شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
هویه

هویه یکی از مهمترین و معروف ترین ابزار کار الکترونیک است. 

هویه وسیله ای است که در انواع پروژه ها به خصوص پروژه های الکترونیکی کاربرد دارد. هویه نوعی ابزار دستی محسوب می شود که وظیفه آن لحیم کاری می باشد.عملکرد هویه به گونه ای است که با حرارت دادن به قلع، سبب ذوب شدن آن می شود و در نهایت قلع ذوب شده میان دو قطعه قرار گرفته و آن ها را به یکدیگر متصل می کند. برای انجام این کار علاوه بر هویه برقی لازم است از وسایل دیگری مثل: روغن لحیم، سیم قلع، روغن فلکس، تمیز کننده ی نوک هویه یا همان اسفنج نسوز و یک پایه برای نگهداری و هویه کمک بگیریم. برای انتخاب نوع هویه در هنگام کار باید به قطعه ی اتصال و اندازه ی اتصال نیز توجه کنید، تا بتوانید دمای لازم را برای انجام لحیم کاری ایجاد کنید. هویه ها از سه قسمت تشکیل شده اند: دسته ی آن که همیشه از عایق ساخته می شود، تا مانع رسیدن جریان برق و انتقال آن به دست شود.در فرآیند لحیم کاری، آلیاژی از قلع که به لحیم معروف است توسط هویه ذوب میشود و باعث برقراری اتصال بین دو قطعه یا سیم الکتریکی میشود.لحیم ذوب شده اتصال را بین اجزا فراهم میکند و با خنک شدن، سفل میشود و یک اتصال ثابت و رسانا بین سیم ها و قطعات ایجاد میکند. این اتصال در حالت عادی تا زمانی که دوباره گرم شود (توسط هویه یا قرار گرفتن در دمای بسیار بالا) باقی میماند. با گرم شدن، لحیم دوباره ذوب میشود و باعث جدایی اتصال میشود.انواع مختلف از هویه‌های برقی با ویژگی‌ها و خصوصیات مختلف موجود است، بنابراین هنگام کار با هویه باید بدانید که کدام یک از هویه‌های برقی برای کار شما مناسب‌تر است و این‌گونه انتخاب درستی خواهید داشت.هویه معمولی، قابل تنظیم نیست و در مقایسه با انواع دیگر هویه‌ برقی قابلیت‌های کمتری دارد، به همین خاطر شما نمی‌توانید دمای حرارتی آن را تنظیم نمایید و در بسیاری از کارها کاربرد نخواهد داشت.توان هویه‌های برقی با یکدیگر یکسان نیست، مثلا در هویه‌ قلمی، توان کمتری وجود دارد، نسبت به سایر هویه‌های برقی توان کمتری دارد و از این هویه در کارهای الکترونیکی استفاده می‌شود.

انواع هویه ها به دسته های زیر تقسیم می شوند:

1.هویه الکتریکی:

هویه الکتریکی به دو دسته تقسیم می شوند که به هویه های هفت تیری و قلمی تقسیم می شوند.بعد از ی مدت که با هویه کار شد نوک هویه را باید تمیز کنیم تا برای سری بعد راحت تر بتوانیم لحیم کاری کنیم و راحت بتوانیم دوباره از هویه الکتریکی استفاده کنیم. برای تمیز کردن نوک هویه باید از چند عدد وسیله استفاده کنیم که سمباده و سیم ظرفشویی و یا اسفنج های نسوز باید استفاده کنیم.

2.هویه قلمی:

هویه قلمی مانند سیم پیچ می باشند که معمولا توان مصرفی هویه های قلمی 20 تا 500 وات می باشند. هویه های قلمی امکان تنظیم دما و توان را نیز دارند ولی برخی از هویه های قلمی.

3.هویه تفنگی یا هفت تیری:

توان هویه های تفنگی 100 وات می باشند و نسبت به هویه های قلمی تفاوت هایی دارند که نوک هویه های تفنگی بزرگ تر هستند.کار با هویه تفنگی به دلیل این که گرمای زیادی دارند راحت تر است.هویه هفت تیری که الهام گرفته از هفت تیر واقعی است نباید به صورت مداوم روشن باشد که یکی از عوامل سوختن می باشد.

4.هویه چکشی:

هویه های چکشی از سه قسمت اصلی تشکیل می شود که در زیر به آنها اشاره میکنیم.و با چراغ های کوره ایی گرم می شوند و هویه های صنعتی معروف هستند.

5.هویه گازی

از بهترین هویه‌های در حال حاضر می‌توان به هویه گازی اشاره کرد. این هویه قابل حمل است و نیازی به برقی و باتری ندارد. از این محصول در جوشکاری کارهای ظریف مانند صنعت جواهرات، صنایع دستی و ... استفاده می‌شود. این هویه قابل حمل می‌تواند گرمای مورد نیاز خود را با گاز مایعی که در مخزن همراهش ذخیره می‌شود تامین می‌کند.

6.هویه متغیر
هویه های متغیر برخلاف هویه های ثابت می باشند و امکان تغییر حرارت آن ها وجود دارد. در این هویه ها دکمه هایی برای انتخاب میزان توان وجود دارد. در برخی از مدل های جدید و پیشرفته هویه های متغیر، ولوم تنظیم دما جایگزین دکمه ها شده است.هویه های جدیدترین نیز وجود دارند که کنترل دما و تغییر آن ها به صورت دیجیتالی صورت می گیرد. این هویه ها معمولا دارای پایه می باشند. از انواع هویه های دیجیتالی می توان هویه هوای گرم را نام برد که علاوه بر قابلیت تنظیم دما، می تواند فشار هوای خروجی را نیز تنظیم کند.

 کیت های لحیم کاری بیشتر توسط علاقمندان و تازه کار ها استفاده میشود. کیت های لحیم کاری شامل تمامی مواردی که برای شروع لحیم کاری نیاز است هستند. البته بسیاری از افراد حرفه ای هم ممکن است از این کیت ها استفاده کنید. به طور کلی کیت های لحیم کاری ابزار مورد نیاز برای لحیم کاری را با قیمت مناسب ارائه میدهد. تصویر زیر یک نمونه کیت لحیم کاری را نشان میدهد.

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر