شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
کاشی بر

برای برش کاشی و سرامیک دستگاه های مختلف در بازار وجود دارند...

برای برش مواد و مصالح ساختمانی مختلف روش‌ها و ابزارهای مختلفی وجود دارد. یکی از پرکاربردترین متریال های ساختمانی سرامیک می باشد، سرامیک ها علاوه بر اینکه مقاومت سرمایی و گرمایی بالایی دارند اما بسیار حساس هستند و در صورت فشار و ضربه بسیار آسیب پذیر هستند، و براحتی شکسته خواهند شد، از این رو برشکاری سرامیک نسبت به دیگر متریال ها ساختمانی نظیر سنگ بسیار حساس تر می باشد و نیاز به استفاده از بهترین وسایل برای برش دارند. برای برش کاشی و سرامیک سنگی و شیشه‌ای که برای کاشی کاری یا سرامیک کردن آشپزخانه و حمام مورد استفاده قرار می گیرد، باید از ابزارهای مخصوصی استفاده شود؛ چون سطح رویه کاشی و سرامیک بسیار آسیب پذیر بوده و با یک حرکت اشتباه لب پر یا شکسته می‌شود. در گذشته برای برش سنگ و سرامیک از الماسه استفاده می‌کردند که این روش اصلا دقیق نبود و باعث دور ریز و اتلاف مواد زیادی می‌شد؛ به همین دلیل رفته رفته منسوخ شد. اما امروزه این کار به دشواری‌های قبل نیست؛ با استفاده از سرامیک بر برقی مینی فرز دار به راحتی می‌توان انواع مواد را در اندازه‌های دلخواه و بسیار دقیق، سریع و تمیز برید.برخی سرامیک برها برای کار نیازی به برق ندارند و به صورت دستی  قابل استفاده هستند. همچنین بارزترین ویژگی سرامیک برها راحتی کار با آنهاست که نیازی به داشتن دانش و مهارت خاصی نیست و فقط با دانستن اصول کار و رعایت نکات ایمنی می توان آن را به کار گرفت.در سرامیک برهای دستی  با حرکت دادن بازوی سرامیک بر، تیغه بر روی سطح موردنظر از سرامیک حرکت کرده و سرامیک را برش می زند. در این نوع برش، هیچگونه ساییدگی و لب پرشدگی روی سرامیک ایجاد نمی شود.

یکی از بهترین روش ها برای برش سرامیک استفاده از دستگاه سنگبری با استفاده از تیغ اره دیسکی الماسه مخصوص برش سرامیک می باشد، ترکیب آب و تیغه های چرخشی الماسه با سرعت بسیار بالا یک تجربه بسیار عالی برای برش های دقیق و باکیفیت در کمترین زمان ممکن می باشد، کیفیت سطح برش دستگاه های سنگبری بسیار عالی بوده و سطح یکنواختی در برش برای شما ایجاد می کنند، مهمترین نکاتی که باید هنگام برشکاری با دستگاه اره دیسکی سنگبری به آن توجه داشته باشید تنظیم درست فشار آب در محل برش و فشار یکنواخت تیغ اره دیسکی به سرامیک هنگام برشکاری می باشد.

متداول ترین و ارزان ترین روش برای برش کاشی ها و شکل دهی آنها، کاربرد یک کاتر برای کاشی است. بدون نیاز به برق یا باتری می توانید از کاترها برای برش مستقیم انواع خاصی از کاشی ها استفاده کنید.

اگر کاشی های گلس یا سرامیک نصب می کنید، کاترهای کاشی، روشی عالی برای برش های سریع و نسبتا بدون خرابکاری هستند. این ابزارها با ایجاد یک خط برش با یک تیغه کوچک کاربید – تنگستن روی سطح کاشی کار می کنند.

سپس از یک اهرم برای فشار آوردن به دو طرف خط مبنا استفاده کنید. وقتی فشار کافی وارد کنید، کاشی در امتداد خط جدا می شود.

این روش گرد و غبار بسیار کمی ایجاد می کند. با این وجود، ممکن است ذرات شیشه کوچکی را باقی بگذارد. همچنین، با توجه به اینکه این روش به شکستن کاشی بستگی دارد، لبه ها به اندازه برش با اره برقی با تیغه الماسه، تمیز از آب در نمی آیند. همچنین، کاترها نمی توانند منحنی ها یا اشکال پیچیده را برش دهند.

با الکترونیکی شدن ابزارآلات ، نوع دستی ابزار به کنار رفته و از رده خارج شدند و دینام و موتور جایگزین قدرت دست نیروی انسانی شد. اما مدل الکترونیکی و برقی دستگاه برش دهنده کاشی به دو صورت در بازار یافت می شود :
– مدل میزی
– مدل ریلی (کشویی)
این مدل کاشی برها توان قدرتی بالایی نسبت به مدل دستی آن داشته و برای برش کاری های زیاد بسیار کاربردی می باشد .
قطعات اصلی مدل میزی این دستگاه شامل : شاسی ، تیغ ، اهرم که روی کاشی خطوطی می اندازد ، گونیا، تشت آب ، لیزر
قطعات اصلی مدل ریلی(کشویی) این دستگاه شامل : شاسی ، تیغ ، ریل کشویی ، گونیا ، پمپ آب ، لیزر

دیسک سرامیک بر با چرخش سریع و پی در پی، بر روی سرامیک برش و سایش ایجاد می کنند. از آنجایی که برش دقیق سرامیک بسیار پراهمیت است در این دیسکها نیز تلاش شده است تا ضمن ایجاد برشهای منظم و تمیز، از آسیب دیدگی نواحی کناری نیز جلوگیری شود.

دیسک سرامیک بر ممکن است پس از مدتی در اثر استفاده مکرر و یا برش مصالح دیگر کند شود و کارایی خود را از دست دهد که نیازمند تعویض با یک دیسک جدید است. توصیه می شود برای بالا بردن عمر دیسک های سرامیک بر، از برش وسایل و سنگهای دیگر پرهیز شود.

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر