شماره کارت : ۶۰۳۷۹۹۱۷۱۲۳۸۳۸۸۸ مهدی دلاوری/حامدرحمانی
چرخ سنباده

چرخ سنباده ابزار اصلی هر کارگاه آهنگری و فلزکاری است.

این دستگاه یک موتور گرداننده سنگ با سرعت مورد نیاز و یک بستر برای نگهداری قطعه کار درون فیکسچر دارد و سر سنگ آن نیز می‌تواند برای قطعه کار ثابت یا متحرک تنظیم شود. این دستگاه در اندازه های مختلف تولید شده و دارای قدرت مختلفی هستند که هر کدام برای انجام کار خاصی طراحی شده اند. چرخ سنباده طز  نوعی وسیله است که با استفاده از آن معمولا می توان به تعمیر کردن یا تیز کردن ابزار های مختلف پرداخت . این وسیله و ابزار یک وسیله تخصصی به شمار می رود و به همین دلیل افرادی که از این ماشین صنعتی استفاده می کنند باید به طور کامل و قطعی شرایط و ویژگی ها و مهارت های استفاده از این وسیله را داشته باشند . این وسیله و ابزار در انواع حرفه ها و شغل های مختلف مانند نجاری ، آهنگری و .. مورد استفاده می شود اما اصلی ترین حرفه ای که از این وسیله و ابزار استفاده می کند حرفه آهنگری است .این دستگاه از دو صفحه سنگ گرد تشکیل شده است که برای تیز کردن ابزار ها ، پولیش کاری ، سمباده زنی قطعات کوچک فلزی مورد استفاده قرار میگیرد .سنگ ها در دو طرف دستگاه قرار دارند و میزان زبری هر طرف با طرف دیگر تفاوت دارد . سنگ های این دستگاه مانند مینی فرز عمل میکنند .

سنباده با درجات زبری مختلف در مصارف متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و انتخاب درجه مناسب سنباده، کار تقریبا پیچیده‌ای است. با این نکات و اصول پایه، با انواع سنباده بیشتر آشنا می‌شوید و آسان‌تر می‌توانید براساس نوع کارتان سنباده مناسب را انتخاب کنید.

انتخاب درجه زبری سنباده
انتخاب درجه ریزی یا درشتی سنباده
در نظر گرفتن بهترین درجه زبری هنگام انتخاب
پیدا کردن ابزار مناسب برای استفاده راحت

سنباده چه کار می‌کند؟

هر دانه از مواد موجود در سنباده، مانند یک تیکه‌ی برش دهنده عمل می‌کند و سطح مورد نظر را برش می‌دهد. هزاران دانه در کنار هم در نهایت موجب برداشتن لایه‌ای از سطح می‌شوند. سنباده‌های زبر برای مواردی که نیاز است سطح به طور قابل ملاحظه‌ای برداشته شود، استفاده می‌شوند؛ مانند لایه‌ برداری کامل از سطح، خشن گیری‌های عمیق و… . در مجموع بعد از سنباده‌های زبر در صورت نیاز به داشتن سطحی صیقلی، باید سنباده‌های نرم به ترتیب مورد نیاز استفاده شوند.

سنباده از شن ساخته نشده و حاوی ذرات ریز مصنوعی یا طبیعی است. این ذرات الک شده و براساس اندازه و درشتی دسته‌بندی می‌شوند و سپس با چسب به کاغذ، اسفنج یا پارچه چسبانده می‌شوند. تشخیص درجه زبری سنباده بسیار مهم است زیرا هر پروژه‌ای به درجه زبری متفاوتی نیاز دارد. هنگام خرید سنباده اعدادی مثل 80، 100، 200 و غیره به چشم می‌خورند. این عدد میزان تراکم ذرات ساینده در هر اینچ مربع از سنباده است. این اعداد بر اساس استاندارد CAMI بوده و هر چه این رقم بالاتر باشد ذرات ریزتر بوده و زبری سنباده کمتر است و بالعکس هر چه این رقم کمتر باشد ذرات درشت‌تر و سنباده زبرتر است.

چرخ سنباده در چند سایز مختلف ساخته می شود و معمولا براساس قطر سنگ تقسیم بندی میشود و هر چه قطر سنگ ها بیشتر باشد قدرت دستگاه و بالطبع جثه آن هم بزرگتر خواهد بود که نسبت به نوع و جزئیات کار و قطعه کار چرخ سنباده مورد نظر انتخاب و به کار گرفته میشود. هر مدل کاربردهای گسترده دارد و قیمت چندانی هم ندارد. آن چه باعث اختلاف قیمت مدل های مختلف می شود، میزان سرعت دستگاه و قطر صفحه آن است.

سرعت موتور دستگاه آیتم دیگری است که باید بررسی شود. چرا که سرعت چرخش موتور چرخ دنده را مشخص می نماید. همانطور که می توان از نام آن انتظار داشت، سرعت موتور به راحتی به شما می گوید که تعداد دفعات چرخ سنگزنی در هر دقیقه چقدر می باشد. این ویژگی با RPM یا دور در دقیقه بیان می شود.به طور کلی، سرعت موتور بالاتر باعث عملکرد بهتر می شود. این دستگاه ها معمولاً دارای سیستم کنترل سرعت متغیر نیز می باشند که به شما امکان می دهد به راحتی و به طور دقیق، سرعت موتور را مطابق نیاز خود تغییر دهید. این زمانی می تواند مفید باشد که قصد دارید بر روی مواد نرمتر با دقت بالا کار کنید.

محافظ چرخ سنباده بخش دیگری از اجزای مهم و حیاتی در این وسیله به شمار می رود . وظیفه اصلی و مهم این وسیله این است که از لق شدن یا جدا شدن سنگ سمباده جلو گیری می کند . در حین استفاده از این ابزار به دلیل سرعت بالایی که سنگ سنباده دارد ممکن است گاهی پیچ شل شود و در حین کار سنگ سمباده جدا شود به همین دلیل این وسیله از این اتفاق جلو گیری می کند .

موارد ایمنی استفاده از چرخ‌های سنباده

_ حتماً قبل از کار به اصول و نحوه بستن چرخ سنباده دقت کنید و آن را رعایت نمایید.

_زمان کار با دستگاه چرخ سنباده کلیه حفاظ‌ها را بررسی و کنترل نمایید.

_هنگام کار از عینک مخصوص سنگ‌زنی استفاده نمایید.

 

 

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر