شماره کارت : ۶۰۳۷۹۹۱۷۱۲۳۸۳۸۸۸ مهدی دلاوری/حامدرحمانی
با دستکاه علف تراش آشنا شوید

علف تراش یا علف زن یکی از  تجهیزات کشاورزی پرکاربرد می باشد  و ابزار های باغبانی که برای  برش و کوتاه کردن گیاهان بوده اند.  

علف تراش یا علف زن یکی از  تجهیزات کشاورزی پرکاربرد می باشد  و ابزار های باغبانی که برای  برش و کوتاه کردن گیاهان بوده اند  که امروزه جایگزین ابزارهایی مانند داس، اره و قیچی باغبانی گردیده است. دستگاه علف زن یکی از دستگاه هایی است که در امر باغبانی و کشاورزی به عنوان یک نیاز اساسی محسوب می شود به دلیل آن که علف زن  سرعت اپراتور در حین عملیات چیدن علف ها را به طور چشم گیری افزایش داده و کارآیی و سرعت عمل بسیار بالایی دارد.

انواع علف تراش از لحاظ  ظاهری به دسته های زیر تقسیم می شوند

  • علف تراش دوش
  • علف تراش پشتی

و هم چنین از لحاظ نوع موتور دو نوع می باشند:

  • علف تراش بنزینی
  • علف تراش برقی (شارژی)

به طور معمول قیمت علف تراش بنزینی از نوع برقی آن بیشتر است و با توجه به قابلیت علف زن جهت کاربری های مختلف، قابلیت نصب ابزارد همچون موارد زیر بر روی آن نیز وجود دارد :

  • شمشاد زن
  • اره برش شاخه
  • گردو چین
  • چای چین
  • زیتون چین
  • تیغه های کولتیواتور

بهترین مارک علف زن کدام است:

کشور ها و هم چنین برند های زیادی  به ساخت و تولید علف زن ها و هم چنین عرضه آن در بازار جهانی ،در حال فعالیت می باشند. اما یک سری برند وجود دارد که از میان همه برند ها بسیار معروف تر و هم چنین با کیفیت تر می باشد. لازم به ذکر است که از معروف ترین برندهای علف تراش می توان به مارک اکتیو  اشاره نمود

 تمام آن چه که درباره علف زن ها بهتر است بدانید :

برای تراشیدن، هرس کردن، کوتاه کردن و در نهایت منظم کردن مسیر رشد انواع گیاهان زراعی تا باغی، ابزار های کلاسیک مختلفی مانند انواع داس ها، قیچی ها، اره ها و...وجود دارند. این ابزار ها می‌ توانند با قدرت برش خوبی که دارند، به آسانی  گیاهان را بتراشند؛ اما کار کردن با آن ها معمولا  سخت می باشد  و هم چنین وقت  زیادی از افراد می گیرد. خصوصا که بخواهیم در سطح وسیعی از یک مزرعه تا باغ اقدام به تراشیدن گیاهان داشته باشیم؛ اما دنیای مدرن کشاورزی راه حل مناسبی ابداع کرده است. انواع دستگاه علف زن که ایده های جدیدی  در این امر می باشند.

بسیاری از افراد آشنایی زیادی با علف زن یا علف تراش ندارند به همین دلیل باید بیان شود که علف زن یک ماشین موتوری است که به ترتیبی می ‌تواند قدرت بالای موتور های بنزینی و یا برقیرا در کنترل داشته و آن را به سمت تیغه های گردان و قدرتمند و البته تیز و برنده هدایت کند.

به این ترتیب در تمامی دستگاه علف تراش ها  تیغه ‌های گردانی وجود دارد که می توانند انواع گیاهان علفی شکل و حتی فراتر از آن، شاخه درختان بزرگ را بتراشند. یک دستگاه علف تراش در دستان هر کشاورز و یا باغداری آن چنان کاربردی است که می توان به راحتی آن را جایگزین تعداد قابل توجهی از ابزار های کلاسیک کشاورزی نمود.

ویژگی علف تراش ایده آل و مناسب :

  • دارای موتوری با قدرت بالا و توان مناسب
  • دارای طراحی سبک و هوشمند
  • دستگاه دارای تعادل خوبی باشد و به راحتی بتوان با آن کار کرد.
  • نیاز زیادی به تعمیر و نگه داری نداشته باشد.
  • صدا و آلودگی کمتری داشته باشد.

اگر یک علف تراش دارای ویژگی های ذکر شده باشد، می توان از آن به عنوان یک دستگاه علف زن مناسب یاد کرد و آن را برای مصارف باغبانی و کشاورزی تهیه کرد، در غیر این صورت دستگاه برای کار کردن مناسب نیست. 

کاربرد های دستگاه علف زن:

گیاهان را با هر هدفی پرورش می دهید، باید به نوعی فکری اصولی برای رشد همیشگی آن ها کرده باشداشته باشید ید. از چمن حیاط خانه های ویلا تا سرسخت ‌ترین علف های هرزی که همه جا هستند و مدام در حال رشد می باشند، شما با انبوهی از گیاهان در حال رشد مواجه می‌ شوید. پس باید رشد این حجم از گیاهان را مدیریت کنید. در غیر این صورت این گیاهان هستند که تمام فضای باغ و خانه شما را تسخیر خواهند کرد.

تمام کاربرد های دستگاه علف زن نیز در همین ایده های ساده نهفته می باشد. زمانی که به هر ترتیبی می خواهید با یک دستگاه علف تراش حضور گیاهان اطراف خود را منظم تر سازید. عمده کاربرد های دستگاه علف زن  عبارت اند از:

  • تراشیدن علف های هرز در سطح مزارع با هدف تقویت رشد گیاهان سودمند.
  • درو کردن گیاهان زراعی که علفی شکل می باشند . انواع گیاهان مانند یونجه، علوفه، گندم و... از این نمونه ‌ها محسوب می ‌شوند.
  • اصلاح کردن زمین های چمن کاری شده با کوتاه کردن چمن و هم چنین حاشیه زنی آن ها.
  • تراشیدن و شکل دهی گیاهان تزئینی مانند انواع درخت های کاج و شمشاد ها.
  • هرس کردن شاخه های کوچک درختان در فضا های باغبانی.
  • استفاده از برخی الحاقی های خاص که می ‌توانند عملیات خاک ورزی را برای ما انجام دهند.

همان گونه که بیان کردیم، انواع علف تراش  شامل علف تراش بنزینی و علف تراش برقی می باشد.

با انواع علف تراش ها آشنا شوید

علف تراش بنزینی:

در این نوع از علف تراش ها نیروی محرکه به واسطه یک موتور بنزینی تامین می شود که دارای قدرت های متفاوتی می باشد که براساس حجم و نوع کار می توان مدل مناسب را انتخاب کرد. هم چنین در این علف تراش ها نیاز به دسترسی برق نیز وجود ندارد. چمن زن بنزینی همان گونه که از نام آن معلوم است ، با سوخت بنزین به کار می افتد و برای استفاده در زمین های زراعی بزرگ و با حجم بالا  بسیار مناسب و ایده آل است. از طرف دیگر انواع و اقسام مختلفی از علف زن بنزینی در بازار موجود می باشد که شما می توانید بر اساس نیاز خود آن را تهیه کنید.

علف تراش برقی :

در این مدل علف تراش ها نیروی محرکه از موتور برقی که با برق تک فاز انرژی می گیرد و به واسطه دو شاخه به برق اتصال پیدا کند تامین می گردد. لازم به ذکر می باشد که اگر زمین شما کوچک می باشد ،علف زن برقی می تواند یک انتخاب مناسب و ایده آل برای شما باشد. در زیر به توضیح کامل درباره علف زن برقی می پردازیم: 

علف زن برقی یک دستگاه ایده آل:

برای تامین نیاز های کوچک  در فضا های زراعی تا باغبانی که تمام عملیات در کوتاه کردن مقداری گیاه علفی شکل آن هم در حجم محدود خلاصه می شود، ضرورتی در تامین علف زن های قدرتمند بنزینی وجود ندارد؛ بلکه می توان این عملیات های سطح پایین در فضا های باغبانی را با خرید یک دستگاه علف تراش برقی به خوبی با صرف هزینه ای اندکی تامین کرد

علف تراش برقی برای تامین نیاز های باغبانی با استفاده ازباتری های قابل شارژ طراحی شده است. این ایده برای بهره مندی علف تراش از نیروی برق تا زمانی است که  هیچ وابستگی در حین اجرا به برق شهری نداشته باشد.. علف تراش شارژی توسط  باتری ‌های قابل شارژ کار می کند. البته در نهایت یک الکتروموتور با شرایط تامین برق از جانب یک باتری نمی تواندق درت اجرایی زیادی داشته باشد.

دستگاه علف زن برقی به دلیل  ظرفیت محدود باتری های قابل شارژ، مدت زمان فعالیت تقریباً  کمی  دارند به طوری که  قادر نیستند از پس برش شاخه های درختان تا گیاهان با ساقه های ضخیم برآیند و در نتیجه  از سرعت عملکرد پایینی برخوردار هستند؛ اما با وجود این نقطه ضعف، یک علف زن شارژی از وزنی سبک و  قیمتی اندک برخوردار است. راه اندازی آن سریع می باشد  و نگه داری از آن بدون  هر گونه دردسری می باشد.

 

نحوه ارسال کالا

روش پرداخت کالا

پیگیری سفارشات

لوگوی شبکه اجتماعی واتس آپ
پشتیبانی آنلاین ابزارگلد از طریق واتساپ

جهت سهولت در امر پاسخگویی به شما بازدیدکنندگان گرامی، با راه اندازی پشتیبانی آنلاین، پاسخگوی سوالات شما عزیزان هستیم.

هرگونه سوال در خصوص محصولات و... را از طریق واتساپ با ما در میان گذارید.

ارسال پیام به واتس آپ از طریق موبایل
ارسال پیام به واتس اپ از طریق مرورگر