شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
شمشاد زن

برای نظم دهی و مرتب کردن شمشادها از انواعی از تجهیزات باغبانی به نام شمشاد زن ا...

دستگاه شمشاد زن یکی از مهم ترین ابزارآلات باغبانی و کشاورزی به شمار می رود که درکوتاه کردن شاخ و برگ گیاهان زینتی کاربرد دارد. در گذشته برای اصلاح کردن شمشاد های زینتی از وسایلی مانند قیچی باغبانی استفاده می کردند که این علاوه بر وقت گیر بودن، کاری پر مشقت و سخت محسوب می شد و کیفیت لازم در اصلاح این گیاهان زینتی را نداشت. اما امروزه با توجه به  پیشرفت های هر روزه  که در جوامع بشری شکل گرفته است؛ ما شاهد انواع و اقسام شمشادزن ها هستیم که از میان آن ها می توان به شمشادزن بنزینی و برقی، شارژی و... اشاره کرد.با توجه به اینکه شمشاد زن ها تفاوت های زیادی با هم دارند اما نتیجه نهایی همه آن ها یکسان می باشد.از شمشاد زن برای هرس درختان کوچک و کوتاه کردن علف ها و شاخ و برگ هایی استفاده می شود که نمی توان با ماشین چمن زن آنها را کوتاه کرد. اصول کار شمشاد زن مشابه اره موتوری است اما قسمت های مختلفش ویژگی های خاص خود را دارند. قسمت های اصلی این دستگاه شامل موتور، واحد برش و قسمت های کنترل کننده می شود. واحد برش یا شانه برش دارای تیغه های ثابت و متحرک است. در حرکت رفت و برگشتی تیغه های متحرک نسبت به تیغه های ثابت، شاخه ها بین تیغه ها گیر کرده و عملیات برش مشابه مکانیزم قیچی انجام می گیرد. تیغه های مختلف به همراه شانه های مخصوص جهت کاربرد های گوناگون به موتور نصب می شود.کاربری این دستگاه برای افراد مختلف متفاوت است. به طبع رسیدگی به حیاط یا باغچه کوچک با رسیدگی به زمین چمن و پیاده روها متفاوت است. پس اولین نکته ای که باید به آن توجه نمایید، نوع کاربری آن است. بهتر است در مقیاس های کوچک از شمشاد زن های دستی و  در مقیاس های وسیع از شمشاد زن های برقی یا موتوری استفاده نمایند.

شمشادزن های موتوری از دو بخش موتور و دسته برش تشکیل شده اند که در انواع بنزینی،برقی و شارژی مورد استفاده قرار می گیرند.شمشادزن های موتوری دارای تیغه دو لبه هستند.انواع آن شامل، برقی، بنزینی و دستی می باشد. آنهایی که با نیروی برق کار می کنند دارای اندازه کوچکتر و بزرگترها شامل موتورهای بنزینی هستند. اگر به دنبال صدا و آلودگی کمتری هستید، شمشادزن برقی انتخاب مناسبی است.شمشادزن بنزینی از توان و قدرت بالاتری نسبت به شمشادزن برقی برخوردار می باشد و به همین دلیل می توان آن را در مواردی به کار بست که نیاز به قدرت بیشتری می باشد. ولی شمشادزن برقی سبک تر از شمشادزن بنزینی است و از وجود آن در موارد ضعیف تر و سبک تری استفاده می شود که نیازی به توان و قدرت بالا نیست.
معمولا به شمشادزن های بنزینی،حاشیه زن می گویند.انواعی از حاشیه زن برای هرس و کوتاه کردن برگ ها و شاخه های نازک استفاده می شود.شمشادزن بنزینی نیاز به برق ندارد به همین دلیل به راحتی در هرجایی می توان از آن استفاده کرد.اما حاشیه زن بنزینی مانند هر دستگاه بنزینی دیگر نیاز به تعمیر و نگهداری و به دلیل استفاده از سوخت بنزین،محیط زیست را آلوده می کند.برای روشن کردن و به کار گرفتن دستگاه شمشادزن بنزینی پیش از هر چیز لازم است تا  باک بنزین دستگاه مربوطه را پر کرده و بعد هم با کلید پاور، دستگاه را روشن نمایید و ساسات را کشیده و پس از آن با کشیدن هندل دستگاه روشن خواهد شد و باید ساسات را ببندید تا بتوانید از شمشادزن بنزینی به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

در مدل سیمی اما شما با محدودیت‌های مختلفی روبرو خواهید شد که مهم‌ترین آن محدود شدن دایره حرکتی شماست.اما همان طور که از نام شمشادزن برقی مشخص می باشد؛ این شمشادزن برخلاف شمشادزن بنزینی، با استفاده از نیروی برق فعالیت می نماید. به همین دلیل به آن ها نام شمشاد زن برقی را داده اند. این گونه از شمشادزن ها نیروی برق خود را از برق 220 ولت تأمین می کنند که دارای دو شاخه است .شمشادزن برقی نیز همانند شمشادزن بنزینی از تیغه ای دولبه تشکیل شده است و با یک باتری شارژ می گردد و بایستی آن را به پریز برق زد تا با شارژ باتری بتوان به خوبی از این دستگاه کارآمد و مفید در صنعت باغبانی و هرس کردن گیاهان زینتی در فضاهای سبز و شهرداری نهایت استفاده و بهره را برد.

یکی دیگر از استفاده ها برای خرید علف زن ، از بین بردن و یا کوتاه کردن گیاهان دیگری که در باغ ها یا زمین های کشاورزی وجود دارند، استفاده کرد.

قبل از استفاده از دستگاه شمشاد زن دستکش و عینک و دیگر وسایل ایمنی را بپوشید تا از خطرات احتمالی ایمن باشید و در مرحله بعدی دستگاه را روشن کنید. طریقه روشن کردن در شمشاد برقی و شمشاد بنزینی متفاوت است؛ شمشاد زن بنزینی معمولا از طریق طناب استارتی که دارد روشن می شود یعنی شما برای روشن کردن این وسیله باید این طناب را بکشید. در مورد شمشاد های برقی و شارژی اگر دکمه استارات را فشار دهید دستگاه روشن می شود. بعد دستگاه را در حالتی بگیرید که تیغه های شمشاد زن تا جای ممکن از شما فاصله داشته باشند و بعد کار خود را با کشیدن سطحی دستگاه بر روی شمشاد ها شروع کنید.

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر