته ها دارای چاک 3/8 اینچی یا 1/2  اینچی هستند .اندازه‌ گیری نشان‌دهنده حداکثر اندازه ساقه مته است که مته می‌تواند تحمل کند. یک بیت باید یک ساقه داشته باشد - قسمتی از بیت که چاک محکم می کند - که متناسب با اندازه چاک مته شما باشد. برخی از بیت های بزرگتر دارای ساقه کاهش یافته برای استفاده در مته های کوچکتر هستند. مطمئن شوید که قطعاتی را خریداری می‌کنید که اندازه ساق دارند و متناسب با مته شما هستند. می توانید هم از بیت های شش شکل و هم از بیت های گرد استفاده کنید. برای آشنایی با قطعات و لوازم جانبی مختلف برای نصب مته، چاک را شل کنید تا روی ساقه قرار گیرد، قیچی را داخل آن قرار دهید و سپس چاک را به طور ایمن در اطراف ساقه محکم کنید. برخی از چاک ها برای شل شدن و سفت شدن نیاز به کلید دارند، اما دریل های دارای چاک بدون کلید را می توان با دست تنظیم کرد.

نکاتی برای استفاده از دریل برقی شارژی

هنگامی که در حال سوراخ کردن یا کشیدن پیچ هستید، این نکات کار را آسان تر و دقیق تر می کند:

 

  • چه در حال حفاری یا رانندگی باشید، قوانین اولیه یکسانی اعمال می شود. همیشه از عینک ایمنی و سایر وسایل ایمنی مناسب استفاده کنید - مانند محافظ شنوایی و ماسک تنفسی یا ماسک ایمنی که توسط سازنده مته مشخص شده است.
  • قطعه کار خود را ببندید تا جابجا نشود.
  • قطعه کار خود را روی سطحی مانند یک تکه تخته سه لا قرار دهید که بتوانید آن را بدون آسیب رساندن به قطعات سوراخ کنید. اگر تمام طول قطعه کار را سوراخ کنید و داخل چوب ضایعات سوراخ کنید، احتمال پارگی پشت قطعه کار کمتر است.
  • برای علامت گذاری نقطه شروعی که می خواهید پیچ ​​را در آن بچرخانید یا سوراخی روی قطعه کار ایجاد کنید، از یک آول استفاده کنید. این به پیچ یا لقمه مکانی برای شروع بدون لیز خوردن می دهد.
  • هنگامی که نیاز به سوراخ کردن سوراخ هایی با عمق مشخص دارید، می توانید به راحتی با پیچاندن بیت خود با نوار نقاش در نقطه عمق مورد نظر روی بیت، یک پرچم عمق ایجاد کنید. هنگامی که پرچم با قطعه کار برخورد می کند، شما در عمق مورد نظر هستید.
  • برای جلوگیری از سرگردانی یا شکستن قطعات، مته خود را همیشه عمود بر سطح کار خود نگه دارید و همه چیز را صاف نگه دارید. اگر مبتدی هستید، یک مربع در کنار مته بگیرید تا تراز صحیح را ببینید و احساس کنید. سپس فشار یکنواخت و ثابت را اعمال کنید. به آرامی حفاری را شروع کنید و سرعت را افزایش دهید. بگذارید مته کار را انجام دهد.
  • به ازای هر 1/4 اینچ عمق حفاری، قطعه را کمی از چوب خارج کنید تا براده ها پاک شوند. سوراخ‌ها سریع‌تر سوراخ می‌شوند و بیت تمیزتر می‌ماند و دوام بیشتری خواهد داشت.

حفاری یک سوراخ پایلوت قبل از راندن بست به جلوگیری از شکافتن چوب کمک می کند. برای دریل سوراخ پیلوت برای پیچ ، از قیچی استفاده کنید که با قطر داخلی قسمت رزوه‌دار (نه با قطر رزوه‌ها) پیچ مطابقت داشته باشد. برای ناخن‌ها از قیچی با قطر کمی کمتر از ناخن استفاده کنید. به عمقی که با طول بست منطبق است دریل کنید - اتصالات کوتاه را برای شکافتن چوب و پیچ‌های جدا شده متوقف کنید. برای سوراخ کردن سوراخ‌های با اندازه مناسب از یک مته سینک استفاده کنید. کانتر سینک فرورفتگی را برش می دهد که به سر یک بست اجازه می دهد تا با سطح قطعه کار همسطح شود. اکثر بیت های سینک با اندازه پیچ هایی که برای آن طراحی شده اند مشخص می شوند. 
هنگامی که یک پیچ را در چوب های سخت - به عنوان مثال بلوط یا افرا - می زنید، کمی موم یا صابون خمیری را روی رزوه ها بمالید تا پیچ را روغن کاری کرده و اصطکاک را کاهش دهید. این کار راندن پیچ را آسان تر می کند.

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر