شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
اره دیسکی یا اره گردبر

 این اره‌ توسط تیغه‌ای گرد با دندانه‌ مخصوص، عملیات برش قطعه کار را انجام می‌دهد...

اره گرد بر برقی بوده که بسته به نوع تیغه‌ای که روی آن بسته می‌شود برای برش چوب، فلز و پلاستیک استفاده می‌شود. اره‌ گردبر قابل حمل است اما اگر در صورت نیاز برای کنترل بیشتر می‌توان آن را روی میز مخصوص نصب کرد. این اره‌ توسط تیغه‌ای گرد با دندانه‌ مخصوص، عملیات برش قطعه کار را انجام می‌دهد. تیغ اره‌ گردبر با توجه به جنس قطعه کار مورد نظر انتخاب می‌شود در واقع می‌توان با تجهیز کردن این اره کارایی آن را در حد و توان یک اره چندکاره بالا برد به طوری که قابلیت برش نئوپان، ام دی اف، برش عرضی، طولی و انواع فلزات را دارا باشد. یکی از مواردی که در صنایع چوب بسیار مهم است و صنعتگران و هنرمندان این حوزه به آن اهیمت بسیاری میدهند برش چوب و صفحات چوبی با دقت و ظرافت بسیار بالا است که از طریق اره هایی که برای این منظور طراحی شده اند انجام می شود.از مهمترین اره های موجود در بازار برای برش های دقیق و تمیز که برای برش نهایی قطعات کار مورد استفاده قرار میگیرد اره دیسکی یا اره گرد بر است. به دلیل استفاده‌ی بسیار بالای این دستگاه میان متخصصان این حوزه، این محصول با منابع تغذیه متفاوت در بازار موجود است. بعد از گردبر برقی که در اکثر کارگاه‌های نجاری استفاده می‌شود رونق بازار با توجه به میزان درخواست مصرف کننده در نوع شارژی آن است که بسیار مورد توجه کاربران است. البته لازم به ذکر است که در اره‌های شارژی به دلیل کوچک بودن تیغه روند کار کندتر از اره‌ی برقی است.

 این دستگاه با عنوان اره نفوذی نیز شناخته می شود و می تواند برش هایی با زوایای قائمه تا 45 درجه را روی تخته های چوبی و فلزات نازک انجام دهد.روی صفحه‌ برش سوراخ‌هایی برای نصب اره و متعلقات آن تعبیه شده که در نصب و آسان‌تر شدن کار به شما کمک می‌کند. هم‌چنین اهرم‌هایی برای تنظیم عمق و زاویه‌ی برش در بین این صفحه و دستگاه وجود دارد که وظیفه‌ی تنظیمات برش را بر عهده دارد البته لازم به ذکر است که عمق برش با توجه به قطر تیغه کاملاً متفاوت است به عبارتی عمق برش بیشتر زمانی میسر است که قطر تیغه‌ی شما بالاتر باشد.

 برخی از انواع اره گردبر دارای لیزرهایی هستند که با ایجاد خط نوری روی قطعه کار باعث دقت بیشتر در انجام برش می شوند.اره های با تیغه 12.7 سانتی متری دارای دندانه های ریزتری هستند. اره های 16.5 سانتی برای برش تخته های سه لایه و کامپوزیتی مناسب هستند. اره های 18.4 سانتی برای برش تخته های با ضخامت 6 سانتی و بیشتر به کار می روند و قابلیت برش پروفیل های آهنی را نیز دارند.

برخی از شرکت های تولید کننده ابزارهای برقی نوعی از اره دیسکی را به بازار معرفی کردند که روی پلتفرم و بدنه مینی فرز تولید شده است و روی یک مینی فرز متعلقات برای برش چوب اضافه شده است و تیغ اره چوب بر با سایز های کوچک تر را می توان براحتی روی آن نصب و از آن به عنوان اره دیسکی استفاده کرد که به همین دلیل به آنها مینی اره دیسکی یا مینی اره گرد بر یا اره گرد بر مینی میگویند که در بازار مدلهای مختلف آن موجود است و برای کارهای ظریف و محدود می توان از آنها استفاده کرد.

مهم‌ترین نکته در استفاده از این ابزار انتخاب صحیح تیغه برای کار مورد نظر است زیرا نه تنها به کار بلکه به کاربر نیز صدمه وارد می‌کند. قبل از شروع کار استفاده از عینک مخصوص، دستکش و قرار گرفتن در محلی مناسب بسیار اهمیت دارد زیرا با توجه به حساس بودن کار باید تعادل دستگاه حفظ شده و تا جایی که امکان دارد بهتر است از دستگاه مکنده استفاده شود.یکی از مشکلاتی که در زمان استفاده از اره گردبر به وجود می آید لگد زدن آن است؛ این حالت زمانی پیش می آید که تیغه اره توسط قطعه در حال برش قفل می شود. درصورتی که قطعه کار یا میز کار بالانس نباشند ممکن است اره قفل شود.در زمان استفاده از این وسیله برای برش چوب یا فلزات باید آن را در خط مستقیم به جلو حرکت دهید. حرکت غیر مستقیم می تواند باعث به وجود آمدن فشار بیش از اندازه به اره شود. این کار باعث گرم شدن موتور شده و موجب لگد زدن اره نیز می گردد.

برای نگهداری درست از اره گردبر باید به طور منظم آن را توسط قلم‌ مو یا دستگاه بادپاش تمیز کرد تا تیغه، برش را در بهترین حالت ممکن انجام دهد. زیرا همان‌گونه که قبلاً ذکر شده در صورت کثیف یا کند بودن تیغه امکان داغ شدن تیغه و خارج از خط کارکردن آن می‌شود.

 

 

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر