شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
دستگاه دمنده و مکنده ادون مدل HD-8804

یکی از ابزارهای پرکاربرد در کارگاه نجاری و صنایع چوب مکنده گرد و غبار است.

یکی از ابزارهای پرکاربرد در کارگاه نجاری و صنایع چوب مکنده گرد و غبار است. وجود براده‌های چوب و خاک اره چالشی است که هر نجاری با آن رو به رو است چرا که خاک اره در داخل درزهای ماشین‌آلات دیگر رخنه می‌کند و باعث ایجاد اختلال در کارکرد دیگر ابزارآلات نجاری می‌شود و حتی ممکن است در کارگاه‌های نجاری، گرد و غبار حاصل برش چوب یا سنباده کاری باعث بروز مشکلات تنفسی و پوستی ‌شود. از طرفی دیگر این خاک اره‌ها و براده‌های چوب به‌شدت قابلیت اشتعال و ایجاد آتش‌سوزی دارند؛ بنابراین وجود یک دستگاه مکنده گرد و غبار مناسب بسیار ضروری و حیاتی است تا ایمنی و سلامت افرادی که در آن کارگاه کار می‌کنند را فراهم سازد. همانطور که اشاره کردیم دمنده و مکنده (بلوئر) یکی از دستگاه‌های ضروری برای هر کارگاه نجاری است. این ابزار روی سلامت و طول عمر دیگر ابزارآلات و ماشین آلات نجاری تاثیر مستقیم دارد. دستگاه دمنده و مکنده به مرور زمان به نام انگلیسی آن یعنی بلوور یا بلوئر شناخته شده و در بازار با همه‌ی این اسم‌ها آن را می‌شناسند. در این مقاله سعی داریم درباره‌ی این ابزار بیشتر توضیح دهیم تا در صورتی که قصد خرید آن را دارید اطلاعات کافی برای انتخاب گزینه‌ای بهتر داشته باشید. 

دستگاه بلور دمنده ادون کاربری بسیار آسانی دارد و به دلیل طراحی ارگونومیک و کاربردی که دارد، قابلیت تعویض آسان ذغال دستگاه توسط کاربر نیز امکان پذیر می باشد. از دیگر قابلیت های این ابزار برقی می توان به لوله خرطومی مخصوص دمش باد و کیسه مخصوص جمع آوری گرد و غبار اشاره کرد. این محصول ساخت کشور چین است و بدون گارانتی عرضه می شود. به دلیل قطعات و لوازم یدکی ارزان قیمتی که دارد به راحتی قابل تعمیر می باشد.

از دستگاه های دمنده و مکنده به طور عمده در زمینه IT و تمیز کردن دستگاه های سرور استفاده می شود. زیرا مشخص شده است که علت اصلی آسیب به قطعات کامپیوتر به دلیل نفوذ گرد و غبار بر روی آنها است. بنابراین خرید این محصول به کلیه افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند توصیه می شود. ناگفته نماند که برای پاک سازی گرد و غبار از کیس های کامپیوتر از جاروبرقی استفاده نکنید ، زیرا استفاده از جاروبرقی برای این منظور به دستگاه شما آسیب می رساند ، یعنی صدمه جدی به کیس ها و تجهیزات وارد می کند. اما دستگاه های دمنده و مکنده بهترین و کم خطرترین ابزاری است که به کمک آن می توانید مجاری را به راحتی تمیز کنید.

کاربرد دیگر این دستگاه در پاکسازی فضای خودرو یا حیاط می باشد. دستگاه های مخصوصی با توان بالا برای این کار طراحی شده است. به این دستگاه، جارو بلوور گفته می شود که قدرتی بیش تری نسبت به بلوور هایی دارد که برای تمیز کردن کیس کامپیوتر استفاده می شود. از این دستگاه می توانید برای تمیز کردن پرده، لوستر، خودرو، باد کردن وسایل بادی، تمیز کردن حیاط از برگ های خشک استفاده نمایید. البته باید به این نکته توجه نمایید که هر یک از بلوورهای طراحی شده را در جای خود استفاده نمایید یعنی از دستگاهی که برای تمیز کزدن حیاط و خوردو استفاده می شود برای رفع گرد و غبار کامپیورتر استفاده نکنید. لازم به ذکر است که مدلی را انتخاب نمایید که دارای کیسه پارچه ای برای جمع کردن گردو خاک باشد. اگر این محفظه را ندارد، عملیات زدودن گرد و غبار را در محیط باز انجام دهید تا گرد و خاک، محیط را کثیف نکند.

امروزه با توجه به فراوانی مدل های این دستگاه در بازار انتخاب یکی از مناسب ترین آن ها شاید کمی سخت بنظر برسد و خرید یک دستگاه بلوئر نیازمند دانستن نکات و ویژگی هایی بوده که برخی از آن ها عبارتند از : میزان قدرت دستگاه بلوئر یکی از اولین نکاتی بوده که هنگام تهیه این دستگاه باید آن را مورد توجه قرار داد. همانطور که می دانید این گونه دستگاه ها که وظیفه دمندگی و مکندگی را برعهده دارند و هر چه میزان قدرت موتور دستگاه بالاتر باشد عملیات تمیزکاری با سرعت و قدرت بیشتری انجام خواهد داشت. البته این موضوع را هم بدانید که موتور این دستگاه ها ارتباط مستقیمی با قیمت دارد و هر چه موتور پر قدرت باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

وجود کیسه جمع آوری در دستگاه های دمنده یکی از ویژگی های مهم برای این دستگاه ها می باشد. وجود کیسه جمع آوری در دستگاه باعث می شود تا هنگام جمع آوری ذرات تمامی آن ها از طریق دستگاه به درون کیسه انتقال پیدا کنند و از این رو دیگر نیاز به هزینه اضافه برای تهیه کیسه جمع آوری نخواهد بود. نکته دیگری که باید در هنگام تهیه دستگاه دمنده و مکنده آن را مورد دقت قرار داد میزان حجم هوای خروجی دستگاه است. میزان حجم هوای خروجی کاملا رابطه مستقیمی با قدرت موتور دستگاه دارد و هر چه موتور پر قدرت تر باشد بدون شک میزان حجم هوای خروجی آن نیز بالاتر خواهد بود.
بلوور یا دستگاه مکنده-دمنده در صنایع چوب، فلزی، سنگ و … مورد توجه است. برای برش سنگ که از دستگاه سنگبری استفاده می کنید نیز باید دستگاه بلوور حضور داشته باشد. برش فلزها نیز براده های زیادی تولید می کند. پس بهتر است شما قبل از هر کاری این دستگاه را تهیه کنید. در هنگام خرید سعی کنید تا یک محصول با کیفیت مناسب را خریداری کرده و سپس از آن استفاده نمایید. محصولات برقی و صنعتی اگر کیفیت مناسبی نداشته باشند مطمئنا در استفاده کوتاه مدت دچار مشکل خواهند شد.

نکات ایمنی کار با دستگاه دمنده و مکنده ادون
این دستگاه را دور از کودکان و افراد ناتوان قرار دهید.
در روزهای بارانی از این دستگاه استفاده نکنید و آن را در معرض باران قرار ندهید.
هزگز سر نازل را به سمت افراد نگیرید چرا که این کار بسیار خطرناک است.
هنگام استفاده از این دستگاه بلوور، همواره باید از تجهیزات ایمنی مانند عینک، کلاه و ماسک استفاده کنید.
از این دستگاه برای تمیز کردن سطوح خیس استفاده نکنید چرا که ممکن است سبب برق گرفتگی شود.

 

  

 

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر