شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
انبر جوشکاری

در واقع این انبر نقش گیره را دارد انبر اتصال از جمله تجهیزات جوشکاری است ...

انبر اتصال از جمله تجهیزات جوشکاری است که در لیست لوازم جوشکاری بسیار دیده می شود . آن ها تقریبا در هر فرایند جوشکاری استفاده می شوند . پروژه های بزرگ بدون آن ها کامل نمی شود . انبر اتصال برای نگه داشتن موقت دو قطعه کاری در کنار یکدیگر استفاده می شود . با وجود آن ها ، قطعات محکم کنار یکدیگر نگه داشته می شوند بطوریکه می توان آن ها را به هم جوش داد . آن ها اغلب برای نگه داری ورقه ها و قطعات بزرگ که به راحتی با دست کنار هم نمی توان نگه داشت استفاده می شوند .

انبر جوش برای ایجاد برق می باشد و برای نگهداشتن الکترود استفاده می شود و الکترود را به جنس متصل می کند.در واقع انبر جوشکاری،برای نگه داشتن الکترود استفاده می شود تا جریان لازم بین کابل جوشکاری و الکترود برقرار شود.
انبر جوشکاری ای که تهیه می کنید باید سبک باشد و دارای روکش عایق قوی از جنس کائوچو،الستیک و... باشد.دهانه انبر جوشکاری نیز باید محکم باشد تا بتوان الکترود را در حالت مورد نیاز نگه داشت.
اگر می خواهید انبر جوشکاری تهیه کنید حتما دقت کنید که متناسب با جریان مصرفی انتخاب شود،اگر انبر جوشکاری را برای جریان بیش تر استفاده کنید،انبر داغ می شود و می سوزد.اگر انبر داغ شد هیچ گاه برای از بین بردن داغی آن را در آب فرو نبرید.البته داغ شدن انبر اتصال فقط به دلیل جریان بیش تر اتفاق نمی افتد.گاهی کثیف یا شل بودن انبر و یا کابل می تواند باعث داغی انبر اتصال شود.به طور کلی انبر جوش را به جریان مثبت و انبر اتصال را به جریان منفی وصل می کنند.

 

انواع انبر اتصال

گیره C یا گیره G : یکی از معمول ترین انبرهای اتصال است . زمانی از آن ها استفاده می شود که مواد نیازمند فشار قابل ملاحظه ای هستند تا به یکدیگر متصل شوند . به دلیل اینکه آن ها این توانایی را دارند تا به خوبی مواد را در جای خود نگاه دارند ، یکی از معایب آن ها این است که بسیار کند از قطعه جدا می شوند و تنظیم مجدد آن ها در مقایسه با سایر انواع انبرهای اتصال سخت است . انواع مختلفی انبر اتصال C وجود دارد . یکی از انواع آن ها قابل قفل شدن است . برای کارهای دستی مورد استفاده قرار می گیرد . در نتیجه کاری بیش تر از یک گیره معمولی را انجام می دهد .
انبر اتصال F ( انبر کشویی ) : F Clamp در اصل ، برای نگه داشتن اشیاء استفاده می کند. اصطکاک ، عامل اصلی نگه داشتن اشیاء در این گیره است . ظرفیت باز شدن بالایی دارد . به همین دلیل گاهی اوقات به عنوان جایگزینی برای گیره C استفاده می شود. بر خلاف گیرهC می توانید خیلی سریع و اغلب با یک دست یک انبر اتصال F را تنظیم کنید.
انبر اتصال قفل شو : گیره های قفل شو برای جوشکاری مواد کوچک بیشتر مورد استفاده واقع می شوند . یکی از انواع آن گیره های فلزی ورقه ای است . شباهت زیادی به انبر اتصال قفل شو دارد اما برای محدوده های بزرگ تر مورد استفاده قرار می گیرد . آن ها برای جوشکاری ورقه های فلزی مناسب هستند .
گیره های جهشی : این نوع انبرها بسیار مقرون به صرفه بوده و استفاده از آنها بسیار آسان است . شما به سادگی دسته را فشار می دهید تا گیره را باز کنید. عیب وارده به گیره های جهشی ظرفیت باز شدن کوچک آنها است. بعضی اوقات آنها به عنوان یک گیره اضافی برای نگه داشتن مواد مفید هستند.
گیره دو محور : گیره های دو محور دو لوله یا میله را در یک زاویه نگه می دارند. ضخامت اشیاء به کار رفته در جوشکاری نیازی به یکسان بودن ندارند. این گیره ها اغلب روی میزهای جوشکاری ثابت می شوند. نمونه ای دیگر از گیره دو محور ، گیره 90 درجه است که هدف استفاده از آن نگه داشتن مواد در زاویه مناسب است.
گیره واکنشی سریع : گیره های واکنشی سریع در بین جوشکارها محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند . آنها را می توان با استفاده از یک دست ( برای کسی که به تنهایی کار می کند یا باید سریع کار کند ) سفت کرد .
انبرهای لوله ای : این نوع گیره بسیار شبیه به گیره F است . با این تفاوت که به جای محور کشویی از لوله استفاده می کند .
انبرهای vice grip : این نوع انبرها در جوشکاری های اتوماتیک مورد استفاده واقع می شوند . برای نگه داشتن آیتم های کوچک در جای خود در حین جوشکاری مناسب هستند .

مواردی که در هنگام خرید انبر اتصال باید رعایت کنید
مواد به کار رفته در ساخت آن: انبر های اتصال اغلب با استفاده از فولاد های ضد زنگ یا چدن ساخته می‌ شوند. انبر هایی نیز در بازار وجود دارند که از آهن ساخته می ‌شوند ولی استفاده از آن ‌ها را به شما پیشنهاد نمی‌ کنیم؛ چرا که مستعد زنگ‌ زدگی هستند.

جزئیات ساخت و ساز: فهمیدن این موضوع که انبر های اتصال به چه صورت ساخته شده‌ اند، می‌ تواند به کیفیت ساخت آن بینش خوبی بدهد. در هنگام خرید انبر اتصال همیشه این سوالات را از هم بپرسید که آیا قطعات انبر به صورت تکه به تکه متصل شده‌ اند یا خیر؟ آیا تقلبی هستند؟

دسته‌ ها: حتما دقت داشته باشید که دسته‌ های انبر اتصالی که انتخاب می کنید دارای لنت‌ های لاستیکی باشند. دقت به این مورد می‌ تواند از خراشیده و ساییدگی مواد جلوگیری کند.

ظرفیت باز و بسته شدن دهانه: این موضوع بسیار مهم است که قبل از شروع پروژه بدانید که حداکثر میزان ضخامت قابل استفاده از یک انبر دست چقدر است! نداستن این موضوع سبب می شود شما نتوانید به موقع از پس پروژه ها بربیایید؛ آن هم بخاطر نبود تجهیزات!

تراز صحیح: اگر گیره‌ های شما نمی‌ توانند موارد مورد نظر را در تراز مناسب قرار دهند، نمی‌ توانید از پروژه‌ های خود انتظار خوبی داشته باشید. قبل از شروع هرگونه جوشکاری، مطمئن شوید که وسایل به درستی درون انبر اتصال تنظیم شده‌اند.

 

 

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر