شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
اره زنجیری

اره زنجیری ابزاری است که متشکل از یک موتور محرک و یک زنجیر تیغ دار ...

اره زنجیری ابزاری است که متشکل از یک موتور محرک و یک زنجیر تیغ دار که حول یک ورق فلزی به اسم ساطور می چرخد و عملیات برش چوب را انجام می دهد.اره زنجیری ابزاری بسیار قدرتمند و حرفه ای برای برش درختان است. اره زنجیری یا اره موتوری دستگاهی است که قابل حمل بوده و از یک تیغه اره که بر روی آن یک زنجیر با مجموعه دندانه ها که بر روی یک نوار راهنمای فلزی در حال چرخش است تشکیل شده است. اره موتوری ها معمولاً دارای یک موتور بنزینی تک سیلندر کوچک می باشند، البته بعضی از مدل های اره موتوری دارای موتور الکتریکی بوده که توان خود را از کابل متصل به برق یا باتری دریافت می کنند، هستند.با توجه به کاربرد اره، از محافظ زنجیر خبری نیست و به همین دلیل اره زنجیری یکی از خطرناک ترین ابزارهای جهان است.در اره بنزینی معمولا از موتور دو زمانه استفاده میشود؛ مانند آنچه در موتور سیکلت ها، موتور برق و موتورهای چهار چرخ ساحلی استفاده میشود. علت سر و صدای زیاد اره بنزینی نیز همین است و برای جلوگیری از آسیب به شنوایی حین کار، باید از گوشی محافظ استفاده نمود.اره زنجیری کاربرد گسترده ای دارد و توسط اشخاص مختلف استفاده میشود. باغدارها، باغبانان، آتش نشانان، نجارها، هنرمندان مجسمه ساز و برخی کاربران عادی از اره زنجیری استفاده می کنند.

علت اصلی محبوبیت این وسیله قابلیت حمل و سرعت بالای آن در برش زدن تنه های درخت می باشد و می توان گفت سرعت کار با این دستگاه به دلیل دقت بالاتر حتی به 10 برابر نیز می رسد. همچنین به دلیل وجود یک موتور به عنوان تامین کننده قدرت این ابزار، شما به آسانی می توانید از آن بدون استفاده از نیروی جسمی خودتان به خوبی استفاده کنید و هر نوع چوبی را برش بزنید.

ره زنجیری اره درخت بر با سه نوع منبع تغذیه، بنزین، برق و شارژ باطری در بازار موجود است.

اره زنجیری بنزینی
این مدل اره برقی طرفداران بیشتری دارد. زیرا قدرت موتور بالایی دارد و سرعت کار بالاتری نسبت به نوع الکتریکی دارد. نوع بنزین مخصوصاً برای استفاده در مناطق وسیع و در کارهای سنگین توصیه می شود.

اره زنجیری برقی

اره موتوری برقی در مقایسه با نوع بنزینی آن توان کمتری دارد و به همین دلیل توصیه می شود تا برای برش درختان نازک به کار رود. همچنین برای کار کردن نیاز به پریز برق دارد که این مسئله در حین جابجایی کاربر مشکل ساز می شود. اما مزیت ویژه آن این است که سر و صدای کمتری تولید می کند. همچنین قیمت پایین تری نسبت به انواع بنزینی دارد. به طور کلی اره زنجیری برقی بیشتر مناسب کارگاه های نجاری است.

اره زنجیری شارژی
این اره قدرت و پیشرفت های جدیدی در ولتاژ دارد و باتری به کارکرد بهتر آن کمک کرده است ، اما باید گفت که باتری وزن ابزار را افزایش می دهد و باعث کاهش زمان کار اره می شود. این اره ها بسته به کار مورد نیاز باید کاملاً بارگیری یا تعویض شوند.

در مقایسه با اره دستی یک اره زنجیری سرعت بسیار بالاتری دارد به نحوی که می‌شود گفت کار با آن بیشتر از ۱۰ برابر سریع‌تر است.به علاوه از آن جا که نیروی لازم برای اره کردن توسط یک موتور تامین می‌شود مقدار انرژی مصرف شده توسط نیروی انسانی در زمان کار به شدت کاهش پیدا می‌ کند که خود همین مسئله هم به تنهایی باعث بالاتر رفتن سرعت کار می‌شود.در کنار مزایایی که این وسیله دارد موضوع ایمنی در زمان کار با آن از مسائل بسیار مهم است.اره زنجیری ابزاری خطرناک به حساب می‌ آید و مطابق آمار‌ها فقط در ایالات متحده موجب بیش از ۳۰ هزار حادثه شده.به علاوه این اره‌ها نیاز به نگهداری و تعمیرات دارند و باید به طور منظم تمیز کاری بشوند تا خرده‌های چوب و ذرات خاک اره وارد بخش‌های مکانیکی دستگاه نشود و آسیبی به بخش‌های مختلف آن نرساند.طول تیغه اره از فاکتورهای مهمی است که می‌توان با توجه به آن یک اره مناسب برای کاربرد مورد نظر را پیدا کرد.اره‌هایی که بلند‌تر اند برای بریدن چوب‌های با قطر بیشتر مناسب اند و کار را راحت‌تر می‌کنند.

برای کار با این ابزار باید هماهنگی بین کاربر و اره وجود داشته باشد. از آنجا که این نوع اره ابزاری قدرتمند است که باید به خوبی کنترل شود ، بنابراین برای خرید این ابزار باید مدلی را انتخاب کنید که علاوه بر پوشش نیازهای شما ، بتوانید آن را کنترل کنید.توانایی کاربر در نگه داشتن ، کنترل و کار با اره ، همراه با طراحی ارگونومیک و تعادل دستگاه ، از نکات مهمی است که باید به خاطر بسپارید. اگر با قدرت بدنی کاربر مطابقت نداشته باشد ، کاربر خسته می شود و کار با دستگاه برای او مشکل است.

 حتما می بایست با خرید اره زنجیری تجهیزات ایمنی که می بایست در کار آن استفاده شود را خریداری کنید.تجهیزات ایمنی که هنگام کار با اره زنجیری می بایست تهیه کنید:
این تجهیزات شامل دستکش ایمنی، گوشی محافظ، عینک کار، کلاه ایمنی، کفش کار و لباس مناسب می باشند.

اگر زمین یا باغ بزرگی دارید و یا قصد دارید در جنگل کار کنید؛ باید یک اره بنزینی خریداری کنید. اره های برقی به علت دارا بودن کابل محدودیت جا به جایی دارند.

 

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر