شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
پشم چین حیوانات باس

ماشین پشم چین باس یک دستگاه تقریباً کوچک است که مخصوص تراشیدن...

ماشین پشم چین باس یک دستگاه تقریباً کوچک است که مخصوص تراشیدن پشم انبوه گوسفندان و دیگر احشام پشم دار طراحی شده است. در این دستگاه تیغه‌ ای با چند لبه تیز بر شانه های ثابت و مستحکم با سرعتی بالا در حال جابجا شدن است. وقتی پشم متراکم گوسفندان در فضای میان تیغه متحرک تا شانه ثابت هر دستگاه پشم چین موتوری قرار می ‌گیرد، به طور کامل چیده خواهد شد.

گوسفندها صاحب پشم هایی متراکم هستند. این نوع پوشش بدن را در دیگر احشام مانند بز و حتی شتر هم شاهد هستیم. این مقدار پشم برای محافظت آنها در برابر موج سرما رشد کرده است. هر گوسفند در میانه فصل سرما به پوششی متراکم از پشمی انبوه نیاز دارد. اما وقتی پای در فصل گرما می گذاریم، دیگر نمی توانیم بدن حساس گوسفندان و هر احشام دیگری را در حجم انبوه پشم ها رها سازیم.

اگر پشم چینی گوسفندان زود هنگام انجام شود باعث بیمار شدن دام می شود و اگر دیرتر انجام شود تنش حرارتی در گوسفندان بالا می رود و همچنین در ماه های گرم سال رشد پشم متوقف می شود. در نتیجه عدم پشم چینی به موقع منجر به کم شدن کیفیت پشم و کم شدن رشد و مشکلات دیگر برای دام می شود. بهترین زمان برای پشم چینی با توجه به نوع آب و هوا و درجه حرارت تعیین می شود. در مناطق روستایی و عشایری معمولا پشم چینی به دلیل سرمای زیاد و تغییرات شدید جوی گوسفندان به پشم خود برای مقاومت در برابر سرما احتیاج خواهند داشت .

دامداران ابتدا گوسفندان چاق مانند قوچ ها، میشهای قصر و شیشک را پشم چینی کرده و سپس میش های شیرده را پشم چینی می کنند. گوسفندان لاغر، ضعیف و آبستن نباید پشم چینی شوند. گوسفندان لاغر برای پشم چینی مناسب نیستند زیرا پشم ها بیش از حد الیاف به پوست چسبیده اند و چیدن پشم آن ها سخت است و امکان آسیب دیدگی پوست دام وجود دارد. دام هایی که پشم رنگی دارند و همچنین دام های یک ساله باید به طور جداگانه پشم چینی شوند. دامدار پیش از پشم چینی باید از سلامت گوسفند مطمئن شود زیرا امکان انتقال بیماری هایی چون تب مالت، سیاه زخم …از دام بیمار به فرد پشم چین وجود دارد. پشم زیاد گوسفندان سبب ایجاد بیماری برای آنها می شود زیرا پوست گوسفندان در فصل گرما دچار خارش شده و این حیوانات سعی می کنند خود را به هر چیزی مثل نرده ، دیوار ، و یا حتی گیاهان بمالند تا بلکه با این کار بخشی از خارش بدنشان کمتر شود.

پشم چین موتوری یک ماشین ساده الکتریکی است که مخصوص تراشیدن پشم گوسفندان و احشام مشابه طراحی شده است. ساز و کار این ماشین کاملاً مشابه به ماشین های ریش تراش ساده خانگی است. اما در ابعادی بزرگتر و تعریف تیغه هایی قویتر با شانه ای درشت تر کار می کند. تمام اصول طراحی ماشین پشم چین برای آن است که بتوانیم تیغه های متحرک و تیز دستگاه را در پشم متراکم گوسفندان جابجا کنیم و با این حرکت تمام پشم سطح اندام احشام را بتراشیم.

هر ماشین پشم چین باس دارای یک تیغه و یک شانه است. شانه در بخش زیرین دستگاه به موازات تیغه نصب شده است. شانه از چندین دندانه بلند فولادین ساخته شده است و کاملاً ثابت و عاری از حرکت می باشد. شانه برای هدایت پشم متراکم اندام گوسفندان طراحی شده است. با استفاده از شانه می ‌توانیم حجم انبوه پشم ها را دسته دسته در اختیار تیغه های متحرک ماشین پشم چینی بگذاریم. اما تیغه متحرک دستگاه پشم چین موتوری یک قطعه فولادین با لبه های تیز و بسیار مقاوم است که درست در بالای شانه و تا موازات آن قرار گرفته است. تیغه با یک محور لرزاننده متصل شده به موتور دستگاه کار می کند. وقتی ماشین پشم چین باس روشن است، این تیغه متحرک با سرعتی بسیار زیاد به حالت رفت و برگشتی بر سطح شانه حرکت می کند.

روش پشم چینی

قبل از چیدن پشم حیوان را تمیز می کنند تا خار و خاشاکی درون پشم نباشد و در عوض پشم چیده شده کیفیت بهتری دارد و راحتتر چیده می شود . پشم چینی به دو روش صنعتی و سنتی انجام می شود ؛ که مدل صنعتی برای گله های بزرگ کاربرد دارد که از آن دو نوع وجود دارد . یک نوع پشم چین دستی مدل کربل آلمانی است که موتورش درون دستگاه نصب شده است ، مدل برقی آویزی که موتورش جداست و به وسیلۀ یک شیلنگ بلند موتور به قسمت کلیپر متصل می شود

شاید گوسفندان که برای اولین بار پشم شان چیده می شود بسیار بی قرار داشته باشند این بی قرار به دلیل ترس گوسفند می باشد که تا حدودی طبیعی می باشد .این کار بسته به شرایط تغذیه ای و نژادی گاهی دو یا یکبار باید انجام شودپشم این حیوانات در طی زمان با انواع آلودگی ها نظیر علوفه و خاشاک ، گرد و غبار و … آلوده می شود . توصیه می شود برای پشم چینی حتما بدن گوسفندان را از این مواد پاک کنید تا بتوانید پشم تولیدی خود را به قیمتی بالاتر به فروش برسانید. برای اینکار می توانید گوسفندان خود را با آب روان شست و شود دهید. تیغه های پشم چین به طور مداوم روغن کاری بشوند. با توجه به اصطحکاک مداوم بین تیغه ها، تیغه ها گرم می شوند و نیاز به روان کاری و روغن کاری دارند. برای عمل کرد خوب دستگاه بهتر هست هر ۱ دقیقه تیغه ها روغن کاری شوند. برای روغن کاری داخل سر دستگاه نیز می توانید هر ۴-۵ دقیقه یکبار اقدام کنید. سوراخ هایی در کنار دستگاه جهت روغن کاری داخلی تعبیه شده است که چند قطره روغن در هر دفعه برای روغن کاری کافی است.
اجازه بدهید موتور دستگاه خنک شود. پس از چیدن پشم چند گوسفند موتور دستگاه گرم می شود و این امر می تواند سبب کاهش عمر، افزایش استهلاک و سوختن موتور شود. توصیه می شود (بسته به آب و هوا)، هر ۱۵ دقیقه یکبار حداقل ۵ دقیقه پشم چین خود را خاموش نمایید و اجازه دهید خنک شود. در این مدت شما می توانید به عمل جمع کردن پشم ها یا آماده کردن گوسفندان دیگر مشغول شوید.
عمل پشم چینی را بهتر است از بالا به پایین و در جهت خم شدن پشم ها انجام دهید.

تجهیزات حفاظت شخصی در هنگام پشم‌چینی

- برای پشم چینی گوسفند را محکم بگیرید اما نه آن قدر که وادار به تقلا کردن بشود. مهار خوب گوسفند موجب سریع تر شدن کار و پیشگیری از زخم شدن دام و فرد پشم چین می شود.
- در حین انجام پشم چینی از گرفتن پاهای عقب گوسفند اجتناب کنید و برای چیدن پشم این ناحیه بهتر است روی قسمت مفصل بالای زانوی گوسفند فشار وارد کنید تا پاهای گوسفند راست شوند.
- هیچوقت ماشین پشم چین را محکم درون پشم فرو نبرید زیرا امکان ایجاد بریدگی وجود دارد. بجای این کار بهتر است پیش از شروع پشم چینی شانه ها و تیغ های ماشین پشم چینی را تیز کنید تا با فشار آرام پشم ها چیده شوند.
- هنگام پشم چینی بخش های پستان، بیضه، غلاف، چروکیدگی ها و زردپی پاها مراقب باشید تا خراشی ایجاد نشود.
- حتما دستی که آزاد است را دستکش بپوشانید تا احتمال آسیب کمتر شود.
- لباس مخصوص کار را پوشیده و دیگر متعلقات مانند دهان بند، چکمه و دستکش را نیز برای رعایت بهداشت بپوشید.
- از کفش‌هایی استفاده کنید در روی سطوح لغزنده تعادل داشته باشد (لیز نخورد).
- برای محافظت از چشمانتان از عینک ایمنی استفاده کنید.
- از لباس مخصوص استفاده کنید این لباس باید کاملاً اندازه شما بوده و از جنسی باشد که به آسانی پاره نشود. آستین لباس باید تنگ باشد. انگشتر، گردنبند و دیگر زیورآلات را از خود دور کنید.

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر