شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
دریل چند کاره

ابزار همه کاره یا چند کاره یک محصول فوق‌العاده، قدرتمند و باکیفیت ...

منظور از دریل چند کاره چیست و این مدل چه مزیت هایی نسبت به دیگر مدل ها دارد بیشتر دریل‌ها چندکاره هستند و اگر می‌خواهید استفاده‌های متنوعی از دریل داشته باشید می‌توانید از دریل چند کاره استفاده کنید. در کل اگر موارد مصرف خود را بدانید می‌توانید راحت‌ تر نوع دریل مورد نظرتان را انتخاب کنید.ابزار همه کاره یا چند کاره یک محصول فوق‌العاده، قدرتمند و باکیفیت جهت استفاده در کارگاه‌ها و صنایع مختلف است.در زمان خرید دریل ارزان باید به مدل‌های مختلف دریل در بازار و نحوه عملکرد آن‌ها توجه داشته باشید. باید بررسی کنید و ببینید که برای چه نوع کارهایی به دریل احتیاج دارید؟ آیا دریل شما باید مناسب کارهای روزانه و سبک مانند نصب سرویس و کمد در بخش‌های مختلف خانه باشد یا نصب لوازم و تزئینات برقی مانند لوستر؟ دریل ابزاری است دستی یا الکتریکی، که برای سوراخ کردن سطوح به کار می‌رود. دریل را با توجه به قدرت آن و نیز با استفاده از مَتّه مناسب، می توان برای سوراخ کردن چوب، فلز و بتن به کار برد. با پیشرفت ابزارها، امروزه نه تنها برای سوراخکاری، بلکه با اضافه کردن قطعاتی دیگر، می‌توان امکاناتی مانند ساییدن، گردبر، عمودبر و… را هم به این دستگاه اضافه کرد، اگرچه بهتر است برای هر کاری از ابزار مناسب همان کار استفاده کرد.  این دریل ها نه تنها سوراخ هایی در چوب و فلز سوراخ می کنند ، بلکه به عنوان پیچ گوشتی عمل می کنند . این بدان معنی است که می توانند پیچ ​​ها را با استفاده از مته های مختلف ، شل و محکم کنند. فارغ از انواع دریل نسبت به منبع نیروی محرکه که به 3 نوع دستی و بادی و برقی تقسیم بندی شدند، دریل های برقی خود در انواع مختلفی دسته بندی میشوند.

انواع دریل

· دریل برقی

· دریل چکشی

· دریل گیربکسی

· دریل بتن کن

· دریل شارژی

· دریل دستی

· دریل ستونی

یکی از سوالاتی که ممکن است هنگام خرید دریل بوجود بیاید انتخاب بین دریل برقی و دریل شارژی است. نکته‌ای که بین این دو نوع دریل وجود دارد این است که منبع تغذیه انرژی یکی برق و دیگری باطری است. برخی معتفدند دریل برقی با توجه به اینکه دائم به برق متصل است مدت زمان بیشتری می‌تواند کار کند و قدرت بیشتری دارد. این در حالیست که وقتی با یک دریل شارژی کار می‌کنید بعد از مدتی نیاز به شارژ یا تعویض باطری خواهید داشت. از سوی دیگر، نبود سیم در دریل شارژی کار را برای بسیاری آسان‌تر کرده است و می‌توانند در جاهایی که پریز برق نیست یا خیلی از محلی که می‌خواهید دریل کنید دور است به کمکتان بیاید.

یکی از خوبی های دریل این است که با تهیه انواع مته ها می توانید به ایجاد هر سوراخ و منفذی که مورد نیازتان باشد بپردازید. چه این منفذ در دیوار باشد چه در یک مبلمان چوبی یا حتی آلومینیوم و سنگ. حواستان باشد که اگر می خواهید از دریل برای سوراخ کردن چوب استفاده کنید از سرعت پایین آن بهره ببرید تا دقت کارتان بیشتر باشد. البته بر خلاف تصور، دریل برای ایجاد سوراخ های خیلی بزرگ هم می تواند کاربرد داشته باشد. بتن یکی از سخت‌ترین اجسام است که تخریب یا ایجاد سوراخ در آن کار بسیار پرچالشی است. اگرچه خیلی‌ها تصور می‌کنند انجام هر نوع دریل کاری با یک دریل معمولی ممکن است، اما ایجاد سوراخ در بتن با یک دریل معمولی نه تنها نتیجه خوبی نخواهد داشت بلکه می‌تواند به آسیب دیدن مته و داغ شدن بیش از حد موتور منجر شود. بنابراین استفاده از یک دریل معمولی برای چنین کاری توصیه نمی‌شود. این در حالیست که انجام این کار پرچالش با استفاده از یک دریل چکشی قدرتمند بسیار ساده خواهد بود.هرچند این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید برای دریل کردن بتن با یک دریل چکشی نیز نیاز به اندازه گیری، دقت و ابزار مناسب خواهید داشت. بنابراین اگر تازه کار هستید حتما درباره دریل کردن بتن بیشتر بخوانید.

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید ارتفاع سطح مورد نظر است. اندازه و وزن دریل روی مدت زمانی که برای کار کردن روی پروژه صرف می‌کنید تاثیر می‌گذارد.اگر دریل سنگین و بزرگ باشد خیلی زود خسته می‌شوید. ممکن است در کوتاه مدت به مچ دست فشاری نیاورد، ولی قطعا در استفاده طولانی مدت آسیب جدی می توانید به دستان شما وارد کند پس دریلی انتخاب کنید که بتوانید در طولانی مدت با آن کار کنید.

اجزای تشکیل دهنده دریل برقی شامل مواردی مثل: دسته، دکمه خاموش و روشن با قفل محافظ، دکمه پشت دسته (برای عوض کردن جهت چرخش مته)، تنظیم‌کننده گشتاور و سه نظام یا همان نگهدارنده مته است. برای خرید دریل باید به تمام این موارد دقت کنید همچنین می توانید راهنمای خرید دریل را بخوانید. دریل برقی با برق شهری کار می‌کند که این برق با یک رشته کابل از پریز یا منبع تغذیه تامین می‌شود. بعضی از دریل‌ها شارژی هستند که منبع تغذیه‌ آن‌ها باطری است که در دسته دریل جاسازی شده است.

ویژگی های منحصر به فرد هر دستگاه
هر دریلی ممکن است دارای قابلیت هایی باشد که مختص آن بوده و به شما در بهبود عملکرد و کارایی بهتر دستگاه کمک کند. امکاناتی از قبیل وجود دسته کمکی برای تسلط بیشتر در کار، قابلیت تنظیم قدرت و سرعت دستگاه، کیف و جعبه همراه به منظور حفظ و نگهداری قطعات، چراغ توکار و مواردی از این قبیل.

راهنمای خرید  دریل
چراغ فعال شونده : یک ویژگی مفید خصوصا در شرایط تاریک است .
یک چراغ LED است که با کشیدن ماشه سرعت ، به طور خودکار روشن می شود.
چند ثانیه پس از ول کردن ماشه ، چراغ به طور خودکار خاموش می شود.

دسته کمکی : یک دسته کمکی هم ایمنی و هم دقت حفاری را بهبود می بخشد.

عملکرد جلو و معکوس : دریل ها عملکردی معکوس دارند که به شما امکان می دهد مته یا پیچ گوشتی را به جهت عقربه های ساعت و در خلاف آن برگردانید.

سرعت : اندازه گیری چرخش در دقیقه ( RPM ).
با عنوان “سرعت بار” نیز شناخته می شود ، این به شما می گوید مته شما چقدر سریع می چرخد.
این تعداد به عنوان حداکثر سرعت در هنگام بارگیری و حفاری مته نشان داده شده است.
برخی از دریل ها به شما امکان می دهند سرعت ابزار (سرعت متغیر aka ) را تغییر دهید و مانند گشتاور ، بسته به متریال یا کارهایی که انجام می دهید ، باید این کار را انجام دهید.

تنظیم گشتاور یا تنظیم کلاچ متغیر : حلقه تنظیم گشتاور ، امکان تنظیم نیروی پیچشی را که برای غلبه بر مقاومت و پیچ خوردن در عمق صحیح لازم است ، فراهم می آورد. اگر گشتاور بیش از حد انتخاب شود ، پیچ را خیلی عمیق فرو می برد. همچنین قدرت اضافی می تواند باعث از بین رفتن کنترل و دقت شود و باعث آسیب به سطح کار شود.

دنده ها :دریل هایی با بیش از یک دنده به شما امکان می دهد دامنه های مختلف سرعت را انتخاب کنید.
اگر دریل یک دنده ای است ، می توانید با ماشه کنترل سرعت ، سرعت را کنترل کنید.
سوئیچ کنترل دنده معمولاً در بالای دریل قرار دارد.

سه نظام:
سه نظام یا محل قرار گرفتن سرمته یا پیچ گوشتی ؛که با فشار دادن قسمت آج دار نوک دریل به عقب می توان سر مته یا پیچ گوشتی دریل را آزاد کرد و سر مته دیگری را در آن جای داد و با رها کردن قسمت آج دار سرمته کاملا محکم می شود. مانند سایر ابزار آلات نجاری استفاده از دریل ها نیز لازم به رعایت نکاتی ایمنی مختص خود است بنابراین حین انجام عمل سوراخکاری به نکات ایمنی استفاده از ابزار دریل ها نیز توجه نمایید.

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر