شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
اره باغبانی اکتیو

اره باغبانی یک ابزار دستی است که از دو قسمت دسته و اره ...

 

اره باغبانی یک ابزار دستی است که از دو قسمت دسته و اره (تیغه) تشکیل یافته و برای برش شاخه های سبک درختان استفاده می شود.در کشاورزی و باغبانی سهم مهمی در توسعه و خودکفایی یک کشور دارد. از این رو تولید و به کارگیری ادوات و ابزارهای نوین کشاورزی برای بهره برداری از محصولات کشاورزی نیز حائز اهمیت است.شرکت های مختلف با تولید و تامین ابزارهای مورد نیاز کشاورزی و باغبانی در این عرصه وارد شده اند و تلاش نموده اند تا سهمی در توسعه کشور داشته باشند.

اره‌های دستی ابزاری متشکل از دو قسمت دسته و تیغه است. قسمت تیغه عمدتا به حالت دندانه‌های سخت، سیم و یا زنجیر جهت برش انواع اجسام سخت هست. از اره‌های دستی به طور متداول جهت برش چوب و یا فلزات استفاده می‌شود. با توجه به نوع دندانه در قسمت تیغه، می‌توان اره چوب‌بر را از اره آهن‌بر متمایز نمود.« اره باغبانی اکتیو مدل AC6025 » جهت مصارف باغبانی و برش چوب استفاده می‌شود. تیغه این اره به صورت مستقیم هست و طول تیغه 25 سانت است. جنس تیغه از آلیاژ SK5 که بهترین آلیاز در ساخت تیغه اره‌های چوب‌بری هست. تیغه این اره قابلیت تعویض را نیز دارد. دندانه‌های تیغه سه پهلو و سخت کاری شده به روش impulse است تا تیغه‌ها تیزتر و عمر بالاتری پیدا کنند و سرعت و تمیزی برش به حداکثر برسد. دسته این اره باغبانی اکتیو خوشدست و ارگونومیک با روکش نرم جهت جلوگیری از سر خوردن اره در داخل دست بوده و نیز ضد عرق است. این  اره باغبانی اکتیو دارای قلاف جهت افزایش ایمنی نسبت به تیغه ها و نیز دارای قابلیت آویز کمری جهت راحتی استفاده کاربر است. 

اره های باغبانی در مدل های متنوع و در اندازه های مختلف و اشکال گوناگون تولید می شوند. طول تیغه ها معمولا حدود 200 تا 400 میلی متر است و در اشکال متفاوت ساخته می شوند:

اره باغبانی خم
اره باغبانی مستقیم
اره باغبانی تاشو
اره باغبانی خم چندکاره یا چوب خور

دنده اره های قدیمی زاویه های جانبی نداشتند و هنگام برش به خاطر اصطکاک زیاد و تغییر جهت دندها، به شدت کنند شده و درون تنه درخت یا چوب گیر می کردند.اره های سه زاویه با داشتن دو حالت برای برش به گونه ای که به دو جهت چپ و راست قرار گرفته اند مشکل اصطحاک را حل کرده و درون تنه درخت گیر نمی افتند. به خاطر اینکه اره های سه زاویه به دو سمت چپ راست تراش خورده اند و نیاز به کج کردن آنها وجود ندارد. این قضیه به اره امکان می دهد که در هر دو جهت رفت و برگشت کار برش را انجام دهد و از طرفی به خوبی خاک اره ها را به سمت بیرون هدایت کند تا وجود آنها باعث اصطکاک نشود.

اره های مرغوب همگی سخت کاری می شوند تا مقاوم باشند و دچار سایش و خوردگی نگردند. همچنین مواد به کار رفته در آنها اجازه نمی دهد تیغه این اره ها زنگ بزند. از طرفی فرم دندانه های تیغه این اره ها به نحوی طراحی می شوند که کار برش را آسان و سریع می کند. بهتر است دسته اره ها آرگونومیک باشد تا در دست نلغزد. این دو ویژگی موجب می شود تا باغدار راحتتر به برش شاخه ها بپردازد. برخی مدل های اره باغبانی خم چندکاره این مزیت را دارد که برای برش شاخه هایی که در ارتفاع بالاتر هستند و یا دسترسی به آنها مشکل است قابل استفاده می باشند. فقط کافی است یک محور بلند مثل چوب را به دسته آن متصل کنید.

اره های تاشو اکتیو نسل نسبتا جدید از اره ها هستند که به خاطر شکل خاص خود و قابلیت تا شدن، کاربردها و توانایی های جدیدی به این ابزار اضافه نموده اند. اره های تاشو می توانند بدون اینکه به دست یا ابزار دیگر صدمه وارد کنند در هنگام مسافرت ، گردش در طبیعت یا کوهنوردی، درون خودرو یا کوله پشتی حمل شوند و گردش لذت بخشی را برای علاقه مندان طبعیت فراهم سازند.

امنیت : از جمله اصلی ترین مزایای اره های تاشو ، امنیت زایی آنهاست. این ابزار به خاطر داشتن تیغه های تیز و دنده ای به شدن می توانند خطرناک باشند. اما قابلیت تا شدن تیغه به آنها این امکان را می دهند که از آسیب زدن به دست و بدن انسان جلوی گیری کنند. این امنیت شامل محیط اطراف نیز می شود. این اره وقتی که قرار است برای گردش توسط خودرو یا کوله پشتی حمل شود می تواند به آنها صدمه وارد سازد. اما وقتی تیغه در حاله صیانت خود یعنی در شکاف دسته قرار می گیرد دیگر نیشی برای آسیب رساندن به ابزار دیگر و اطراف خود ندارد.

 

یکی از نکاتی که شاید هنگام استفاده از یک اره مورد غفلت واقع می شود محافظت از تیغه آن است. چون تیغه ها از جنس فلز سخت ساخته می شوند به همین خاطر هنگام برخورد با اجسام سخت مثل فلزات و سنگ ها ممکن است دنده های آنها بشکند یا آسیب ببیند. اما قابلیت تا شدن از این تیغه محافظت می کند. البته چون دسته اره های تاشو ، از جنس پلاستیک ساخته می شود هنگام تماس یا برخورد با اجسام سخت، آسیب کمی به دسته وارد می شود و نمی شکند.

برای ایمنی در هنگام کار با اره باغبانی حتما از دستکش مخصوص باغبانی استفاده نمایید.

پس از اتمام کار، اره باغبانی را در غلاف خود قرار دهید.

برای برش شاخه های قطور که اره باغبانی قادر به برش آن ها نیست از اره برقی یا اره بنزینی استفاده کنید. چرا که باعث تغییر شکل دندانه های اره شده و آن را کند می کند.

دسته های خیس یا چرب، سبب لغزش اره از دست می شود. در هنگام استفاده دقت نمایید.

برای برش شاخه های پرتراکم درختان که احتمال آسیب دیدگی چشم وجود دارد، از عینک کمک بگیرید.

 

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر