شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
اره فلکه ای

اره فلکه‌ای یا همان اره نواری یکی از دستگاه‌های رایج و اصلی در صنایع...

اره فلکه‌ای یا همان اره نواری یکی از دستگاه‌های رایج و اصلی در صنایع چوب (نجاری، مبلمان و …)  هست. اره فلکه دستگاهی ساده و کاربردی در صنعت چوب بوده که قادر است انواع برش مستقیم و منحنی را به راحتی و بدون هیچ گونه خطایی با دقت بالا انجام دهد. اره فلکه قادر است برش‌های طولی، عرضی، طرح و خطوط منحنی را روی انواع چوب ایجاد کند. کاربریِ ساده و کاربرد وسیع، دو ویژگیِ بارزی است که در کمتر دستگاهی به صورت یک‌جا یافت می‌شود. اره فلکه تنها دستگاهی است که هم قادر به انجام برش‌های راسته و هم منحنی است. به جر تواناییِ آن در برش‌های طولی و عرضی، به کمک ارّه فلکه می‌توان طرح‌ها و خطوط منحنی را نیز روی قطعات چوبی برش داد. این قابلیت به نجار این امکان را می‌دهد تا طیف بسیار گسترده‌ای از عملکردها –از برش‌کاری مربوط به یک اتصال کام و زبانه تا برش دادنِ یک پایه‌ی قوسی‌شکل و تزئینی مربوط به یک میز نهارخوری- را با استفاده از دستگاه ارّه فلکه انجام دهد.بدنه ی اره فلکه یکپارچه از چدن تهیه شده است. که خود به خود باعث سنگینی بیش از حد دستگاه می شود و همین عامل از تکان خوردن اره در موقع برش قطعات و گردش موتور جلوگیری می کند.در برخی از مدل‌ های این اره از بدنه ی آهنی استفاده می شود، اما مشکل این است که در این نوع اره با بدنه ی آهنی، حتما باید پایه ها را به زمین پیچ کنند تا به خاطر لرزش زیاد دستگاه در هنگام کار، تنظیمات آن دچار اختلال و تغییر نشود.شاید بتوان گفت دو نکته‌ی قابل توجه در ارتباط با ارّه فلکه سر و صدای آن در حین کار و همچنین احتمال زیاد آسیب دیدنِ اُپراتور در حین کار در صورت بی‌دقتی است. هر چند اره فلکه برای مصارف مختلف در ابعاد گوناگونی وجود دارد و به جهت نحوه‌ی ساز و کار آن،  تفاوت در ابعاد این دستگاه بیش از سایر دستگاه‌ها به چشم می‌آید، و مدل‌های کوچک‌تر طبیعتاً آلودگی صوتی کمتری را در حین کار تولید می‌کنند.اره‌های نواری بر اساس عمق برش نیز طبقه‌بندی می‌شوند؛ عمق، ارتفاع یا ضخامت برش نیز عبارت است از حداکثر فاصله‌ی میان سطح میز کارگیر تا گیره‌ی محافظ تیغه‌ی دستگاه. معمولاً ارّه‌هایی با عمق برش ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر برای عموم مصارف کاربرد دارند. اما عمق برش بعضی از اره‌های نواری تا ۳۰ سانتی‌متر نیز خواهد بود. این اره‌ها برای برش‌کاری الوارهای بسیار ضخیم مناسب هستند. به طور معمول این اره‌ها در کارگاه‌های چوب‌بری برای برش‌کاریِ گرده‌بینه و الوار مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اره فلکه ای نجاری را می‌توان به دو مدل عمودی (ایستاده) و افقی تقسیم نمود.

اره فلکه ای افقی :
اره فلکه ای افقی در کارخانه های چوب بری و صنایع بزرگ استفاده میشه و قطر فلکه آنها از ۱۰۰ سانتی متر شروع و در قطر های بزرگتر موجود است . از این اره ها برای برش تنه های بزرگ قطور درخت به برش ها و الوار های کوچکتر استفاده می شود . تنه های درخت با استفاده از جک برقی یا هیدرولیکی بر روی خط برش قرار می گیرد و اوپراتور تیغه اره را بر روی تنه ی درخت با استفاده از موتور های الکتریکی به حرکت در می آورد . این اره ها با نام (( اره رام )) هم شناخته میشوند .

 

اره فلکه‌ای ایستاده
بر خلاف اره های افقی بر، اره های عمودی در ابعاد مختلف تولید شده اند. شما می توانید از این اره ها به صورت خانگی و یا حتی صنعتی استفاده کنید. کاربرد این نوع اره بر خلاف اره افقی بر بسیار زیاد است. یعنی شما می توانید برای مدل بری قطعات تزئینی تا برش تخته و الوار از آن استفاده کنید.

 

تعویض تیغ اره نواری اره فلکه ای
همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم دستگاه‌های اره فلکه ای دارای دو فلکه می باشند که یکی از آنها ثابت بوده و به موتور دستگاه اتصال دارد و دیگری متحرک می باشد که وظیفه بالانس کردن فلکه و تعویض تیغ اره نواری را بر عهده دارد, برای تعویض تیغ اره نواری دستگاه اره فلکه ای ابتدا باید گیره فلکه متحرک را کمی آزاد کنید تا تیغ اره نواری شل شود تا از روی فلکه‌های خارج شود, بعد از خارج کردن تیغ اره نواری مستعمل تیغ اره نواری جدید را جایگزین نمایید و گیره فلکه متحرک را به حالت اولیه باز گردانید.
نکته: هنگام تعویض تیغ اره نواری حتماً دستگاه را از برق خارج نمایید.
نکته: در صورتی که تیغ اره نواری شما دارای کاور می باشد حتماً تا زمان جایگذاری کامل تیغه کاور را جدا ننمایید.

همانطور که این دستگاه بسیار مفید و کارآمد است ، در این حال میتواند خطرناک ترین ابزار برای سلامت و جان انسان باشد. مهم ترین نکته در زمان کار با اره فلکه ای ، ایمنی است. قبل از خرید این دستگاه ها از سه فاز بودن برق محل کار خود مطمئن شوید. اولین اشتباه در زمان کار با این دستگاه می تواند آخرین اشتباه شما باشد.

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر