شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
دریل ستونی کرون

دریل ستونی یک ابزار رومیزی یا زمینی است که برای ایجاد سوراخ های...

 دریل ستونی یک ابزار رومیزی یا زمینی است که برای ایجاد سوراخ های دقیق در چوب و فلزات طراحی شده است. یکی از دریل هایی که برای سوراخ کاری در صنعت کاربرد ویژه ای دارد دریل ستونی می باشد.بخش بالای دریل ستونی را کله گی گویند که تسمه و فلکه در آن جا قرار داده شده اند.دریل های ستونی دارای ۲ فلکه هستند.یکی از فلکه ها روی الکتروموتور نصب می شود و دیگری به محور دریل متصل است.به طوری که این دو فلکه به وسیله ی تسمه به هم متصل هستند.تسمه حرکت را از الکتروموتور به محور محرک ماشین منتقل می کند.جنس پایه ی دریل ستونی معمولا از چدن ساخته می شود.پایه ی دریل ستونی به کف کارگاه بسته می شود.در این پایه شیارهایی تعبیه شده است که می توان قطعه کارهای مختلفی را روی آن بست.قسمت دیگر دریل ستونی میز دریل است که از چدن ساخته می شود.این میزها دارای دو نوع ثابت و چرخشی می باشند و روی ستون نصب می شوند و با شیارهایی که دارند می توانند قطعه های بزرگی را به آن بست.در دریل ستونی به جای حرکت دست صنعت گر از بالا به پایین برای حرکت پیشروی، یک چرخ دنده ی شانه ای این وظیفه را انجام می دهد (اهرم پیشروی) .چرخ دنده های شانه ای علاوه بر تبدیل حرکت دورانی بازوی صنعت گر روی دستگیره (هندل) به حرکت رفت و برگشتی کلگی دریل، قدرت انتقالی را نیز بسیار افزایش می دهد. قسمت مهم دیگر دریل ستونی، عمق سنج است و زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که می خواهیم سوراخ ندید با عمق مورد نظر را روی قطعه کار ایجاد کنیم.برای تنظیم عمق مورد نظر، باید مته را به وسیله چرخ دنده شانه ای پایین آورده تا با سطح قطعه کار تماس پیدا کند سپس درجه عمق سنج را تنظیم می کنیم.البته توجه کنیم که این عمل می بایست قبل از سوراخکاری انجام شود.

دریل ستونی کرون مدل CT32014 با سه نظام 13 میلیمتر و موتور 350 وات ، مناسب برای سوراخکاری های دقیق و سطحی می باشد.سرعت گردش دریل ستونی کرون CT32014 برابر 620-2620 دور در دقیقه می باشد و دارای گیربکس 5 سرعته بسیار قوی می باشد.وزن دریل ستونی کرون CT32014 برابر 15 کیلو گرم بوده و مناسب برای کارگاه ها و صنایع می باشد.دریل ستونی کرون CT32014 دارای میز کار 160X160 بوده و ارتفاع آن 580 میلیمتر می باشد.

مجهز به موتور پرقدرت
دارای قطر ستون 46 میلیمتر
دارای لیزر جهت نمایش دقیق سوراخکاری قطعه
مجهز به چراغ برای دید بهتر در میز کار
دارای کلید ایمنی در پیشانی دستگاه
مجهز به قطع کن حرارتی جهت جلوگیری از فشار و آسیب به دستگاه
مجهز به حفاظ ایمنی سه نظام

در بعضی از مدل‌های دریل‌های ستونی، روی دستگاه لیستی وجود دارد و در آن سرعت پیشنهادشده برای سوراخ‌کاری در متریال مختلف با توجه به قطر سوراخ‌کاری درج شده است. اما به عنوان یک قاعده کلی، هر چه عمق سوراخ‌کاری بیشتر و یا قطر سوراخ بزرگ‌تر باشد، سرعت دستگاه برای آن پایین‌تر خواهد بود. درجه‌بندیِ دریل‌هاس ستونی مختلف بر اساس “فاصله‌ بین مرکز محور سوراخ‌کاری تا ستون اصلی دستگاه” می‌باشد که در واقع معرف بیشترین عرض کارگیر دستگاه خواهد بود. برای مثال یک دریل ستونی ۱۵ سانتی‌متری قادر است تا سوراخ‌کاری را روی قطعاتی با حداکثر قطر ۱۵ سانتی‌متر انجام دهد. معمولا بیشتر دریل‌های ستونی که در کارگاه‌های کوچک‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند دارای میز کارگیر با قطر معمولا بیشتر دریل‌های ستونی که در کارگاه‌های کوچک‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند دارای میز کارگیر با قطر ۳۰ تا ۴۰ سانتی‌متر بوده و قدرتی معادل ۰.۲۵ تا ۰.۷۵ اسب بخار را دارا هستند. دستگاه‌های بزرگ‌تر –برای مثال دریل‌های ستونی ۵۰ سانتی‌متری- بیشتر برای مصارف تولید انبوه و کارگاه‌های بسیار بزرگ به کار می‌روند.

دریل ستونی کاربردهای زیادی دارد که ممکن است تا به حال به ذهنتان نرسیده باشد. به عنوان مثال در هنگام ساخت یک چوب لباسی نیاز به یک دریل ستونی است تا بتوان به صورت دقیق تخته را برای نصب چنگک های جا لباسی سوراخ کاری کرد. همچنین به کمک یک دریل ستونی می توانید در ساخت یک کمد لولا های آن را با دقت بیشتری ایجاد کنید. پایه دریل علاوه بر اینکه به شما امکان می‌دهد سریع‌تر و کارآمدتر کار کنید، گزینه‌های جدیدی برای کارهای چوبی مانند سوراخکاری قطعات چوبی نامتعادل مانند پایه‌های مبلمان یا سوراخکاری در زوایای دقیق هم ارائه می‌دهند. به طور جداگانه، یک ماشین مخصوص سوراخکاری می‌تواند کارهای دیگری غیر از سوراخکاری انجام دهد. می‌توان از آن برای ضربه زدن یا تغییر مسیر سوراخ در سایر موارد استفاده کرد. برای ایجاد سوراخ‌هایی به شکل مربع و مستطیل می‌توانید از پیوست مرتب‌سازی استفاده کنید. شما می‌توانید سرعت موتور را تغییر دهید و ابزارها و اتصالات را مانند یک دیسک سنباده چرخان یا یک سنباده اسپیندل نیز درون ابزار قرار دهید.

سوراخ کاری سطوح مختلف با دقت و قدرت بالا
قلاویز کردن
خزینه کاری

دریل دارای کلیدهای مختلفی است. کلید پاور یا روشن خاموش دستگاه کلیدی است که تمامی دریل ها به آن مجهز هستند. کلیدهای دیگری نیز مانند کلید چپ گرد و راست گرد، کلید دیمر یا کنترل سرعت و قفل سوئیچ نیز وجود دارد که تنها در بعضی ار دریل ها دیده می شود.

 باید بدانید که توان دریل های ستونی نشان دهنده قدرت آنها می باشد. بنابراین توان بالاتر باعث قدرت بیشتر در دریل ستونی و انجام کار با انواع مواد می شود. در حقیقت جهت بررسی میزان توان دستگاه، مقدار وات آن را محاسبه می نمایند. بر این اساس، توان نوع زمینی یا ثابت دریل های ستونی که در کارگاه های خانگی از آن استفاده می شود، تقریبا 300 تا 400 وات را شامل می ‌شود.در واقع سرعت دریل های ستونی هنگامی بالا می ‌رود که تسمه را در فولی های بخش فوقانی دستگاه جابجا می کنند. از آنجایی که دریل های ستونی با سرعت های متفاوتی کار می ‌کنند، لذا کارایی آنها با انواع مواد حتی مواد سخت بیشتر می ‌شود. بر این اساس دریل های بزرگتر و صنعتی تر سرعت بیشتری دارند.

 

 

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر