شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
لیفتراک تمام برقی

لیفتراک ها جزو ماشین های ضروری صنعتی است که برای حمل و نقل و جابه ...

لیفتراک ها جزو ماشین های ضروری صنعتی است که برای حمل و نقل و جابه جایی انواع بار، در وزن های بسیار بالا به کار می روند. لیفتراک ها جزو ماشین های ضروری صنعتی است که برای حمل و نقل و جابه جایی انواع بار، در وزن های بسیار بالا به کار می روند. لیفتراک به عنوان یکی از تجهیزات تخصصی انبارداری است که مانند سایر دستگاه های انبارداری نظیر جک پالت، استاکر، بالابر، ریچتراک و سایر ماشین آلات انبار داری برای جا به جایی بارهای سنگین استفاده می شود. لیفتراک ها بسته به نوع محل به کار گیری آن طراحی شده اند.به همین دلیل دارای سه نوع لیفتراک است.

لیفتراک ها در حال حاضر از 5 نوع سیستم سوخت رسانی با نام های دیزلی ، برقی ، گازی ، دوگانه سوز ( گاز و بنزین ) و بنزینی

با وجودی که لیفتراک ها می توانند بارها را با وزن زیاد جا به جا کنند، ولی لازم است که هنگام حمل بار به وزن کالا توجه شود. حداکثر توان حمل بار برای هر لیفتراک، از قبل توسط کارخانه سازنده آن تعیین می شود. در تعریف لیفتراک می‌توان گفت که وسیله ای است که دارای دو شاخک در جلو بوده و برای بالا و پایین بردن وسایل و همچنین جا به‌ جایی از آن استفاده می شود. در این ماشین صنعتی مدرن، شاخک ها به شکل های مختلفی تولید می شوند و دکل های عمودی که در آن وجود دارد، برای بالا و پایین کردن و جابه‌جایی انواع بار مانند مثل جعبه پالت، لوله و ورق بشکه و … استفاده می شود. از لیفتراک می‌توان در فضای داخل ساختمان و بیرون از ساختمان استفاده کرد. لیفتراک بدون خطر واژگونی بار، می تواند مقادیر زیادی بار را حمل کند. همچنین می تواند کالا را تا ارتفاع مشخصی بالا و پایین بیاورد. برخی لیفتراک ها ویژه عبور در مناطق ناهموار طراحی شده اند. در برخی کارخانه ها، بخش های ناموار وجود دارد که کالاها باید از آن نقطه منتقل شوند؛ در این جاست که از لیفتراک های مخصوص مناطق ناهموار استفاده می شود. مهمترین ویژگی که یک لیفتراک صنعتی باید داشته باشد این است که باید حتماً دارای فرمان حرحکت چرخ باشد. فرمان لیفتراک، قابلیت جهت دهی در گوشه های تنگ را افزایش می دهد. برای حرکت دادن یک لیفتراک صنعتی، تخصص خاصی لازم است. راننده لیفتراک باید دوره های رانندگی با دستگاه صنعتی لیفتراک را بگذراند و گواهینامه مخصوص دریافت کند. قبل از استفاده از لیفتراک باید تمام اصول فنی دستگاه چک شود؛ پس از سوار شدن راننده، کمربند ایمنی بسته شود و همواره به استانداردهای حمل بار دقت و توجه شود. مشخصات اصلی هر دستگاه روی پلاک لیفتراک ثبت شده است. در مناطق صنعتی بهتر است تابلوی محل عبور لیفتراک نصب شود تا از بروز خطر تصادف جلوگیری گردد. لیفتراک های دیزلی هم پرسروصدا هستند و هم آلودگی محیط زیست را به همراه دارند. در مقابل، لیفتراک های برقی این عیب را ندارند؛ اما اشکال بزرگ لیفتراک برقی این است که در صنایع بزرگ که در فضاهای گسترده و باز باید کالاها حمل شوند، قابل استفاده نیست؛ زیرا تأمین برق دستگاه در این حالت مشکل است.لیفتراک هم برای کار در فضای داخل ساختمان (Indoor) و هم برای خارج از ساختمان (Outdoor) ساخته شده است. لیفتراک ها معمولا در ظرفیت هایی کمتر از یک تن تا بیش از ۴۸ تن طراحی و ساخته می شوند. 

اجزای اصلی دستگاه لیفتراک عبارتست از: بدنه لیفتراک، اتاق راننده، محافظ سقف، دکل، تکیه گاه شاخک ها، نگهدارنده بار، شاخک ها، چرخ ها، وزنه تعادل، تجهیزات هشداردهنده ایمنی، سیستم ترمز و سیستم هیدرولیک سیلندر. لیفتراک برقی اصولا داخل یک محیط بسته استفاده می شود که باعث می شود کارگران و راننده به طور مستقیم با صدای بلند و دود لیفتراک در ارتباط نباشند. بنابراین لیفتراک برقی هم جمع وجور تر است و هم در مکانهای کوچک و باریک راحت تر و بهتر حرکت می کند و نیازی به این نیست که راننده این وسیله نقلیه مرتبا از کلاچ استفاده کند که خود یک مزیت بسیار مهمی است. قیمت لیفتراک برقی بالاتر از لیفتراک دیزلی است ولی آنقدر هزینه سوخت لیفتراک برقی کماست که ارزش قیمت بالای خرید را دارد. حتی هزینه نگهداری لیفتراک برقی بسیار کمتر از لیفتراک دیزلی است که مزیت بسیارمهمی است و طول عمر طولانی تری دارد. علاوه بر این لیفتراک برقی به علت سبک بودن به راحتی قابل جا به جایی است و رانندگان به راحتی می توانند با آن کار کنند.

دستگاه های لیفتراک از قطعات و تجهیزات گوناگونی تولید شده‌ اند. این قطعات را می توان در شکل ظاهری و همچنین در درون این دستگاه ها مشاهده نمود، بی تردید این قطعات مانند اعضای یک بدن با یکدیگر در ارتباط هستند تا بازدهی و کارایی لیفتراک را در بالاترین سطح ممکن نگه دارند.چنانچه یکی از این قطعات دچار مشکل شود می تواند تاثیر منفی بر روی قطعات دیگر بگذارد، بنابراین بررسی روزانه و قبل از فعالیت لیفتراک امری کاملاً ضروری و مهم می باشد که باید حتماً توسط اپراتور لیفتراک ها به صورت مرتب انجام شود. توصیه می‌کنیم برای سرویس و بررسی لیفتراک ها حتماً از افراد متخصص که در مراکز مجاز تعمیرات و قطعات لیفتراک حضور دارند استفاده نمایید.

لوازم حفاظتی لیفتراک‌
– حفاظ سر برای راننده‌هایی که خطر سقوط بار روی سر آنها وجود دارد.
– نصب حفاظ روی تسمه فلکه یا قسمت‌های گردنده دستگاه.
– نصب وسیله جذب گازهای سمی در مناطق بسته و بدون تهویه در لیفتراک‌های موتوری با سوخت داخلی.
– نصب حفاظ ضد جرقه برای محل‌هایی که امکان خطر انفجار یا حریق دارد.
– نصب چراغ جلو و عقب برای شب و کار در مناطق تاریک.
– داشتن آینه برای تامین دید سمت عقب و اطراف، در مواردی که اتاق راننده بسته و محصور باشد.
– در دسترس بودن وسایل اطفای حریق و نصب دستگاه اعلام خطر برقی.

 یکی از ویژگی ‌های اصلی که لازم است لیفتراک های صنعتی دارا باشند، داشتن فرمان حرکت چرخ است‌. با استفاده از این فرمان لیفتراک می توان در گوشه های تنگ، قابلیت جهت دهی را افزایش داد.قبل از شروع عملیات بارگیری / تخلیه ، منطقه کار باید به خوبی آماده شود. ترمز خودرو باید تنظیم شود. برای جلوگیری از واژگونی لیفتراک باید جک های ثابت را که از نیمه تریلر پشتیبانی نمی کند و به تراکتور متصل نیست ، نصب کنید. اطمینان حاصل کنید که ارتفاع درب ورودی خودرو حداقل ٥ سانتی متر ارتفاع لیفتراک را پاک می کند. همچنین اطمینان حاصل کنید که اسکله ها و همچنین صفحات اسکله هیچگونه محاصره ای ندارند و کاملاً خشک هستند. چنگال ها را باید هنگام مسافرت بدون بار به سمت پایین نگه داشته و هنگام مسافرت با بار ، آنها را به سمت بالا نگه داشت.

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر