شماره کارت : ۶۰۳۷۹۹۱۷۱۲۳۸۳۸۸۸ مهدی دلاوری/حامدرحمانی
سشوار صنعتی

ابزاری که مانند سشوار های آرایشی عمل کرده و تولید باد گرم می کنند ...

ابزاری که مانند سشوار های آرایشی عمل کرده و تولید باد گرم می کنند ، با این تفاوت که میزان باد تولیدی و درجه حرارت آن ممکن است تا ده ها برابر سشوار های معمولی آرایشی باشد ، به همین دلیل به آن ها سشوار صنعتی می گویند .این ابزار برقی در بخش های فعالیت های صنعتی همچون لحیم کاری، دودی کردن شیشه ها، صاف کاری خودرو، بسته بندی و جداسازی لایه های قدیمی رنگ مورد استفاده قرار می گیرد.روش معمول گرم کردن اجسام که ایجاد شعله است در برخی از جاها باعث آسیب رسیدن به قطعه کار می شود. شعله مستقیم می تواند باعث سوختن مواد پلاستیکی شده و خواص آن را تغییر دهد. سشوارهای صنعتی با توجه به اینکه با باد گرم کار می کنند از رسیدن آسیب به سطح قطعه کار جلوگیری می کند.برای جدا کردن رنگ از روی دیوار سشوار حرارتی بهترین ابزار می‌باشد زیرا با حرارت دادن به دیوار باعث می‌شود رنگ همانند تاول رویی سطح بالا بیاید و با دست از سطح جدا شود. برای جدا کردن بتونه نیز می‌توان از همین روش استفاده کرد و بتونه را نرم کرد تا به‌راحتی از روی سطح جدا شود. اگر بخواهید رنگ را با کمک قلم و چکش از بین ببریم باعث می‌شود به سطح کار آسیب برسد. از سشوارهای صنعتی برای چسباندن ورقه‌های پلاستیکی و نوارهای جلا بر روی لبه‌های قوس‌دار استفاده می‌شود. کف‌پوش‌های آسیب‌دیده وینیلی منازل را نیز می‌توان بدون آسیب رساندن به دیگر کفش پوش‌ها به‌وسیله‌ی سشوارهای حرارتی تعویض نمود. همچنین از این سشوارها می‌توان برای یخ‌زدایی برفک یخچال تا شیرآلات و لوله‌های یخ‌زده با دادن حرارت مناسب استفاده کرد و یخ ها را آب نمود.یکی از اولین نکاتی که هنگام خرید سشوار صنعتی باید در نظر بگیرید، کاربرد آن است. اگر سشوار صنعتی را برای کارهای ساده کارگاهی نیاز دارید، مدل‌های ساده سشوار صنعتی که دمای پایینی نیز دارند، برای شما مناسب خواهد بود؛ اما اگر از سشوار صنعتی برای کارهای سنگین صنعتی می‌خواهید استفاده کنید، قطعا باید مدل‌های پیچیده‌تر و کاربردی‌تر را تهیه کنید. توجه داشته باشید که اگر از سشوار صنعتی با توجه به کاربرد آن استفاده نشود، هم عمر دستگاه شما کوتاه می‌شود و هم می‌تواند خطرآفرین باشد. به عنوان مثال یک سشوار صنعتی ساده، توان انجام کارهای سنگین را نخواهد داشت و در صورت استفاده در کارهای صنعتی، به سرعت خراب می‌شود؛ از طرف دیگر استفاده از سشوارهای صنعتی قوی، برای کارهای ساده و خانگی، خطرات زیادی را به همراه خواهد داشت و ممکن است باعث ایجاد آتش‌سوزی و سوختگی شود.

انواع سشوار صنعتی:
الکتریکی
مادون قرمز
گازی

در هنگام خرید حتما به دکمه تنظیم میزان حرارت آن دقت نمایید چرا که با استفاده از این ویژگی می توانید از آن برای انجام کارهای مختلف استفاده نمایید و در واقع کاربرد های بیشتری پیدا می کند. برخی از این دستگاه ها تنظیمات اتوماتیک دمایی دارند و نیاز نیست دما را به صورت دستی کنترل کنید.حتماً به ولتاژ و توان دستگاه توجه کنید و دستگاهی را انتخاب نمایید که پوشش دهنده نیاز شما باشد. چرا که این سشوارها با توجه به میزان قدرتشان توانایی بر طرف کردن نیاز شما را دارند.برخی از سشوارهای صنعتی دارای ویژگی قطع کن حرارتی نیز هستند. هنگامی که سشوار صنعتی بیش از اندازه کار کند و دمای آن بسیار بالا رود، قطع کن حرارتی فعال شده و سشوار به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود. این ویژگی تاثیر بسیار زیادی در بالا رفتن ایمنی سشوار صنعتی دارد.چراغ هشدارگرمایی از آن جایی که دستگاه، به شدت داغ خواهد شد و این حرارت تا مدت‌ها پس از خاموشی دستگاه باقی می‌ماند، تعویض قطعات آن بسیار سخت است و ممکن است فرد دچار سوختگی شود. چراغ هشدار گرمایی تا زمانی که دستگاه هنوز خنک نشده است روشن می‌ماند و به افراد اطلاع می‌دهد که دستگاه هنوز داغ است. پس از خاموش شدن چراغ هشدار گرمایی می‌توانید به راحتی قطعات دستگاه را تعویض کنید.

نکات ایمنی کار با سشوار صنعتی
در هنگام کار نباید به دستگاه ضربه وارد شود، چرا که دمای سرامیک المنت بالا رفته و با کوچکترین ضربه ای می‌شکند.
حین کار در دمای بالا و در بازه های زمانی ۲۰ الی ۳۰ دقیقه ،حدود ۵ دقیقه به دستگاه استراحت دهید.
همواره دریچه‌های هوای دستگاه را تمیز نگه داشته تا هوای مورد نیاز دستگاه تامین گردد و طول عمر دستگاه افزایش یابد.
همیشه به فاصله مناسب دستگاه با قطعه کار را در نظر گرفته تا به قطعه کار آسیب وارد نشود.
دستگاه را به صورت مستقیم و عمودی روی زمین قرار دهید چرا که هوا از دو طرف بدنه به درون مکیده می‌شود. و در واقع قرار دادن دستگاه روشن به شکل دیگر مانع رسیدن هوا به درون دستگاه شده و به دستگاه آسیب می رساند.
سشوار صنعتی (سشوار حرارتی) چیست و چه کاربردی دارد ؟ + فیلم

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر