شماره کارت : 6037997164733801 حامد رحمانی | تلفن:۰۲۱۶۶۳۴۷۸۰۷
اهمیت ماسک جوشکاری

ماسک های جوشکاری، یکی از اصلی ترین و معمول ترین تجهیزات مورد نیاز در جوشکاری است .

حتماً شما هم می دانید که ماسک جوشکاری از پیش پا افتاده ترین و مهم ترین وسایل در امور جوشکاری است. یقیناً این امر (جوشکاری) بدون استفاده از ماسک یا سایر اقلام محافظ چشم، کاری غیر ایمن و خطرناک می باشد، بنابر این از ماسک های جوشکاری در جهت محافظت از اعضای صورت شامل چشم ها، پوست صورت و گردن استفاده می شود. این ماسک ها توانایی محافظت از صورت در برابر نور مادون قرمز، نور ماوراء بنفش، سوختگی، حرارت و… را دارند.

هنگامی که چشم ها دچار برق زدگی می‌شوند، قرنیه چشم ها ملتهب می‌شوند و حتی امکان سوختن شبکیه هم وجود دارد. در صورتی که هنگام کار از ماسک جوشکاری استفاده نشود، این عوارض چشم شما را تهدید می‌کند که حتی ممکن است منجر به نابینایی شود.از آنجا که همه این مشکلات به دلیل در معرض خطر قرار گرفتن چشم ها در برابر اشعه جوشکاری ناشی می‌شود؛ با جلوگیری از برخورد و تماس این اشعه ها به چشم می‌توان از بروز مشکلات چشمی جلوگیری کرد.قوس جوشکاری یک منبع شدید نور فرابنفش است. اثر برق زدگی مانند اثر خیره شدن به خورشید است که می تواند به چشم آسیب برساند. قرنیه می تواند طی یک تا دو روز خوب شود. با این حال اگر به آن رسیدگی نشود ممکن است شروعی بر یک عفونت شود که می تواند تا کوری نیز کشیده شود.از دیگر آسیب های جوشکاری می توان به سوختگی ناشی از پاشیدن مواد مذاب در حین جوشکاری و یا سوختگی در اثر تماس با اجسام داغ اشاره کرد. البته دود های حاصل از جوشکاری نیز برای سلامتی و به خصوص ریه ها مضر می باشند و می بایست از آن ها اجتناب کرد.جالب است بدانید پیش از آنکه از این کلاه‌ها استفاده شود، از ماسک‌های صورت و یا عینک‌های خاصی استفاده می‌شده ‌است. با گذشت زمان، افراد در زمینه جوشکاری، اهمیت سلامت چشم، صورت و گردن را بیشتر درک کردند و به فکر استفاده از وسیله افتادند که در برابر همه این خطرات آنها را حفظ کند.از ماسک های دستی زمانی که استفاده می کنید ، گازهای ناشی از جوشکاری به صورت شما از کناره های ماسک دستی برخورد خواهند نمود و نفوذ می کنند.در واقع از ماسک دستی فقط برای نگاه کردن به جوس استفاده می کنند.

علائم برق گرفتگی چشم
-چشم های پرخون
-درد (خفیف تا بسیار شدید)
-چشمان اشک آلود
-حساسیت به نور
-تاری دید
-احساس چسبیدن چیزی به چشم شما

اگر به خاطر داشته باشید، گفتیم که جوشکاری شغلی پر خطر است و باید برای انجام کار به صورت ایمن از پروتکل های محافظتی استفاده کرد. از ایمن ترین و ضروری ترین موارد در حین جوشکاری که باید رعایت شود، استفاده کردن از عینک ایمنی یا ماسک هایی است که دارای لنز کوچک تیره برای دید جوشکار هستند. چه بهتر که این ماسک همراه با پوشش و محافظی برای روی سر و گردن باشد که از آن دو نیز محافظت کند و از خطرات ناشی از انجام کار بکاهد. استفاده از دستکش و پیشبند ضخیم و بلند (ترجیحاً جنس چرمی) برای محافظت و ایمنی کار ضروری و لازم است.

ماسک جوشکاری اتوماتیک چیست؟

در صورت نیاز به انجام سریعتر کار جوشکاری ، باید این کلاه ایمنی جوشکاری همه کاره را خریداری کنید. به دلیل فیلتر خودکار تاریکی (ADF) ، هنگامی که سنسور قوس را تشخیص می دهد ، به طور خودکار تاریک می شود. در نتیجه ، در اثر جرقه های غیر منتظره جوشکاری به چشم شما آسیب نمی رساند.علاوه بر این ، این نوع کلاه ایمنی به دلیل ماهیت راحت و انعطاف پذیر برای جوشکارهای جدید بهترین نوع است . و از همه مهمتر ، محیط و شرایط جوشکاری روان را برای پروژه های طولانی مدت تضمین می کند.به طور کلی جوشکاری موجب تولید دو نوع از امواج رادیویی می‌شود. موج UV که در نور خورشید هم وجود دارد و اشعه مادون قرمز. این امواج می‌توانند آسیب های بسیاری بر بدن وارد کنند. در صورتی که فردی به صورت طولانی در معرض اشعه UV قرار گیرد؛ احتمال بروز سرطان پوست افزایش می‌یابد و اشعه مادون قرمز میتواند مشکلات داخلی ایجاد کند.

علاوه بر این ، این لنزهای کلاه ایمنی جوش شگفت انگیز دارای سایه های روشن برای جوشکاری راحت هستند و نیازی نیست که کلاه ایمنی خود را بارها و بارها بردارید. یعنی شما با افزایش نور در زمان جوشکاری به تیره تر شدن لنز ماسک جوش کمک خواهید کرد.این ویژگی در خصوص ایجاد تاخیر در تاریک ماندن لنز پس از خاموشی قوس الکتریکی می باشد. جوشکار با توجه به شرایط می تواند زمان تاخیر کوتاه یا بلند را انتخاب نماید. در صورت جوشکاری با فرایندهای آمپر بالا، بهتر است تنظیماتی اعمال شود که زمان تاخیر را طولانی نماید. همچنین زمان تاخیر کوتاه برای فرایندهای دارای قوس الکتریکی با روشنایی کمتر توصیه می شود. کلاه های جوشکاری متداول فاقد این ویژگی هستند.

 از دیگر فاکتورهایی که باید هنگام خرید ماسک جوشکاری اتوماتیک، به آن توجه کرد؛ وزن آن است. به علاوه ماسک جوشکاری بادی طوری ساخته شده باشد که گرما، رطوبت و بخار داخل کلاه را کاهش دهد.

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر