شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
موتور جوش

دستگاه جوش اینورتر به نوعی از دستگاه جوش می گویند که از تکنولوژی بسیار ...

دستگاه جوش اینورتر به نوعی از دستگاه جوش می گویند که از تکنولوژی بسیار بالایی برخوردار می باشد که منبع تغذیه ان توانایی فراهم آوردن جریان بالا برای جوشکاری می باشد. دستگاه جوش از کارامد ترین و موثرترین دستگاه‌هایی ست که در صنعت مورد استفاده قرار میگیرد ،این دستگاه که وسیله ای ست برقی جهت اتصال دو فلز به یکدیگر کاربرد دارد و امروزه نیز با پیشرفت تکنولوژی و اعمال تغییراتی در ساختار انواع دستگاه جوش و همچنین نوع عملکرد آنها دارای طیف گسترده ای می باشد.جوشکاری فرایندی است که طبق آن یک میله با پوشش خاص که به آن الکترود گفته میشود توسط یک قوس الکتریکی با منبع ولتاژ و جریان تعریف شده ذوب شده و دو قطعه کار فلزی عمدتا از جنس آهن را به یکدیگر تصل میکند .این میله که اغلب از جنس آهک، سلولز، اکسید سدیم، خاک رس و… ساخته شده، بین اتصالات فلزی مورد نظر ذوب شده و با پر کردن فضاهای خالی و در نهایت سرد شدن، باعث ایجاد یک اتصال به شدت قوی می‌شود.

انواع دستگاه جوشکاری
دستگاه جوشکاری هم مانند سایر ابزار پر کاربرد انواع مختلفی دارد که از آنها در صنایع متفاوت استفاده میشود.

  1. ترانسفورماتور
    2. ژنراتور الکتریکی
    3. احتراقی
    4. اینورتر
    5. رکتی فایر

 

 

رکتیفایر (Rectifier)
رکتیفایر یا یکسو ساز در بیشتر شیوه‌های جوشکاری به عنوان یکی از انواع دستگاه جوش وبرای استفاده از جریان مستقیم یا به عبارتی D.C استفاده می‌شود. استفاده از این جریان مزایای زیادی مثل نفوذ بیشتر و پایداری قوس بیشتر را در اختیار جوشکار قرار می‌دهد.از طرفی برخی از شیوه‌های جوشکاری فقط با استفاده از جریان مستقیم انجام میگیرند که دلیل دیگری بر استفاده از رکتیفایر‌ها می‌باشد. رکتیفایر‌ها دارای مشخصات مختلفی می‌باشند کهبسته به نیاز ما در جوشکاری، انتخاب را برای ما آسان‌تر می‌کنند. رکتیفایر‌ها عموماً از یک یا چند دیود ایجاد می‌شوند کهجریان برق متناوب را به صورت مستقیم تبدیل می‌کند.بدین صورت که دیود‌ها مثل یک مسیر یک طرفه فقط اجازه عبور جریان در یک سوی مدار می‌دهند و در نتیجه جریانی مستقیم تولید می‌شود. همچنین در مواردی که نیاز به برق مستقیم برای جوشکاری داشته باشیم. اما منبع برقی ما به صورت متناوب باشد از دستگاه‌هایی استفاده می‌شود کهبه آن‌ها ترانسفورماتور-رکتیفایر گویند. این دستگاه ابتدا ولتاژ را کاهش و آمپر را افزایش می‌دهد و سپس جریان متناوب را به مستقیم تبدیل میکند. عملا این دستگاه ترکیبی از ترانسفورماتور و رکتیفایر می‌باشد.

  ژنراتور الکتریکی
در این نوع از دستگاه‎ها از مولدهایی به نام دینام جوشکاری استفاده میشود. که بوسیله آنها جریان الکتریکی مستقیم برای جوشکاریتولید خواهد شد. این دستگاه نسبت به دستگاه های جوش دیگر عملکرد خوبی دارد و جوش و اتصال فلزات از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است، اما به دلیل حجم و وزن زیاد این دستگاه و هزینه تعمیر و نگهداری بسیار بالا آن امروزه کمتر مورد استفاده قرار میگیرد.

اینورتر
برق شهر که می تواند به صورت سه یا تک فاز باشد ابتدا توسط HZ 60 – 50 با فرکانس AC در این منابع تغذیه، برق ورودی KHz تبدیل و سپس به واحد اینورتری دستگاه وارد می گردد و به جریان متناوب موج مربعی با فرکانس بالا (DC) تغییر می یابد، و پس از عبور از مبدل های هسته ی فریتی جریانی تولید می گردد که پس از یکسو سازی و عملیات فیلترینگ و تبدیل آن به جریان مستقیم برای جوشکاری مورد استفاده قرار می گیرد.

ژنراتور احتراقی
ژنراتورهای احتراقی نیز عملکردی مانند ژنراتورهای الکتریکی دارند و مهمترین تفاوت آنها از نظر میزان سوخت مصرفی است. انرژی آنها از طریق سوخت‌های بنزین و گازوئیل تامین میشود. از آنها در پروژه‌ها ساختمانی و شهری استفاده نخواهد شد. وزن زیادی داشته و سر و صدای بسیار زیادی تولید می‎کنند.

کاربردهای دستگاه جوش و اینورتر و دیگر انواع، در اینجاها کاربرد دارند:

در ایجاد اتصالات پروژه‌های ساختمانی،
در صنایع خودروسازی،
صنایع کشتی سازی،
مترو و قطارهای ریلی،
صنایع شیمیایی،
هواپیماسازی،
و...

 

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر