شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
ماله

 ماله وسیله ای پرکاربرد در بنایی است که به کمک آن گچ و سیمان ...

همان طور که می دانید ماله وسیله ای پرکاربرد در بنایی است که به کمک آن گچ و سیمان را بر روی یک سطح مانند دیوار یک دست و صاف می کنند. از ماله ی پروانه ای یا موتوری برای صاف کردن سطح بتون نیمه خشک شده در پروژه های ساخت و ساز استفاده می شود. معمولا از این وسیله در پروژه های حجم وسیع به عنوان جایگزین مناسبی برای نیروی کار انسانی بهره می برند تا سرعت و قدرت کار را بالا برده و در هزینه های نیروی کار صرفه جویی کنند. ماله ی پروانه ای می تواند سرنشین دار یا بدون سرنشین باشد و نیروی محرکه ی موتور می تواند از طریق بنزین، گازوئیل یا برق تامین شود. در مدل سرنشین دار جایی برای نشستن اپراتور در نظر گرفته شده است، همانند یک ماشین کوچک، ولی در مدل بدون سر نشین اپراتور سرپا و با یک دسته اهرمی دستگاه را هدایت می کند. برای استفاده از این نوع تجهیزات نسبت به اندازه فضای مورد استفاده ابعاد و ناوبری آن نیز متغیر است بدین صورت که ماله پروانه ای در سایز های 60، 75، 90، 120 و ماله پروانه ای های سرنشین دار می باشد که عموما از ماله موتوری های 60 و 75 در قسمت های گوشه ای فضا ماله کشی استفاده می شود و اصلاحا به این نوع ماله ها، ماله های گوشه زن یا کنار زن هم گفته می شود که که در قسمت های دیگر به این موضوع اشاره شده است از ماله های سایز 90 به وفور استفاده شده و مصرف معمول را دارد و همین طور ماله های 120 و سرنشین دار ها که اغلب برای فضاهای بزرگتر استفاده می شود که به تسرع در عمل ماله کشی می افزاید. از آنجایی که بتن تارخ انقضا دارد (گیرایش بتن) برای انتخاب سایز ماله پروانه ای مورد نظرخود حتما به فضای مورد استفاده دقت شود که عمل ماله کشی قبل از گیرایش کامل بتن انجام شده باشد.

انواع دسته‌بندی ماله پروانه‌ای
ماله‌های پروانه‌ای عموماً از سه جنبه مورد دسته بندی قرار می‌گیرند. دسته بندی اول آن بر اساس روش استفاده، به دو نوع دستی و سرنشین دار تقسیم می شود.

ماله موتوری دستی: در نوع دستی آن، اپراتور با استفاده از دستگیره‌های موجود ماله را هدایت می‌کند. این مدل نسب به نوع سرنشین دار خود از قیمت کمتری برخوردار است و کار با آن نیاز به تخصص ویژه‌ای ندارد.

 ماله موتوری سرنشین دار: در این نوع ماله پروانه‌ای، اپراتور بر روی یک صندلی که روی دستگاه قرار گرفته می‌نشیند و توسط دسته‌های موجود، آن را برای صاف کردن بتن سطح مورد نظر هدایت می‌کند. از آنجاییکه کار با این دستگاه‌ها پیچیده‌تر و بسیار پر سرعت‌تر از نوع قبلی آن است، به یک اپراتور حرفه‌ای تر برای حرکت نیاز دارد. در ضمن به دلیل کاربرد آن در سطوح بسیار وسیع مانند فرودگاه ها، قیمت آن بالاتر از نوع دستی آن است.

دسته‌بندی دوم بر اساس سوخت موتوراست که به سه نوع بنزینی، برقی، دیزلی یا گازوییلی تقسیم می‌شود. لازم به ذکر است از بین این سه نوع، ماله‌ای که از سوخت بنزینی استفاده می‌کند طرفدار بیشتری نسبت به بقیه دارد.

 دسته بندی سوم ماله پروانه‌ای بر اساس ابعاد سینی ماله است. این سینی‌ها دارای 4 قطر متفاوت 60،75،90 و 120 هستند. گفتنی است از سایز 60 و 75 بیشتر برای ماله کشی گوشه‌ها و نوع 120 آن نیز برای فضاهای بسیار بزرگ استفاده می‌شود. در بین این سینی ها قطر 90 طرفداران بیشتری دارد.

هنگامی که شما می خواهید ماله کشی را شروع کنید، باید حتما اتصالات و تیغه های مناسب ماله موتوری را انتخاب کنید. ماله های موتوری از تیغه ها و صفحات دیگری مانند اجزایی که روی بازوهای مونتاژ عنکبوتی سوار شده اند، تشکیل شده است. این اجزا و اتصالات باعث دستیابی بهتر به نتیجه مطلوب تر می شوند.

بتن ریزی یکی از عمده کارهایی است که نمای یک ساختمان را صاف و یک دست نشان می دهد. اما این صاف نمودن سطح می بایست از طریق ابزار پیشرفته و قدرتمندی انجام گیرد که ماله موتوری یا ماله پروانه ای به خوبی از انجام این کار برآمده است. از ابزارهای بسیار مهم دیگر در هنگام بتن ریزی ویبراتور بتن است. بعد از آنکه در یک پروژه بتن کاری انجام شد و نشتی آب از آن کم شد و بتن حالت سفت به خود گرفت تیغه های استاندارد با برندهای معتبر ماله پروانه ای شروع به کار کرده و تمام ضایعات باقی مانده از بتن را در سطح مورد نظر از بین می برد.

 نکات ایمنی در اجرای بتن با ماله پروانه ای که باید رعایت شود
در اجرای بتن با ماله پروانه ای حتما از عینک ایمنی و چکمه های ایمنی دارای محافظ انگشتان استفاده شود.
موقع تعویض تیغه ها دستگاه حتما خاموش باشد و از دستکش ایمنی استفاده شود.
در مواقع کار در گوشه ها برای جلوگیری از حفظ ایمنی اپراتور و حدر رفت بتن سرعت دستگاه را کم کنید.
در همه مواقع با دو دست ماله را کنترل نمایید . بدلیل قدرت بالا و سرعت بالای ماله موتوری در صورت فرار ماله از دست اپراتور خطرات جبران ناپذیری پیش نیایید.

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر